דינה בן טל גננסיה מנכלית אל על
צילום: שלומי יוסף
דוחות

אל על: הרווח הנקי זינק ב-18% ל-96 מיליון דולר

ההכנסות של אל על ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-773.7 מיליון דולר לעומת 738 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; הכנסות מטיסות הנוסעים ברבעון הראשון לשנת 2025 גדלו בכ-7.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (כ-48.2 מיליון דולר)

אביחי טדסה | (5)

אל על אל על -1.48%   דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2025, ההכנסות ברבעון התסכמו ב-773.7 מיליון דולר, לעומת 738 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של חברת התעופה זינק בכ-18% ברבעון הראשון ל-95.6 מיליון דולר לעומת 80.5 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.


הכנסות מהפעלה גדלו ברבעון הנוכחי ביחס להכנסות מהפעלה ברבעון המקביל אשתקד בכ-35.7 מיליון דולר, כ-4.8%. הכנסות מטיסות הנוסעים ברבעון הראשון לשנת 2025 גדלו בכ-7.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (כ-48.2 מיליון דולר). הכנסות ממטען ברבעון הראשון לשנת 2025 ירדו בכ-18.5% לעומת ההכנסות ממטען ברבעון המקביל אשתקד (כ-14 מיליון דולר). החברה מציינת כי העלייה בהכנסות מנוסעים ברבעון הנוכחי ביחס לרבעון המקביל אשתקד, נובעת כתוצאה מהעלייה בקיבולת שהציעה החברה אשר התבטאה בגידול של כ-7% בהיצע המושבים המשוקללים ק"מ (ASK) ביחס לרבעון המקביל אשתקד. 


ההכנסה למושב (RASK) דומה לרבעון המקביל אשתקד, אשר מקורה בירידה של כ-2.1% בהכנסה לנוסע ק"מ (RRPK) אשר קוזזה על ידי עלייה בשיעור התפוסה לרמה של כ-94.3%. הירידה בהכנסות המטען כאמור נובעת מירידה הן בכמות המטען המוטסת והן בתשואה לטון ק"מ.


ה-EBITDA ברבעון הראשון התסכם ב-190.9 מיליון דולר (24.7%) בהשוואה ל-185 מיליון דולר אשתקד (25.1%). הרווח תפעולי תזרימי (EBITDAR) של החברה התסכם ב-213 מיליון דולר (27.5%), לעומת 195.7 מיליון דולר (26.5%).


שיעור התפוסה (Factor Load): הביקוש לטיסות החברה המשיך להיות גבוה משמעותית מהיצע המושבים שביכולתה להציע, ועל כן שיעור התפוסה לרבעון הראשון לשנת 2025 עלה אף ביחס לרבעון המקביל אשתקד (92.6%) והסתכם בכ-94.3%. הגידול בשיעור התפוסה הוביל להערכת החברה לעלייה של כ-12.4 מיליון דולר ברווחיות החברה ברבעון הראשון לשנת 2025 ביחס לרבעון המקביל אשתקד.


ההוצאות התפעוליות הסתכמו ברבעון הנוכחי בכ-647.1 מיליון דולר, מה שמהווה גידול של כ-29.3 מיליון דולר (כ-4.7%) ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר כפועל יוצא מהגדלת הפעילות. כמו כן, שיעורן מהמחזור ברבעון הנוכחי היווה כ-83.6% לעומת שיעורן מהמחזור ברבעון המקביל אשתקד אשר היווה כ-83.7%, כך שנשאר כמעט זהה.



תזרים המזומנים הפנוי לרבעון הראשון לשנת 2025 לפני שירות חוב הסתכם בכ-161.9 מיליוני דולר, ולאחר שירות חוב בכ-92.1 מיליון דולר. השינוי בתזרים המזומנים הפנוי לפני שירות החוב נובע משיפור בתוצאות העסקיות של הפעילות אשר קוזזו מעליה בהשקעות ה-CAPEX. העלייה בהשקעות השוטפות (ה-CAPEX נובעת בעיקר מרכישת חלפים, שיפוץ מנועים, השקעות בטכנולוגיות מידע אשר כללו בעיקר השקעות בפיתוח, רכישת תוכנות וחומרה וכל זאת על רקע הגידול בפעילות והאצה של השקעות הקבוצה בתחומים מסויימים כחלק מהמשך בניית כושר הייצור וניצול הזדמנויות עסקיות וכחלק מיישום התוכנית האסטרטגית של החברה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יגאל האורדון 21/05/2025 12:08
    הגב לתגובה זו
    הכל מגזל הציבור השבוי בישראל. תתביישו כמוכם כמו הבנקים. רווחי עתק מגזל העם הפשוט.
  • 4.
    תודה שאתם טסים בכל מצב (ל"ת)
    עידן 21/05/2025 12:04
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תלמדו משהו אם אין כח ללכת נגדה הצטרפו למניה (ל"ת)
    רענן 21/05/2025 11:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חברה חזירה לא הגונה מקווה שגם תחזור להפסיד (ל"ת)
    ארז 21/05/2025 11:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בני 21/05/2025 10:50
    הגב לתגובה זו
    אלעל שכחה מה היה מצבה בקורונה ועכשיו שהאזרחים תלויים בשרותיה היא פועלת כחברה פרטית שכל מה שמעניין אותה זה שורת הרווח.כבר לא בוחר באלעל לטיסות אם אני לא חייב.