פרסום ראשון

התאמות בלחץ: מחזור של 92 מיליון שקל בכור - בניסיון להיכנס למדד ת"א-100

המניה מאבדת 4.2% ונסחרת במחזור המסחר הגבוה כעת בבורסה בת"א. ל-Bizportal נודע כי מדובר בהפצת מניות לצורך כניסה למדד
יוסי פינק | (4)
נושאים בכתבה דנקנר כור

מניית כור בולטת הבוקר על גבי מסכי המסחר בבורסה בת"א עם מחזור של כמעט 90 מיליון שקלים. ל-Bizportal נודע כי מדובר בהפצת מניות שמבצעת אידיבי על מנת להכניס את החברה למדד ת"א-100. ההפצה מתבצעת במחירים של סביב 67 שקלים, ירידה של 4.2% אל מול מחיר הבסיס.

דסק"ש מחזיקה בכור בשיעור של 67.33%, אידיבי פיתוח מחזיקה בעוד 13.35%. הציבור מחזיק כעת ב-16.4% בלבד כאשר המוסדיים (כלל ביטוח) מחזיקים ב-2.9%. מי שככל הנראה מבצעת את המכירות היום היא אידיבי פתוח כאשר המטרה היא להגדיל את אחזקות הציבור אל מעל 20%, בכדי לאפשר למניה להיסחר במדד ת"א-100.

שווי השוק של כור עומד כעת על 3.3 מיליארד שקלים, כלומר החברה תתברג במקום ה-32 מבחינת שווי שוק במדד ת"א-100 והיא תהיה המניה השביעית בגודלה במדד ת"א-75, אחרי שיכון ובינוי ולפני אלוני חץ. נציין כי בהתאם לשווי, 90 מיליון שקלים (המחזור כעת) זה 2.7% מכור.

נציין עוד כי הנתונים הקובעים לצורך עדכון המדדים בבורסה בת"א הוא ה-30 בנובמבר. שבועיים קודם לתאריך זה מתבצעת הבדיקה (שווי ממוצע לאורך התקופה) כאשר העדכון בפועל יתרחש ב-15 בדצמבר.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הזדמנות קניה כור עם אפסייד של 30 אחוז לפחות למעלה (ל"ת)
    דחלילון 12/11/2013 12:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנליסט מבולבל 12/11/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    זה לא אמור להיות הפוך "קניית מניות מהציבור" הרי אין סיכוי שכור תתמזג בשער 7150 , השווי שלה מעל 8000 בגלל האופציה על א.מ.כימיקלים
  • אנליסט פחות מבולבל 12/11/2013 12:32
    הגב לתגובה זו
    במידה והמיזוג יתבצע הכסף אומנם ייכנס לפיתוח בתמורה לאחזקותיה, אבל אם הוא יתעכב היא תהיה במצוקה תזרימית. כעת היא מתנזלת מיידית, ותוכל למכור את היתרה ביום הכניסה למדדים גם אם לא יהיה מיזוג.
  • 1.
    ומה זה אומר על הצעת הרכש של דיסקונט לכור ? (ל"ת)
    עדו 12/11/2013 11:12
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים