טבלה

יום לפקיעה באחד העם: "התחלנו לראות אלימות בשוק" - איזה נייר טס 833%?

המעו"ף פרץ את ה-1,250 נק' וזאת רגע לפני הפקיעה החודשית. "זה היה סקוויז בהילוך איטי, כולם קופצים לשלולית אחרי הבצורת"
יוסי פינק | (5)

יום דרמטי בבורסה בת"א. מדד המעו"ף מזנק עד 2% לאחר ששבר אתמול את רמת ה-1,250 נקודות. נראה כי השבירה הטכנית שמגיעה בשבוע פקיעה - יוצרת אפקט חזק מאוד במדד המוביל באחד העם, וכמובן שגם תנודות חריפות במסחר באופציות על אותו מדד.

כך לדוגמה, אופציית קול על 1,270 מזנקת היום עד 833%!! (בשעה 11:26)למחיר של מעל 1,200 שקלים. במחזור בקול 1,270 מסתכם כעת ב-28 אלף יחידות (13 מיליון שקלים). הפוט על אותו הסטרייק מאבד עד 77% מערכו. סטיית התקן לפקיעה הקרובה שפתחה הבוקר ב-22%, זינקה ל-30% - ההסבר הוא סגירת פוזיציות שורט של כותבים (אלה שעשו הרבה מאוד כסף כאשר השוק דשדש), ובמילים אחרות - שורט סקוויז.

המחזור בבורסה (מניות והמירים) מסתכם במיליארד שקלים, מחזור בהחלט גבוה מאוד כאשר אנחנו פחות מ-4 שעות בלבד מהפתיחה. המחזור במניות המעו"ף מסתכם ב-505 מיליון שקלים, קרוב מאוד לממוצע היומי בחודשים האחרונים (שעומד על 512 מיליון שקלים). המחזור באופציות מסתכם כעת בכמעט 300 אלף אופציות, מחזור לא חריג באופן מיוחד לממוצע בשבועות פקיעה שעומד על סביב 250 עד 500 אלף אופציות ליום.

סוחר בכיר אומר כעת ל-Bizportal כי "זה היה סקוויז בהילוך איטי, אבל עכשיו התחלנו עם האלימות. כולם קופצים פנימה לשלולית אחרי גשם לאחר הבצורת".

טבלת האופציות סביב הכסף (בשעה 12:00)

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דני 23/09/2013 17:06
    הגב לתגובה זו
    8 קול 1250 ב-165 שח ליחידה . אחרי המסחר בארהב חשבתי שיהיו ירידות ותיכננתי להיפטר מהם אך ראיתי דווקא פתיחה חיובית אז השארתי אותם. הם צמחו לסכום אסטרונומי ובלתי נתפס והיום מכרתי אותם לאחר דפיקות לב רבות בשער 2500 שח ליחידה. אני עד עכשיו לא מאמין איך זה קרה לי. תודה לכרישי המעוף שהביאו את המעוף עד הלום על כלום , ממש על כלום. עד עכשיו אני לא מבין מה הצדיק את העליה המטורפת הזאת . מבחינתי ממחר שהבורסה תישרף.
  • 4.
    אבי קול 23/09/2013 14:23
    הגב לתגובה זו
    יש להפסיק את המסחר בשורט סקוויז...קול...פוט...זה מסחר של רודפי בצע...קזינו שפוגע בבורסה ובמשקיעים ובחברות...בושה וחרפה להנהלת הבורסה שלא עושה דבר נגד תופעה פסולה זאת...תופעה זאת אחת הסיבות לאייך נראית הבורסה הישראלית...בושה.
  • 3.
    אריק 23/09/2013 13:49
    הגב לתגובה זו
    את כל הבורסה תמורת האפשרות של קומץ קטן של משקיעים להרויח כמה מליונים! מורידים ומעלים מניות של בנקים וחברות גדולות בצורה מלאכותית כדי לשנות את שערי האופציות - זה ויסות מניות, ויתכן מאוד שיש מי שמקבל שוחד כדי לא להתערב!
  • 2.
    דונדסטה 23/09/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    הרוב - כולל סוחרים כבדים הפסידו המון כסף , כולם קופצים לשלולית לאחר הבצורת - רק לבדוק לפני שלא מדובר בבוץ טובעני.
  • 1.
    ירון 23/09/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
    אוטוטו זה יקרה
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.