דיסקונט: הרווח הנקי גדל ב-14%; התשואה על ההון - 13.4%
הבנק סיים את הרבעון הרביעי עם הכנסות של כמעט 4 מיליארד שקל לצד רווח של 1.1 מיליארד שקל; בהנהלה צופים כי יציגו רווח נקי של למעלה מ-5.2 מיליארד שקל לצד תשואה להון של לפחות 13.5% עד שנת 2030
בנק דיסקונט דיסקונט 0.27% מסיים את הרבעון הרביעי עם צמיחה של כ-14% ברווח הנקי ותשואה להון של 13.4%. בתוך כך, בהנהלת הבנק צופים כי יציגו עד שנת 2030 רווח נקי של למעלה מ-5.2 מיליארד שקל לצד תשואה להון של לפחות 13.5%.
הכנסות הבנק ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו בכ-3.9 מיליארד שקל, גידול של 2.6% לעומת 3.8 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון הרביעי של השנה הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל, גידול של 14.1% לעומת 919 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. התשואה להון עמדה בסוך הרבעון על 13.4% לעומת 13.2% ברבעון המקביל אשתקד.
במהלך השנה החולפת, האשראי לציבור הסתכם בכ-286 מיליארד שקל, גידול של 8% לעומת 265 מיליארד שקל בסוף שנת 2023. האשראי לעסקים גדולים גדל ב-11.9%, האשראי לעסקים קטנים וזעירים גדל ב-4.2%, האשראי למשקי בית ללא הלוואות לדיור גדל ב-9.1%, והאשראי לדיור (משכנתאות) גדל ב-6.1% מתחילת השנה.
- אלומה מוכרת 38% מאסקו לפי שווי של 160 מיליון שקל: דיסקונט קפיטל נכנסת כשותפה
- "הארנק הירוק" של דיסקונט - מה הוא נותן לכם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון לסוף שנת 2024, פיקדונות הציבור עמדו על 332 מיליארד שקל, גידול של 11.6% לעומת 298 מיליארד שקל בסוף השנה שעברה.
בדומה ליתר הבנקים, גם דיסקונט הודיע על חלוקת דיבידנד בשיעור של 30% מרווחי הרבעון הרביעי, בתוספת המשך רכישה עצמית של מניות הבנק בשיעור של 10% מרווחי הרבעון הרביעי של השנה (סך הכל שיעור חלוקה מקסימלי של 40%). הרכישה עצמית מגיעה בהמשך לתוכנית רב שלבית לרכישה עצמית של מניות הבנק בהיקף כולל של עד 500 מיליון שקל.
במבט קדימה, החברה מפרסמת תוכנית אסטרטגית, "דיסקונט 2030". במסגרתה היא הציבה יעדים פיננסים הכוללים הגעה לרווח נקי של למעלה מ-5.2 מיליארד שקל עד שנת 2030, לצד הצגה של תשואה להון של לפחות 13.5%.כמו כן, הבנק מתכנן להגיע למצב שבו בעוד חמש שנים הוא מחלק דיבידנד בשיעור של 50% מהרווח הנקי.
דני ימין, יו"ר דירקטוריון דיסקונט: "קבוצת דיסקונט מסכמת שנה של ביצועים מצוינים, תוך שהיא משנה את פניה לקראת אתגרי העתיד. במהלך השנה גיבשנו תוכנית אסטרטגית שאפתנית - 'דיסקונט 2030' וזאת במקביל לביצוע מהלכים משמעותיים לרוחב הקבוצה. נמשיך לפעול בנחישות, במטרה להיות בנק חדשני ומוביל שעוזר ללקוחותיו לצמוח ולנהל את החוסן הפיננסי שלהם, בסביבה דינמית ומורכבת".
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
אבי לוי, מנכ"ל קבוצת דיסקונט: "תוצאות שנת 2024 משקפות את עוצמתה של קבוצת דיסקונט, שמוכיחה צמיחה מתמשכת ואחראית בפעילות הליבה, חוסן ואיתנות פיננסית. השנה החולפת, שהתנהלה על רקע המלחמה, הייתה מורכבת ומאתגרת למשק הישראלי. העובדים המסורים בכל זרועות הקבוצה גילו מחויבות עליונה ופועלים ביתר שאת, גם היום, לסייע ללקוחותינו ולקהילה כולה, לצלוח את התקופה. לצד התוצאות המצוינות, אנו מפרסמים את עיקרי התוכנית האסטרטגית הרב שנתית 'דיסקונט 2030' ואת היעדים לשנת 2030. קבוצת דיסקונט שמה לה למטרה להוביל את בנקאות המחר ולהבטיח ללקוחותינו חוויה בנקאית מפתיעה לטובה, באמצעות הטכנולוגיות והכלים הדיגיטליים המתקדמים ביותר ובהתאמה אישית. יישום התוכנית ימצב את דיסקונט כקבוצה צומחת, מתחדשת, מחוללת תחרות, התורמת תרומה משמעותית להנעת גלגלי המשק הישראלי".
- 1.אין תחרותהכול על חשבוננואיפה הפיקוח והנגיד בסיפור (ל"ת)אנונימי 11/03/2025 10:36הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
