פחות משבוע אחרי שלוקסי מכר: מודי'ס מורידה את הדירוג של ADO

"פעולות הדירוג משקפות את כישלונה של איי.די.או לגוון עוד יותר את מקורות המימון שלה ולהעלות את רמת הנכסים החופשיים", נכתב במסמך הורדת הדירוג
גיא עיני | (1)
נושאים בכתבה איידיאו דירוג

חברת הדירוג הבירטית הודיעה על הורדת דירוגה של איידיאו ואגרות החוב שלה מדירוג Baa2 לדירוג Baa3 ,ובהתאמה של ניירות הערך המסחריים שלה מדירוג P-2 ל- P-3.

הורדת הדירוג ל - Baa3 משקפת את כישלונה של החברה לגוון את מקורות המימון שלה ולהאריך את חלויות החוב באמצעות הנפקת איגרות חוב לא מובטחות לאורך זמן, ובכך מגדילה עוד יותר את רמת הנכסים הבלתי משועבדים, כפי שציפו מודי בעבר. נכון ליום 30 ביוני 2018, הנכסים הבלתי משועבדים של איי.די.או ייצגו כ-22% מסך הנכסים, לעומת 20% ליום 31 בדצמבר, 2017 המשקפים בחלקם הנפקת ניירות ערך מסחריים. מודי'ס ציינו כי סיקור החובות הלא מובטחים על ידי נכסים לא משועבדים ירד ל-1.4X בתאריך 30 ביוני 2018 בהשוואה ל-1.6x בשנת 2017. כמו כן, יתרת החובות הממוצעת נותרה בסביבות חמש שנים, בהשוואה לציפיות של כ-6 שנים.

הורדה זו מגיעה פחות משבוע לאחר ששותפות לפידות, שבשליטת יעקב לוקסמבורג  (לוקסי), חיסלה את החזקותיה ב-ADO ותמכור את מניותיה לחברת EPF בתמורה לכ-54 מיליון שקל. ה

איי.די.או מחזיקה ומנהלת תיק של יחידות דיור בעיקר בגרמניה בשווי של כ-3.8 מיליארד אירו נכון ליום 30 ביוני 2018. תיק החברה ממוקם כולו במטרופולין בברלין, כשני שליש מהנכסים הנמצאים במרכז העיר ובסביבתו של הבירה הגרמנית, מסבירים במודי'ס.

בנוסף, הורדת הדירוג משקפת ניהול נזילות אגרסיבי יותר בהשוואה לציפיות של מודי'ס  לאיי.די.או  היו ניירות ערך מסחריים בהיקף של 160 מיליון יורו, נכון ליום 30 ביוני 2018, לאחר מכן הגדילה את הסכום הזה ליותר מ-200 מיליון אירו לאחר סוף חודש יוני, העולה על סכום המזומנים שבקופה, וקווי נזילות לגיבוי שאינם זמינים. עם זאת, מודיס סבורה כי במסגרת תיק הנכסים הקבועים של הקבוצה ומינוף שווי השוק המתון, קיימות אפשרויות מימון מחדש ליתרות של הלוואות לזמן קצר ומודיס מצפה כי הן יושלמו בהצלחה בשבועות הקרובים.

בפן חיובי יותר, דירוג המנפיק הנוכחי של Baa3 לטווח ארוך של איי.די.או משקף בעיקר את ההתמקדות בשוק הדיור המווסת ולכן יציב בשוק הדיור בגרמניה, באיכות טובה של נכסיה, כפי שמעידה צמיחה חזקה של השכירות ותפוסה גבוהה באופן עקבי. המינוף המתון של החברה (41.5% חוב / נכס ליום 30 ביוני 2018) וכיסוי חיובי קבוע (3.4x) מייצגים חוזקות נוספות, לדעת מודי'ס, במיוחד לאור יציבות מעמד הנכסים במונחי שווי נכסים והשכרה דור. מודי'ס רואה את המגזר הגרמני למגורים כאחד הנכסים היציבים ביותר בנדל"ן באירופה, עם לקוחות פוטנציאליים טובים עבור שכר הדירה עולה בשל חוסר איזון מבני בין הביקוש לאספקה כי הרגולציה הנוכחית נוטה להחמיר על ידי צמצום תמריצים לבנות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בגס 14/10/2018 10:53
    הגב לתגובה זו
    שלוקסי יבדוק את עצמו איך מנהלים בסאני מערבבים אותו בלי שהוא מודע בכלל
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.


