אלביט מערכות צפויה ליהנות מהמיזוג הענק בין יונייטד וראית'און
"אלביט מערכות עשויה ליהנות בטווח הקצר מתמיכה במכפילי הרווחיות, כיוון שהמיזוג בין יונייטד וראית'און מצית ציפיות לגל רכישות של חברות קטנות-בינוניות ותחרות עליהן", כך מעריכה אלה פריד, אנליסטית בכירה בלאומי שוקי הון, בקשר להשפעת מיזוג הענק בין יונייטד טכנולוג'יס וראית'און אשר הוכרז היום (ב') על אלביט מערכות 1.18% .
לאחר שהחליטה לצאת מתחום המדרגות הנעות והמזגנים, יונייטד טכנולוג'יס (United Technologies) מכפילה את ההימור על שוק התעופה והחלל בעסקת מיזוג של כל מניותיה עם קבלנית ההגנה ראית'און (Raytheon).
החברה הממוזגת מוערכת בשווי של יותר מ-100 מיליארד דולר לאחר השלמת העסקה, ותהיה חברת התעופה והחלל השנייה בגודלה בעולם בבחינת היקף המכירות, אחרי חברת בואינג, עם הכנסות שנתיות של כ-74 מיליארד דולר השנה.
פריד מציינת בסקירתה כי הקונסולידציה בתעשיית הביטחון העולמית הולידה מיזוג שמאיים אפילו על בואינג ולוקהיד מרטין וכנראה יאושר ע"י ההגבל העסקי האמריקני בשל מיעוט החפיפה בין החברות המתמזגות.
- אלביט בחוזה ביוון: 758 מיליון דולר לאספקת מערכות PULS
- 10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם, ובאיזה מקום החברות הישראליות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדבריה, "אלביט עשויה למצוא בעצמה תחום פעילות לא גדול לרכישה, כמו חטיבת ראיית הלילה של האריס אותה רכשה אלביט בעקבות מיזוג נוסף שהתפרסם לא מכבר, בין 3L להאריס האמריקניות, כאשר בטווח הקצר המיזוג עשוי להצית גל חדש של רכישות חברות קטנות ובינוניות בתחום הדיפנס בארה"ב".
"אמנם אלביט עצמה לא יכולה להירכש כחברת ביטחון לאומית, אך היא בהחלט יכולה ליהנות ממכפילי הרווח של הענף, שצפויים לקבל תמיכה או אף לעלות, אם אכן נראה גל כזה של רכישות".
פריד מוסיפה כי "בעולם הדיפנס, אלביט מערכות שוב נראית כחברה קטנה מול חברות הענק הממוזגות. זאת, למרות שהצבר שלה נושק לכ-10 מיליארד דולר. בטווח הקצר זה לא מצביע על אלמנטים שליליים. אלביט מתפקדת היום כתת-קבלנית של ראית'און, אחת משתי החברות המשתתפות במיזוג הענק".
- 600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
- אפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את...
"חשוב לציין, כי במיזוג הקודם בין UTX המשתתפת השניה במיזוג, לרוקוול קולינס שנרכשה ע"י UTX תמורת 30 מיליארד דולר - אלביט לא נפגעה ולא ראתה הרעה בתנאי החוזים. בנוסף לכך, אלביט עשויה גם לזכות בהזדמנויות לבצע רכישת פעילות סינרגטית, אם פעילות כזו תיפלט במהלך המיזוג כמו ההזדמנות שניצלה כאמור במיזוג בין האריס ל-3L".
"בשלב זה, פערי הגודל תומכים בפעילותה של אלביט מערכות לצד חברות הענק האמריקניות. במקביל, הסדרת הפעילות עם תת-קבלני הדיפנס (שאלביט היא אחד מהם) נמשכת בהובלת הפנטגון. הסדרה זו הופכת חוזים קצרים לחוזים קבועים ארוכי טווח, אך גם מייצרת לחץ מתמיד על ההתייעלות. גם אלביט מיישמת את ההתנהלות הזו מול קבלנים שלה. כך, בטווח הקצר קוטנה של אלביט מהווה אפילו יתרון בעולם של מיזוגי העל. בטווח הארוך ההשפעה תהיה תלויה בתקציבי הביטחון".
- 4."תת קבלני דיפנס". עילגות מפוארת!! (ל"ת)יוסקה 11/06/2019 15:39הגב לתגובה זו
- 3.אורי אדלשטיין 10/06/2019 22:22הגב לתגובה זואת התביעה שמתנהלת נגד UTC בבית הדין לעבודה בחיפה חשיפת הפרשה תזעזע את עולם התעופה
- 2.ייורי 10/06/2019 20:14הגב לתגובה זובדרך להיות מנית העם.
- 1.חיים 10/06/2019 16:33הגב לתגובה זותעופה וחלל תמיד יובילו.......

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
