החשמל ישלוט על הכביש? עידן עופר צופה נקודת מפנה למכוניות החשמליות ב-2015

מחקר של סוכנות בלומברג צופה כי עד 2020, 9% מסך המכוניות הנמכרות יהיו חשמליות. "סין היא הפוטנציאל הגדול"
ג'וש דוקרקר | (5)

בטר פלייס, פרוייקט המכונית החשמלית, מעריכה כי נקודת המפנה לדומיננטיות בשוק הרכב תגיע ב-2015, כך ציין המנכ"ל, עידן עופר היום אשר לו ולמשפחתו יש נתח של כ-30% בחברה.

"העובדה היא שבגלל שאנחנו דואגים לנוחות הלקוחות וברגע שאנשים יבינו שאין חסרונות לבעלות על רכב חשמלי" הם יתחילו לרכוש את הדגמים", אמר עופר לרשת בלומברג בראיון מהכנס הכלכלי בדאבוס שוייץ.

בטר פלייס, החלה השבוע בהעברת הדגמים החשמליים לחברות הליסינג המקומיות והן נעות כעת בכבישי הארץ. בחברה צופים כי הפרוייקט יצא בהנפקה לציבור בתוך כשנתיים.

החברה גייסה 750 מיליון דולר מאז הקמתה לפני 4 שנים ושיתוף הפעולה המרכזישלה הוא עם יצרנית הרכב הצרפתית,רנו. ההשקה של פרוייקט הרכב בדנמרק צפוי להתרחש בתוך כמה שבועות ובאוסטרליה בשנה הקרובה.

בחודש שעבר פתחה בטר פלייס מרכז מבקרים בעיר גואנזו שבסין ועופר אומר כי הוא מהווה את הפונציאל הגדול ביותר לחברה. "אין ספק שסין תהיה חשמלית", הסביר עופר, "מדיניות הממשלה היא שיעלו על הכביש מיליון מכוניות חשמליות עד 2015. סין היא בהחלט היעד. למעשה הסיבה המרכזית שהשקעתי בחברה היא כי חשבתי על סין".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    רוני 29/01/2012 17:26
    הגב לתגובה זו
    חבל רק שזה לוקח המון זמן, כבר שנה שעברה ציפיתי לראות את הפלואנס החשמלית על הכביש וגם יש רכבים של ניסאן שנוסעים כבר באירופה על הכביש
  • 4.
    ניר 29/01/2012 11:29
    הגב לתגובה זו
    כשתשארו אחרונים על הכביש עם מכונית בנזין אין מה לעשות העולם מתקדם
  • 3.
    אין להם מה למכור רק לחייב את כולם להטעין דרכם (ל"ת)
    מונופול גועלי 28/01/2012 22:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מבין ברכב 27/01/2012 19:11
    הגב לתגובה זו
    המלך עירום ! אין טכנולוגיה ואין לוגיטיקמ למצברים.מה שמוכר ימכור ויצלח אלו המכוניות ההיברידיות המהמתוכננות ומיצרות עי יצרני הרכב המיתקדמים .יחסי ציבור אינם מספיקים לייצר ולפתח רכב .
  • 1.
    מבין עניין 27/01/2012 18:07
    הגב לתגובה זו
    ואז כאשר הרוב הפך להיות סולר, היי הופה הופה הופה המחיר קפץ לשמיים. כך יהיה גם עם המכונית החשמלית
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.