השווי של אוטוטוקס צנח ב-65% ושחק את רווחי דלק רכב
ביטול עסקת הרכישה על ידי קוולאקום הביא לכך ששוויה של אוטוטוקס ירד ב-70 מיליון שקל בדוחות דלק רכב לכ-37 מיליון שקל בלבד; ההכנסות צמחו ב-10% אך הערכת השווי החדשה של אוטוטוקס תרמה לירידה של 51% ברווח הנקי
לפני כשנתיים דלק רכב דלק רכב 1.49% הייתה בדרך לרשום אקזיט משמעותי לאחר שחברת השבבים קוואלקום הודיעה על כוונתה לרכוש את הסטארטאפ הישראלי אוטוטוקס תמורת 350 מיליון דולר. אלא שאז, הרגולטורים באירופה וארצות הברית החליטו לבחון את העסקה, ואף הביאו בסוף לנפילתה. כעת, דוחות דלק חושפים את היקף הפגיעה של ביטול העסקה - ירידה של כ-65% בשוויה של אוטוטוקס שתורגמה לירידת ערך של 70 מיליון שקל בשווי האחזקה.
על פי דוחות דלק, בשנים האחרונות היא השקיעה סכום של 22.5 מיליון דולר (כ-84 מיליון שקל) באוטוטוקס, המפתחת טכנולוגיות לתקשורת בין כלי רכב (V2X), בה היא מחזיקה ב-7.37% מהמניות. עד השנה האחרונה, נדמה היה שהשקעה זו צפויה להניב לה תשואה יפה. אלא שעל פי המעריך החיצוני אותו שכרה החברה, ביטול העסקה הביא לכך שהשווי ההוגן של ההשקעות שלה באוטוטוקס ירד בכ-65%, לכ-37 מיליון שקל בלבד. מדובר בירידה ששל כ-69 מיליון שקל ביחס לשווי של החברה בספרים בשנה שעברה, שעמד על כ-105 מיליון שקל.
השווי החדש של אוטוטוקס בספרים של דלק, הוא אמנם לא סוף פסוק בעניינה של החברה מכפר נטר, אך בהחלט מלמדת אל הכיוון שמעריכים שאליו היא צועדת. בשנה שעברה דווח כי קוולאקום ואוטוטוקס מקיימות שיחות מחודשות בניסיון למצוא מתווה שיספק את הרגולטורים. עם זאת, מאז לא דווח דבר, ועדיין לא ברור מה יהיה השווי בעסקה, במידה והיא אכן תצא לבסוף אל הפועל. מה שכן, לא מן הנמנע, שההגבלות של הרגולטור יביאו לשחיקה בשווי של החברה, שכן שרק חלק מהפעילות עשויה להירכש.
בהקשר זה, מעניין להזכיר שסביב הדיווחים על העסקה עם קוולאקום, עלו טענות בנוגע לחוסר שביעות הרצון של דלק רכב מהשווי בעסקה. זאת היות ושווי האחזקה של החברה בספרים עמד על 117 מיליון שקל, נמוך מהשווי שנגזר מהעסקה שעומד על פחות 100 מיליון שקל. בין כה ובין כה, בדיעבד ניתן להעריך שכל הצדדים המעורבים היו שמחים עם העסקה הייתה יוצאת אל הפועל במתכונתה המקורית.
- מחירי הדלק ירדו ב-16 אגורות החל ממוצ"ש
- ורידיס תרשום רווח של כ-170 מיליון שקל משיערוך נכסי אינפיניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסות עלו הרווח נשחק
דלק רכב סיימה את שנת 2024 עם הכנסות של כ-6.38 מיליארד שקל, גידול של כ-10% לעומת כ-5.80 מיליארד שקל בשנת .2023 עיקר העלייה במחזור נבעה מעליה במגזר כלי הרכב והחלפים, וכן במגזר הקרטון (הנובע מאיחוד תוצאות אינפיניה במהלך כל תקופת הדוח לעומת אחד עשרה חודשים בלבד בתקופה המקבילה אשתקד).
בשורה התחתונה, רשמה החברה כ-163 מיליון שקל, קיטון של 51% לעומת כ-333 מיליון שקל בשנת 2023. הירידה ברווח מיוחסת לירידה של כ-101 מיליון שקל בשווין ההגון של החברות המוחזקות, מתוכם כ-69 מיליון שקל בשל ההשקעה באוטוטוקס. לצורך השוואה בשנה קודם לכן, רשמה החברה עליית ערך של כ-85 מיליון שקל, כתוצאה משערוך ההשקעה בחברת היילו.
החברה מסיימת את השנה עם גרעון בהון חוזר של כ-476 מיליון שקל הנובע בעיקר מהלוואות למימון נכסים לזמן ארוך. עם
זאת, להערכת הנהלת הקבוצה, ביכולתה להמשיך ולגייס אשראי לזמן קצר או ארוך.
- 2.האם הרגולטורים יאפשרו את עסקת וויז .. (ל"ת)סמדר 31/03/2025 18:37הגב לתגובה זו
- 1.החרימו את ערוץ 14 והימין וקבלו בראש (ל"ת)אבי 31/03/2025 17:57הגב לתגובה זו

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
