פחות משבוע אחרי שלוקסי מכר: מודי'ס מורידה את הדירוג של ADO
חברת הדירוג הבירטית הודיעה על הורדת דירוגה של איידיאו ואגרות החוב שלה מדירוג Baa2 לדירוג Baa3 ,ובהתאמה של ניירות הערך המסחריים שלה מדירוג P-2 ל- P-3.
הורדת הדירוג ל - Baa3 משקפת את כישלונה של החברה לגוון את מקורות המימון שלה ולהאריך את חלויות החוב באמצעות הנפקת איגרות חוב לא מובטחות לאורך זמן, ובכך מגדילה עוד יותר את רמת הנכסים הבלתי משועבדים, כפי שציפו מודי בעבר. נכון ליום 30 ביוני 2018, הנכסים הבלתי משועבדים של איי.די.או ייצגו כ-22% מסך הנכסים, לעומת 20% ליום 31 בדצמבר, 2017 המשקפים בחלקם הנפקת ניירות ערך מסחריים. מודי'ס ציינו כי סיקור החובות הלא מובטחים על ידי נכסים לא משועבדים ירד ל-1.4X בתאריך 30 ביוני 2018 בהשוואה ל-1.6x בשנת 2017. כמו כן, יתרת החובות הממוצעת נותרה בסביבות חמש שנים, בהשוואה לציפיות של כ-6 שנים.
הורדה זו מגיעה פחות משבוע לאחר ששותפות לפידות, שבשליטת יעקב לוקסמבורג (לוקסי), חיסלה את החזקותיה ב-ADO ותמכור את מניותיה לחברת EPF בתמורה לכ-54 מיליון שקל. ה
איי.די.או מחזיקה ומנהלת תיק של יחידות דיור בעיקר בגרמניה בשווי של כ-3.8 מיליארד אירו נכון ליום 30 ביוני 2018. תיק החברה ממוקם כולו במטרופולין בברלין, כשני שליש מהנכסים הנמצאים במרכז העיר ובסביבתו של הבירה הגרמנית, מסבירים במודי'ס.
- איידיאו: מחזיקי האג"ח דחו את הצעת החברה ודורשים פירעונות מידיים
- איידיאו למחזיקי האג"ח: הבטוחה תשאר גם אחרי עסקת אדלר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, הורדת הדירוג משקפת ניהול נזילות אגרסיבי יותר בהשוואה לציפיות של מודי'ס לאיי.די.או היו ניירות ערך מסחריים בהיקף של 160 מיליון יורו, נכון ליום 30 ביוני 2018, לאחר מכן הגדילה את הסכום הזה ליותר מ-200 מיליון אירו לאחר סוף חודש יוני, העולה על סכום המזומנים שבקופה, וקווי נזילות לגיבוי שאינם זמינים. עם זאת, מודיס סבורה כי במסגרת תיק הנכסים הקבועים של הקבוצה ומינוף שווי השוק המתון, קיימות אפשרויות מימון מחדש ליתרות של הלוואות לזמן קצר ומודיס מצפה כי הן יושלמו בהצלחה בשבועות הקרובים.
בפן חיובי יותר, דירוג המנפיק הנוכחי של Baa3 לטווח ארוך של איי.די.או משקף בעיקר את ההתמקדות בשוק הדיור המווסת ולכן יציב בשוק הדיור בגרמניה, באיכות טובה של נכסיה, כפי שמעידה צמיחה חזקה של השכירות ותפוסה גבוהה באופן עקבי. המינוף המתון של החברה (41.5% חוב / נכס ליום 30 ביוני 2018) וכיסוי חיובי קבוע (3.4x) מייצגים חוזקות נוספות, לדעת מודי'ס, במיוחד לאור יציבות מעמד הנכסים במונחי שווי נכסים והשכרה דור. מודי'ס רואה את המגזר הגרמני למגורים כאחד הנכסים היציבים ביותר בנדל"ן באירופה, עם לקוחות פוטנציאליים טובים עבור שכר הדירה עולה בשל חוסר איזון מבני בין הביקוש לאספקה כי הרגולציה הנוכחית נוטה להחמיר על ידי צמצום תמריצים לבנות.
- 1.בגס 14/10/2018 10:53הגב לתגובה זושלוקסי יבדוק את עצמו איך מנהלים בסאני מערבבים אותו בלי שהוא מודע בכלל

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
