TV

פניני על רמת הסיכון בשווקים: "יהיה סוג של שינוי, האבן הראשונה החלה להתנדנד"

בראיון ל-BizportalTV מתייחס פניני למצב הבורסה בת"א ("שקר הממוצע"), ולסכנה ביום שאחרי רפורמת המדדים
יוסי פינק | (23)
נושאים בכתבה זיו פניני

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    גיא 02/01/2017 12:40
    הגב לתגובה זו
    איפה אפשר לראות את הסטית תקן ההיסטורית לפי זמן של שנה וחצי שנה ו30 ימים ועוד כל מיני כאלה??
  • זי"פ 02/01/2017 13:22
    הגב לתגובה זו
    גיא, אתה מתכוון לחשב את הסטייה בפועל שנה או חצי שנה או חודש אחורה... להשוותה עם הסטייה בפועל של האוכלוסיה (שנתיים אחורה נע) ולהשוותה עם הסטייה הגלומה... ראשית אתה למעשה צריך את השינויים במדד עצמו, משם ניתן לחשב את התנודתיות...לבדוק את הכיוון והמומנטום, שנית יש מספר אתרים ברשת שמחשבים זאת.. כולל אתר זה על מדד המעו"ף בסקטור הנגזרים....
  • גיא 02/01/2017 20:59
    כן. תודה רבה זיו. זה מה שהתכוונתי. מצאתי באתר סטיה ל20 ימים ל60 ימים ול240 ימים. יש איזו משמעות דוקא למספר ימים האלו? דבר שני, מה זה "הסטייה בפועל של האוכלוסיה"? מה המשמעות ואיפה היא מפורסמת? שוב, תודה רבה.
  • 12.
    זי"פ 01/01/2017 11:31
    הגב לתגובה זו
    כעיקרון ככול שהמשקלות של הקטנות ולהא סחירות יעלו תראה את התופעה.. הן ב"איזון" והן בהקצנה... ע"י השפעה על הלא סחירות אתה משפיע בקלות על המדד ולהיפך... כשהמדד לא זז אבל מניה גדולה זזה חזק... הקטנות יטוסו לצד השני בשל המשקל שלהם....זו מתמטיקה פשוטה ....
  • 11.
    תראה איך מאזנים בקלות את אופקו - כול המדד עולה!!! (ל"ת)
    סוחר באופקו 01/01/2017 10:47
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    זי"פ 30/12/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
    9 -10 - ראשית התכוונת שהאופציה מתומחרת לפי הסטייה הגלומה ולא העתידית... את ההיסטורית אנו יודעים... תוחלת אפס זה רק אם אתה מבצע כול הזמן את אותה האסטרטגיה (מגודרת או לא...) במחיר משוכלל ושוק משוכלל יש את האפשרות לגדר סיכונים ומחירים עתידיים בשוק - ולא מול בנק או גוף אינטרסנטי.. וכן נכון כקזינו גם תוחלת אפס נחשבת מצוינת...(ולא דברנו עוד על איכות והוגנות המסלקה) אגב גם המהמרים חשובים לנזילות השוק העתידי והנוכחי ספוט...הם מנזילים את שני השווקים....תודה על התגובות ושבת שלום.
  • 9.
    ל - 8 עדיין זה קזינו הוגן גם בתוחלת אפס (ל"ת)
    מהמר 29/12/2016 23:17
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מהתחום 29/12/2016 21:29
    הגב לתגובה זו
    רוב סוחרי האופציות, להוציא שחקני ארביטראז, הם מהמרים. לא רק בינארי. מהסיבה הפשוטה שהתוחלת היא תמיד 0 כשזה מתומחר לפי b&s. הסיבה היחידה שאפשר להרוויח זה בגלל שזה מתומחר לפי הסטיה הגלומה ולא לפי הסטיה ההיסטורית. פה בדיוק נכנס מרכיב ההימור כי אף פעם אי אפשר לדעת אם הסטיה הגלומה צופה נכון את השוק
  • 7.
    משקיע ולא בבינארי 29/12/2016 12:14
    הגב לתגובה זו
    וגם יומיים קודם לכן
  • זי"פ 29/12/2016 12:44
    הגב לתגובה זו
    נכון...לגבי נזילות - בודאות.. לגבי מלאכותיות - אתה אמרת...
  • 6.
    עפר 28/12/2016 21:58
    הגב לתגובה זו
    תודה
  • תודה. (ל"ת)
    זי"פ 29/12/2016 12:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דן 28/12/2016 20:22
    הגב לתגובה זו
    דירה בישראל עולה מעל 150 משכורות ודירה בארה"ב ובמדינות אירופה מהשורה הראשונה עולה עד 60 משכורות .....= בועה לפני פיצוץ. וכאשר ריבית המשכנתא עולה בכמעט 50% בשנה , עקב עליית תשואות האג"ח ל 10 ש בארה"ב - וזו רק ההתחלה = בועה לפני פיצוץ . וכאשר אוקיינוס של דירות בשלבי הכנה בעיקר ושלבי בניה שונים , עקב רצון הריבון ( הממשלה ) = בועה לפני פיצוץ . וכאשר צעדי הממשלה הרבים הולכים ומתרבים , וזה רק עניין של זמן להשפעה והכרעה = בועה לפני פיצוץ . וכאשר חברות דרוג טוענות שלמרות הכל הדירות עוד יעלו = בועה לפני פיצוץ . וכשאומרים לאף אחד אין אינטרס שהנדל"ן יפול - כאילו שלמפולות בהסטוריה היו בעלי אינטרס = אם כל הבועות . אין בועה שלא התפוצצה - וכשצועקים זאב זאב ומתרגלים שהוא לא מגיע - בסוף הוא מגיע ובגדול .
  • זי"פ 29/12/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    מעניין ולא רחוק מהמציאות... אבל הבעיה הכי גדולה שיש בבועה זה לדעת באמת את עוביה..קרי:, באיזה שלב אתה באמת נצא וכמה מח"מ עוד יש..."השוק יכול להיות מעוות הרבה יותר זמן מאשר יש לך סבלנות או ביטחונות/ הון..."
  • 4.
    איך הורדת המשקל משפיע על קלות הויסות? (ל"ת)
    אחד 28/12/2016 19:49
    הגב לתגובה זו
  • תקשיב אז תבין (ל"ת)
    עפר 28/12/2016 21:58
    הגב לתגובה זו
  • יש גם תשובה למטה - ל-1... (ל"ת)
    זי"פ 29/12/2016 12:47
  • 3.
    בכלל למה צריך נגזרים? (ל"ת)
    סוחר ותיק 28/12/2016 18:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סוחר ותיק 28/12/2016 18:08
    הגב לתגובה זו
    יום דקה שעה ציטוט.. אבל באמת צריך לדעת איפה עובר הגבול למה פלוס 500 שהיא ציבורית זה לא הימורים?
  • 1.
    מהמר 28/12/2016 17:11
    הגב לתגובה זו
    כי זה נראה כמו השקעה וככה מוכרים את זה...אבל צודק פניני בצביעות של הדיון...
  • זי"פ 28/12/2016 21:00
    הגב לתגובה זו
    פשוט מאוד כשאתה מוריד את המשקל של הגדולות והסחירות ומעלה את המשקל של הקטנות והתזוזתיות הרי ששינוי קל במחיר שלהם מעלה או מוריד את המדד בשל משקל היתר שהם פתאום קבלו...
  • זי"פ 28/12/2016 20:58
    הגב לתגובה זו
    1,2,3 - שווקי נגזרים חשובים בעצם היותם שוק למסחר בסיכונים - ניתן לקבוע שער עתידי או לפחות לקבוע עבורו שער תקרה ורצפה עתידית ובכך לגדר סיכונים לקבע תקציבים ולהוריד אי ודאות... באופציות בינאריות אין את המשמעות הגידורית ולכן נשאר רק פרמטר ההימור ועוד לא דברנו על משך הזמן הקצר... אגב גם אם 70% מהשחקנים בשוק הסחיר מהמרים ולא מגדרים עדיין הנזילות שהם יוצרים חיובית לשווקי הספוט...
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבורסה שברה שיאים - וול סטריט מזנקת ב-2%

