IDB פיתוח על בקשת ההסדר: "ניסיון למחטף אלים של כל נכסי החברה"
חברת אידיבי פיתוח לא מבזבזת זמן ומגיבה בחריפות לבקשת ההסדר הכפוי מטעם נציגות בעלי האג"ח של אידיבי פיתוח, ובראשן קרן יורק ובית ההשקעות פסגות. כך, צייינה חברת האחזקות במסגרת הבקשה שהוגשה היום (ה') לבית המשפט המחוזי: "אידיבי פיתוח כשרת פירעון. עודף נכסיה על פני ההתחייבויות עומד על מיליארדי שקלים. זהו ניסיון שמובילה קרן יורק למחטף אלים של נכסים מצוינים בנזיד עדשים".
פנייתה של אידיבי פיתוח לבית המשפט המחוזי באה לאחר שנציגות בעלי האג"ח של אידיבי פיתוח ביקשו לערוך הסדר כפוי בתחילת השבוע, שיכלול הקצאת 55% ממניות החברה לבעלי האג"ח והנפקת סדרת אג"ח חדשה בשיעור ריבית של 7%. אידיבי פיתוח טוענת מצידה שעודף נכסיה על פני ההתחייבויות עומד על 1.9 ל-3.3 מיליארד שקל, ומתבססת על עבודת מחקר והערכת שווי שערכה עבורה פהאן קנה וגיזה, שלטענת אידיבי פיתוח שומטת את הקרקע מתחת לדוח שהכינה חברת טאסק עבור נציגות בעלי האג"ח של אידיבי פיתוח.
מכאן אידיבי פיתוח תוקפת את הבקשה שהוגשה לבית משפט, כמו גם את הערכת השווי של טאסק שצורפה לבקשה: "הבקשה המונחת בפני בית המשפט הינה ניסיון למחטף אלים של כל נכסי החברה תחת הכותרת תוכנית הבראה. החברה הייתה ונותרה כשרת פירעון והיא עומדת בגאון במבחן התזרימי, כאשר בקופתה סכום נזיל בהיקף העולה על מיליארד שקל". בנוסף, טוענת אידיבי פיתוח כי לחברה תוכניות למימוש נכסים סדור במספר תרחישים חלופיים המאפשרים לה לעמוד במלוא התשלומים שהיא אמורה לשלם לנושיה במהלך שנת 2014.
עוד הוסיפה אידיבי פיתוח כי "קיים חשש כי דווקא עודף נכסי אמיתי וממשי זה, המוכר היטב לכל מי שמנתח נכונה את החברה, הוא זה המושך אליו בעבותות קסם את המבקשות המנסות להשתלט על החברה ולהפקיע עודף זה לטובתן תוך נישולם של כל אלה הזכאים לו- ובראשם מחזיקי אגרות החוב של החברה האם אידיבי אחזקות".
"עמוד התווך עליו מתבססת הערכת טאסק, הינו שווי שוק בורסאי של ההחזקות בחברות הציבוריות שמחזיקה החברה. בעידן המשפטי הנוכחי, בו נפסק להלכה כי אין לבסס את הערכת שוויה של חברה על פי שווי השוק שלה אפילו במקרים של רכישה כפויה, אין צורך להכביר מילים ביחס לשגיאה תפיסתית זו".
נציין כי ראשון הקרוב יתקיים בביהמ"ש המחוזי דיון ראשון בתיק שבו תוכרע ככל הנראה עתידה של קבוצת IDB, והאם נוחי דנקנר ימשיך להיות בעל השליטה בחברת האחזקות, או שמא החברה תועבר לידי נושי אידיבי פיתוח, ואז החברות שבמעלה הפירמידה- גנדן, טומהוק ואידיבי אחזקות יוותרו ללא פעילות ממשית בידיהם"
- 1.ניר 25/04/2013 18:43הגב לתגובה זוכלל ראשון בכל הליך משפטי הינו הגשת בקשות בתום לב וכאן ברור שזה לא המקרה לא חל כל שינוי במצב החברה וכל הרעש בשלב הזה נמצא דווקא למעלה בפירמידה אז כותרות יש לחץ יש אבל זו בעצם רק טקטיקה שלב נוסף הכרחי בדרך לפירוק החברה השאלה היא לא אם תפורק אלא רק מתי ובכמה ואיך יתחלק השלל אז שלא יעבדו עליכם
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 2.64% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
אל על אל על -1.3% מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.
חברת התעופה מסכמת רבעון חיובי מבחינת
השורה התחתונה, אבל עם סימני האטה תפעולית. מניית אל על -1.3% טיפסה בכ-13.6% בחודש האחרון, בכ-94% מתחילת השנה וביותר מ-106% ב-12 החודשים האחרונים. שווי השוק של החברה עומד על כ-8.5 מיליארד שקל, מה שנותן לה מכפיל של כ-4 (!)
בהנחה שרווח של כ-202 מיליון דולר ברבעון משקף קצב שנתי קרוב למיליארד דולר בשורה התחתונה.
החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.
לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.
