צילום: Freepik
צילום: Freepik

צמיחה לגובה: איך ענף הבנייה והתשתיות מעלה את הביקוש לציוד עבודה בגובה בישראל?

חברות שמספקות פתרונות מתקדמים, אמינים וגמישים בתחום נהנות מביקוש גובר ומעמד מתחזק

נושאים בכתבה בנייה

בעשור האחרון, שוק הבנייה והתשתיות בישראל חווה צמיחה מואצת – ממגדלי מגורים ופרויקטים של פינוי-בינוי ועד מרכזי מידע ומתקני תשתית לאומיים. מאחורי כל שלד חדש שמתנשא לשמיים, עומד ציוד הנדסי מדויק, שמאפשר לעובדים לבצע משימות בגובה בצורה בטוחה, יעילה וחסכונית. במות הרמה, מלגזות מתקדמות, מעמיסים טלסקופיים ופלטפורמות עבודה בגובה הפכו לחלק בלתי נפרד מכל אתר בנייה פעיל.

אבל מה בעצם עומד מאחורי העלייה החדה בביקוש לציוד הזה? ואיך חברות המתמחות בפתרונות לעבודה בגובה מתמודדות עם האתגרים החדשים שנוצרו?

כשבונים מדינה – צריך לעלות לגובה

נתונים עדכניים מראים כי ענף הבנייה בישראל ממשיך לצמוח בקצב גבוה: על פי תחזיות גלובליות, שוק הבנייה המקומי צפוי להתרחב ב-5% מדי שנה עד לפחות 2028. את המגמה הזו מובילים פרויקטים של התחדשות עירונית, שצוברים תאוצה במיוחד במרכז הארץ. תל אביב, ירושלים, פתח תקווה, חולון ואשדוד נמצאות בראש טבלת הערים שמובילות את תחום הפינוי-בינוי.

במקביל, המדינה משקיעה מיליארדים בתשתיות תחבורה, תחנות כוח, מתקני מים ושירותים ציבוריים מתקדמים. גם מגזר הפרטי לא נשאר מאחור – עם ביקוש הולך וגדל לבניית מרכזי דאטה, פארקי הייטק ומבני תעשייה. בכל אחד מהפרויקטים הללו יש צורך בציוד הרמה איכותי, בטוח וזמין.

מגמות חדשות בשוק במות ההרמה

שוק השכרת הציוד לעבודה בגובה משתנה במהירות. לקוחות מחפשים כיום פתרונות חכמים יותר – שקטים, חשמליים, ניידים ובעלי טווח הרמה גדול. ציוד שכזה נדרש לעמוד בסטנדרטים מחמירים של בטיחות, להיות מותאם לסביבות מגוונות, ולהתמודד עם עומסים משתנים לאורך זמן.

בין הפתרונות שזוכים לביקוש גובר:

במות מספריים חשמליות – שקטות ויעילות בסביבות סגורות כמו מרכזי קניות או אתרי דאטה.

במות טלסקופיות ממונעות  – לפרויקטים חיצוניים שבהם נדרש גובה הרמה של עשרות מטרים.

מעמיסים טלסקופיים ומצטודדים  – שמאפשרים גישה לאתרים צפופים או קשים להגעה.

אתגרים בדרך למעלה

לצד ההזדמנויות, התחום מתמודד עם שורה של אתגרים:

הזדמנויות עסקיות לשנים הקרובות

עם התחזיות לצמיחה מתמשכת בענף, השוק המקומי מבשיל להזדמנויות נוספות:

סיכום

צמיחת ענף הבנייה והתשתיות בישראל היא מנוע משמעותי לדינמיקה המתרחשת כיום בתחום ציוד העבודה בגובה. חברות שמספקות פתרונות מתקדמים, אמינים וגמישים – כמו אופק פתרונות לעבודה בגובה  – נהנות מביקוש גובר ומעמד הולך ומתחזק בקרב קבלנים ויזמים.

זה הזמן לעלות לגובה – לא רק פיזית, אלא גם עסקית.



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.