תפרון
צילום: אתר תפרון
דוחות

תפרון עברה להפסד תפעולי ונקי - המניה נופלת

ההכנסות ירדו בכ-21% ל-54.6 מיליון דולר, הרווח הגולמי נשחק ל-18.7% ותפרון עברה להפסד תפעולי של 418 אלף דולר ולהפסד נקי של 1.9 מיליון דולר; תפרון צופה כי המכסים של טראמפ ישחקו בין 2.5-3 מיליון דולר ברווח לפני מס - המניה יורדת בשיעור דו-ספרתי

מנדי הניג |
נושאים בכתבה תפרון

תפרון שפועלת בשני תחומי פעילות עיקריים - עבודה מול מותגים בינלאומיים כמו Under Armour Under Armour Inc 3.28%   ומול רשתות קמעונאות גדולות בהן וולמארט Wal-Mart Stores Inc.  פרסמה את דוחות הרבעון השלישי ביום חמישי אחרי הנעילה. אולי קיוו שם "להבליע" ככה את התוצאות הגרועות של הרבעון, אבל המניה פותחת את שבוע המסחר בירידות חדות כש תפרון -29.6%  נופלת עד 29%, מתחילת השנה יורדת המניה בשיעור דומה 29% וב-12 חודשים האחרונים היא ירדה 24%. 

עיקרי התוצאות

ברבעון השלישי הכנסות תפרון ירדו בכ-20.8% והסתכמו בכ-54.56 מיליון דולר, לעומת 76.38 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה נבעה משני תחומי הפעילות - הכנסות תחום הקמעונאות הצטמצמו לכ-38.48 מיליון דולר - ירידה של כ-20% - בעוד הכנסות תחום המותגים נחתכו ב-42% לכ-16.07 מיליון דולר. הירידה המשמעותית במכירות הובילה לשחיקה ברווחיות, כאשר עלות המכר עמדה על 44.3 לעומת 57.9 מיליון דולר.

הרווח הגולמי של הסתכם ב-10.22 מיליון דולר בלבד, לעומת 18.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, ושיעור הרווח הגולמי ירד מ-24.1% ל-18.7%. הוצאות המכירה והשיווק נשארו כמעט ללא שינוי על 1.8 מיליון דולר, והוצאות ההנהלה והכלליות ירדו ל-3.2 מיליון דולר לעומת 4.3 מיליון דולר בשנה שעברה. למרות ההתייעלות הזאת, תפרון עברה מהצגת רווח תפעולי של 6.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-הפסד תפעולי של 418 אלף דולר ברבעון הנוכחי. בשורה התחתונה, תפרון סיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 1.9 מיליון דולר, אחרי שהציגה רווח נקי של 4.37 מיליון דולר בשנה שעברה.

פילוח מגזרי הפעילות

בתחום הקמעונאות הרווח הגולמי התכווץ ל-8.14 מיליון דולר, והתחום עבר להפסד תפעולי של 327 אלף דולר. בתחום המותגים הרווח הגולמי ירד ל-3.15 מיליון דולר בלבד, והפעילות סיימה את הרבעון בהפסד תפעולי של 91 אלף דולר. הפגיעה בשני התחומים יחד הובילה למעבר החברה להפסד תפעולי מאוחד.

לצד הירידה בהכנסות, החברה התמודדה גם עם שינוי מהותי במדיניות המכסים בארצות הברית. לפי הדוח, מדיניות המכסים החדשה צפויה להפחית את הרווח לפני מס בשנת 2025 בסכום שבין 2.5 ל-3 מיליון דולר, כאשר כ-1.2 מיליון דולר מתוכם כבר יוחסו לתשעת החודשים הראשונים של השנה. מעבר לפגיעה בהכנסות, תפרון ציינה כי היתרון התחרותי שהיה לה בשל הייצור בירדן - יתרון שהתבסס על פערי מכסים מול מדינות מזרח אסיה - נשחק משמעותית.