העליות החזקות מעבר לים מרימות את המדדים; עונת הדוחות ממשיכה עם טאואר, קמטק ניו-מד ונקסט ויז'ן; הציפיות הגבוהות מחברות השבבים מובילות לתנודות גבוהות - טאואר מזנקת בעקבות תוצאות מצויינות ולעומתה קמטק נופלת עם תוצאות קצת מעל הצפי אבל תחזית פושרת לרבעון הבא
מערכת ביזפורטל |

וול סטריט עולה - הנאסד"ק מטפס ב-2%, השבבים בשיא, אנבידיה עולה ב-4.2%.  טאואר הדואלית זינקה 13.5% על רקע דוחות טובים, מנגד קמטק ירדה 6% על רקע צמיחה חלשה יחסית ברבעון הבא (הרחבה בהמשך).

מניות הביטוח המשיכו לזנק, המדדים המרכזים עלו מעל 1% ושברו שיאים.  

מדד ת"א 35 


קמטק - חברת בדיקות השבבים ממגדל העמק הדואלית קמטק -5.95%   מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, ומציגה תוצאות שעקפו בקצת את הציפיות של השוק אבל התחזית לרבעון הרביעי מאכזבת היא צופה הכנסות של 127 מיליון אחרי שברבעון השלישי צפתה ל-126 מיליון. ברמת התוצאות החברה עקפה בקצת את תחזיות האנליסטים, הן בהכנסות והן ברווח למניה, והציגה קצב פעילות שמתקרב לרף של חצי מיליארד דולר במונחים שנתיים. הכנסות קמטק הסתכמו ברבעון ב-126 מיליון דולר, לעומת ציפיות השוק ל-125.2 מיליון דולר, ובכך רשמה עלייה של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (112.3 מיליון דולר). הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הגיע ל-40.9 מיליון דולר, שהם 0.82 דולר למניה בדילול מלא, לעומת תחזית ממוצעת של 0.80 דולר למניה ולמול רווח של 0.75 דולר למניה ברבעון השלישי של 2024 - קקמטק עקפה את הציפיות אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה 

טאואר - טאואר 13.62%    יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר - טאואר עם תוצאות מעל הצפי - מעלה תחזית

כתבנו לא מעט על הגאות בסקטור השבבים. מניות השבבים הישראליות עלו בחדות מתחילת השנה למכפילים שמציבים אותן קרוב לפסגת החברות המובילות בעולם; בדקנו כיצד נראות נובה, קמטק וטאואר לעומת הענקיות האמריקאיות - האם מניות השבבים הישראליות יקרות?

קמהדע - קמהדע 5.14%  מדווחת על הכנסות של 47 מיליון דולר ברבעון השלישי, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ה-EBITDA  המתואם הסתכם ב-11.7 מיליון דולר, עלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו ב-135.8 מיליון דולר, עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; ה-EBITDA היה 34.2 מיליון דולר, עלייה של 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד התחזית לכל השנה ללא שינוי - הכנסות של 178-182 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 40-44 מיליון דולר - קמהדע מאשרת את התחזית לשנה כולה; דוח טוב לרבעון השלישי