נתח מהעוגה: ההכנסות מפירסום בסלולר יזנקו השנה ל-11.4 מיליארד ד'

חברת המחקר בתחום הטכנולוגיה 'גרטנר' פרסמה סקירה מקיפה אודות הפירסום הסלולרי בעולם, שנהנית מהגידול המתמיד בשוק הסמארטפונים
חן דרסינובר |

הפופולאריות הגוברת שלה זוכה התוכן החינמי במכשירים הסלולאריים, בעיקר בצורה של יישומים, הינה בעלת השפעה גדולה על הפירסום במכשירים הסלולאריים. הפירסום מהווה אמצעי כמעט בלעדי ליזמים ומפרסמים לרשום רווח מהתוכן המופץ במכשירים הסלולאריים. חברת המחקר בתחום הטכנולוגיה 'גרטנר' פירסמה תחזיות אופטימיות לפירסום סלולארי בשנת 2013, שצפויות לרשום הכנסות בהיקף כספי של 11.4 מיליארד דולר, עלייה של 18.75% לעומת שנת 2012.

הצמיחה המואצת בפירסום בסלולר צפויה לשדרג משמעותית את הבאנרים במכשירים הניידים: הבאנרים צפויים לגדול מהר יותר מאשר המודעות הממומנות ובסופו של יום להשתלט על שוק הפירסום הסלולארי. איזור אסיה-פסיפיק צפוי להמשיך להיות דומיננטי בתחום, והצפי הוא כי שיעור הגידול במודעות הפירסום לסלולר שם יזנק ביותר מ-400% לסך של 24.5 מיליארד דולר עד לשנת 2016.

הצמיחה של הבאנרים לעומת המודעות הממומנות היא מחמת מספר גורמים שונים. ראשית, השכיחות הגוברת של הסמארטפונים, והעובדה הפשוטה שבעלי הסמארטפונים כלל לא משתמשים בתכונות הייחודיות של המכשיר אלא בפעולות בסיסיות כהוצאת שיחות והודעות טקסט. אולם, אלה בעלי המכשירים שעושים שימוש באותן תכונות ייחודיות הם צרכנים 'רעבים' של אפליקציות ואינטרנט סלולרי, הווה אומר הרחבה ניכרת של שוק היעד למפרסמי הסלולר.

שנית, חברות הפירסום מנסות להפיץ את הבאנרים באתרי האינטרנט בדרכים יותר יצירתיות ובדרכים הרבה פחות פולשניות מבעבר, ומשכך מספר הלקוחות הפונציאליים לפירסום גדל משמעותית ונתח השוק של הבאנרים גדל בהתמדה.

שלישית, ניתן לייחס את עליית הבאנרים לירידה המתמדת בהיקף הפירסום המסורתי, כפירסום בעיתונים, מודעות רחוב ומגזינים. המדיומים הפופולאריים בעבר מפנים את מקומם לטובת טאבלטים וטלפונים חכמים. "צמיחה בפירסום בסלולר מגיעה על חשבון פורמטי ההדפסה השונים, בעיקר עיתונים מקומיים, אשר מקבלים הזמנות למודעות פירסום בהיקף אשר נמוך משמעותית מבעבר", כתבה סטפני בגדסריאן, מנהלת מחקר ב'גרטנר' במסגרת סקירה בעניין.

אולם, אין מדובר בשירת הברבור של המודעות הממומנות. אלה צפויות להרוויח מהעלייה בשימוש במפות משולבות ופונקציונאליות יותר, וככל שיותר מותגים ועסקים מבקשים לקנות את מיקומם בתוצאות החיפוש בתשלום. 'גרטנר' מדגישה כי גם למודעות המומנות יש פוטנציאל גידול מרשים, אך הם נותרים סקפטיים ביחס להתקיימות התרחישים האמורים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.