שופרסל מדווחת: הרוויחה 56 מיליון שקל ב-Q4, תחלק 180 מיליון שקל דיבידנד

רשת הקמעונאות מצליחה להתאושש מעט מהמחאה החברתית ועקפה את תחזיות האנליסטים. ממשיכה לקדם את פעילות פיצול הנדל"ן. ירידה של 0.8% במכירות של חנויות זהות ברבעון הרביעי
חן דרסינובר | (5)

רשת הקמעונאות שופרסל פירסמה הבוקר (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2012 ולשנה כולה. שופרסל, הנמנית על קבוצת IDB סגרה את הרבעון שחלף עם הכנסות של 2.82 מיליארד שקל עלייה של 1.3% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-56 מיליון שקל. במקביל לדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד של 180 מיליון שקל.

רשת שופרסל היא רשת הקמעונאות הגדולה בישראל שבבעלותה נמצאים 274 חנויות. ברבעון הרביעי הציגה החברה ירידה של 48% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל. עם זאת, ברבעון הרביעי אשתקד רשמה החברה הכנסות חד פעמיות בהיקף של 75 מיליון שקל, כך שבשורה התחתונה מציגה החברה שיפור לעומת הרבעון המקביל.

התוצאות שמציגה שופרסל בשורה התחתונה גבוהות יותר מאשר תחזיות האנליסטים הסוקרים את החברה. כך למשל, דורין פלס מ-IBI צפתה רווח נקי של 48 מיליון שקל. ליאת גלזר מאקסלנס הייתה אף פסימית יותר וצפתה רווח של 40 מיליון שקל בלבד.

למרות שהתוצאות היו גבוהות מאשר התחזיות של האנליסטים, ברבעון הרביעי ישנם מספר סימנים של האטה בפעילות הצרכנית. הדבר בא לידי ביטוי בירידה של 0.8% במכירות בחנויות זהות, זאת לעומת הרבעון המקביל. מדובר בחנויות אשר פעלו גם ברבעון הרביעי של שנת 2011 וגם ברבעון הרביעי של 2012.

בסיכום שנתי, שופרסל סגרה את שנת 2012 עם הכנסות של 11.6 מיליארד שקל, בדומה לשנת 2011. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-361 מיליון שקל והרווח הנקי עמד על 200 מיליון שקל. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) בשנת 2012 הסתכם ב-629 מיליון שקל.

רה-ארגון בנדל"ן

עוד מעדכנת החברה במסגרת התוצאות הכספיות כי הדירקטוריון אישר להנהלה לבצע כבר במהלך הרבעון הנוכחי רה-ארגון, לפיו מרבית נכסי הנדל"ן של שופרסל ירוכזו תחת חברה בת חדשה בבעלות מלאה שלה, לרבות החוב שיש לייחס לנכסים, זאת במטרה להביא למיקוד ניהולי, פיתוח והשבחת הנדל"ן כתחום עסקים נוסף בחברה, הצפת ערך לחברה ולבעלי מניותיה.

נכון לרבעון הרביעי, נכסי הנדל"ן ומניות חברות בנות הנבחנים להעברה לחברת הנדל"ן החדשה, כוללים עד כ-68 סניפים בשווי הוגן של כ-1.7 מיליארד שקל הרשומים בספרים בעלות מופחתת של כ-1 מיליארד שקל, נכסי נדל"ן להשקעה בשווי הוגן של עד 384 מיליון שקל וכן 5 סניפים בהקמה בעלות של 46 מיליון שקל.

דורין פלס, אנליסטית קמעונאות ומזון של בית ההשקעות IBI, הגיבה לתוצאותיה של שופרסל: "שופרסל פותחת את 2013 ברגל ימין עם דו"ח רבעוני שמציג שיפור ברווחיות התפעולית, צמיחה בהכנסות ודיבידנד בהיקף של 180 מיליון ש"ח. מדובר על דו"ח ראשון שמגלם בתוכו מהלך העלאות מחירים מאז פרוץ המחאה החברתית. העלאות המחירים החלו באוקטובר והתחזקו בנובמבר כך שלא מגולמות במלואן ברבעון.

עוד הוסיפה פלס כי "מהלך פיצול חלק מנכסי הנדל"ן לחברה בת צפוי לצאת לפועל בעוד כחודש וחצי (1/4/13). בשורה התחתונה המהלך יציף ערך לשופרסל, במיוחד כאשר ישנה אפשרות להקצות עד 50% מחברת הנדל"ן החדשה למשקיעים חדשים, להקטין את החוב ולהגדיל את יתרות המזומנים".

רפי ביסקר, יו"ר דירקטוריון שופרסל, אמר בתגובה לדו"חות רשת הקמעונאות: "אנו מסכמים היום את תוצאות 2012, שנה שאופיינה בתחרות עזה בתחום הקמעונאות ובשינויים בדפוסי הצריכה. עבור שופרסל זאת הייתה שנה של חיזוק וביסוס מעמדה המוביל בתחום הדיסקאונט, ובמקביל ביצוע רה ארגון ותהליכי התייעלות רוחביים. בזכות פעולות אלו מראה החברה מגמת שיפור עקבית ברווחיות התפעולית, אשר הגיעה ברבעון האחרון לשיעור של 3.4%".

איציק אברכהן, מנכ"ל החברה אמר בתגובה לדו"חות: "בשנת 2012 הצלחנו לייצב את מכירות החברה ולשפר את הפעילות המסחרית וכן נקטנו בצעדי התייעלות משמעותיים בסניפים ובמטה החברה. כל אלה יחד הביאו לשינוי מגמה חיובי ולעלייה ברמת הרווח התפעולי מכ- 75 מיליון ש"ח לרבעון, לכ- 95-99 מיליון ש"ח לרבעון בשלושת הרבעונים האחרונים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    טעות בכתבה הכנסות של 11 מיליארד ולא מיליון (ל"ת)
    זאוס 20/02/2013 11:05
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנליסט 20/02/2013 10:16
    הגב לתגובה זו
    למרות כל הבעיות הכסף מתחיל לעלות במעלה הפירמידה של אידיבי
  • 3.
    אמיר 20/02/2013 09:42
    הגב לתגובה זו
    שלהם אחרי שהם עובדים על לקוחות.
  • 2.
    שלומי 20/02/2013 09:28
    הגב לתגובה זו
    מי שגונב מלקוחות כאילו"חוקי" סופו ליפול .
  • 1.
    בקיצור היכתה את התחזיות - אחלה דוחות (ל"ת)
    אנונימי 20/02/2013 08:59
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.