מניית הביומד שטסה 16% לאחר תוצאות מוצלחות בניסוי

הטכנולוגיה של החברה זיהתה בדיוק של 100% חולים בסרטן שלפוחית השתן
נועם בראל | (4)

מיקרומדיק דיווחה הבוקר (א') על השלמתו בהצלחה של הניסוי הקליני בטכנולוגיית CellDetect זיהוי סרטן שלפוחית השתן בדגימות שתן. מדובר בניסוי השוואתי סמוי שהצביע על הצלחה של 100% בזיהוי המחלה. מניית מיקרומדיק מזנקת 10% במחזור חריג של 1.4 מיליון שקלים, פי 9 מהמחזור היומי הממוצע בחודש האחרון. נציין כי שווי השוק של מיקרומדיק נמוך מאוד ועומד על כ-14 מיליון שקלים בלבד וכי מחזורי המסחר במניה עומדים על כ-100 אלף שקלים ביום בלבד. 

מיקרומדיק היא חברה ישראלית העוסקת בפיתוח ומסחור בדיקות חדשניות לאבחון, גילוי מוקדם ומעקב אחר מחלות סרטן עבור צרכי שוק ברורים בשווקים עולמיים וצומחים. טכנולוגיית CellDetect שפיתחה זטיק – חברה בת בבעלות מלאה של מיקרומדיק, מאפשרת לבצע אבחון של תאים סרטניים ופרה-סרטניים באמצעות צביעתם בצבע ייחודי, לאבחון סרטן שלפוחית השתן ממשטחים שנלקחים מבדיקות שתן, ולאבחון סרטן צוואר הרחם. 

מטרת הניסוי, שנערך בביה"ח ג'ונס הופקינס בארה"ב, הייתה בחינת יכולתה של טכנולוגיית CellDetect לזהות סרטן שלפוחית השתן בנבדקים על ידי צביעת תאים סרטניים בדגימות שתן שנלקחו מהם, והשוואתה לבדיקה הציטולוגית, המקובלת כיום במרבית המעבדות הפתולוגיות לצורך זיהוי סרטן זה.

גיא לרנר, מנכ"ל מיקרומדיק: "אנו שמחים וגאים על ההישג חסר התקדים של ניסוי יוקרתי זה. לראשונה מתבצע ניסוי שלנו בארה"ב, והצלחת זיהוי של 100% באבחון של קיום סרטן שלפוחית השתן בבדיקות שתן, במוסד יוקרתי בעל שם עולמי זה, מהווה חותמת איכות ליכולותיו. כמו כן, לראשונה כלל הניסוי שלנו אוכלוסייה ללא היסטוריה של סרטן זה וגם בזיהוי נבדקים אלה הראינו הצלחה מלאה. השוק האמריקאי הוא המוביל בעולם בדיאגנוסטיקת סרטן שלפוחית השתן, ולכן התוצאות הללו יכולות לסייע לנו במאמצי השיווק והמכירות במסחור הערכה בשוק זה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מי מיק מיקרו 22/10/2017 20:53
    הגב לתגובה זו
    שווי חברה הזוי של 3-4 מיליון $ גיוס אחרון לפי שווי 2.5 מיליון $ ישראל מקוב מהווה משקולת על החברה. מאז הגיעו של לרנר לחברה שינתה האחרונה פניה מקצה לקצה. הגיע הזמן שהבעלים יוכיחו לציבור שהם מאמינים בחברה וירכשו חזרה מניות בשוק ולא באמצעות הנפקה . גיוס הבא קרוב מאד לא יעלה על הדעת לדלל שוב במחירים מגוחכים.
  • 3.
    תמיר 22/10/2017 14:01
    הגב לתגובה זו
    אין שום הסבר לשווי החברה. לדעתי המכירות יגדלו במאות אחוזים. החברה תירכש מהר מאד. יש לי 30000 מניות.
  • 2.
    סביר שהיא צריכה לגייס כסף, מה שידלל המשקיעים (ל"ת)
    צריכה לגייס כסף? 22/10/2017 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יצחק 22/10/2017 11:47
    הגב לתגובה זו
    מדובר בהצלחה חשובה ביותר בניסוי שנערך בארה"ב בבית חולים מהגדולים בעולם. הבדיקה בה מדובר חשובה מאין כמוה באבחון מוקדם של סרטן הערמונית . החברה נסחרת בשווי מגוחך של 4 מיליון דולר
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.