איה אחימאיר עורו
צילום: יח"צ
דעה

משחקי הכס ברשות: צריך שידור ציבורי - לא בפורמט הנוכחי

נראה כי משהו מתחיל לזוז בממלכת הרשות, עם שר ממונה חדש וציבור שלא רוצה להבליג עוד. איה אחימאיר מתנועת 'עורו' מסבירה למה אנחנו בדרך לשינוי
איה אחימאיר | (2)

האם דרמת משחקי הכס של הנהלת רשות השידור מגיעה אל קיצה? אין ספק כי העונה ה-48 פורצת דרך והזדמנות חדשה. אחרי צפייה בכל העונות, הטובות יותר והטובות פחות, דרמות על המסך וקרבות בוועדות הכנסת ובישיבות ממשלה, נראה כי משהו מתחיל לזוז בממלכת רשות השידור. הציבור הוא לא אותו ציבור, השר הוא לא אותו שר, וברור לכולם ששינוי חייב להתרחש.

צריך שידור ציבורי? בטח שצריך, אבל לא שידור חוזר. בשנים האחרונות השידור הציבורי כבר מזמן אינו ציבורי, ובוואקום שנוצר צמחו אלטרנטיבות אזרחיות מהשטח שמפתחות מודלים לערוצי תקשורת חברתיים, בלתי תלויים ו"אובייקטיבים". יוזמות אלה מבקשות להגיש לציבור חדשות מהשטח ותוכן איכותי ולא מסחרי. מה תעשה הכנסת או הממשלה כאשר יקום הציבור ויחליט אילו גופי תקשורת הוא בוחר לשמוע ולממן? שידור ציבורי? בהחלט צריך, השאלה היא איזה.

וכאן מתחיל השינוי. אחרי שנים של התעלמות מקריאות הציבור לביטול האגרה, לסגירת ערוץ 1, לשינוי שיטת הגבייה, להתייעלות ולהשקעה בתוכן, נכנס השר גלעד ארדן, הממונה החדש על הרשות, ועמו בשורה לנתינים המממנים את הרשות. גם ח"כ איתן כבל, לשעבר השר הממונה על רשות השידור, התבטא לאחרונה נגד תשלום האגרה, ונראה כי שיש קונצנזוס בין הקואליציה והאופוזיציה סביב הצורך בשינוי מהיר.

בימים האחרונים הודיע ארדן על הקמת חברת ייעוץ חיצונית שתכריע אם ניתן להבריא את רשות השידור או אם אין מנוס מסגירתה. כך או אחרת, נראה כי אנחנו שוב עומדים בפני ועדה נוספת לבחינת מצב השידור הציבורי שסביר להניח שתגרור התנגדות מטעם עובדי הרשות ומשרד האוצר - ויתחיל קרב חדש. במהלך 48 העונות האחרונות הפכנו מצופים מממנים לאזרחים מודעים, וכעת הגיע הרגע שנצטרף כשחקנים לקרב. ככה זה במשחקי הכס, אין לדעת לאיזו ממלכה יהיו יותר סוסים ודרקונים בסיבוב הבא. אז צריך שידור ציבורי? צריך, עכשיו בואו נשב ונראה מה אנחנו מממנים ואיך.

אגרת הטלוויזיה היא רק דוגמה. היא דוגמה לכך שאם אנחנו הציבור לא נתעורר, ניתן רוח גבית לנבחרי הציבור שממלאים את תפקידם ונשמור אתם על קשר מעבר לדייט פעם ב-4 שנים מאחורי פרגוד, נוכל לשנות כאן משהו. אם לא נצעק שיש עיוות, מי יידע לטפל בו? אם לא נבקש את שינוי המציאות, למה שיעסקו בה?

בשבועות הקרובים עתידה ועדת הכלכלה לדון ברשות השידור, הרפורמה ותשלום האגרה. אל תישארו אדישים. האגרה היא דוגמה לכך שאם ציבור גדול מתאגד, אפשר לשנות ולהשפיע, אבל בשביל זה צריך לקחת חלק ואחריות. אין ברירה - אף אחד לא ינהל את החיים שלנו במקומנו. זה הזמן חלק בדיון הציבורי, לחפש מידע, למצוא שותפים לדרך, לדבר עם נבחרינו ולשנות מציאות עקומה.

איה אחימאיר היא מנהלת קמפיינים בתנועת 'עורו' המובילה את המאבק לביטול אגרת רשות השידור

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דני 05/03/2014 14:55
    הגב לתגובה זו
    השידור הציבורי לא רלוונטי. הציבור בקושי ומראה רצון לצפייה בתכנים המוצעים על ידי הערוצים הציבוריים, ככה שהריטינג נמוך דיו. כמו כן, על מנת שהרשות תוכל להבריא יצטרכו להביא תקציבים ממקומות אחרים (יותר חשובים) ואו להגדיל את האגרה שמהווה נטל מיותר על האזרח (שלא לדבר על הבירוקרטיה שהם מפעילים בהליך הגבייה). מיותר.
  • 1.
    לסגור את הרשות ולא לפתוח יותר!!!! (ל"ת)
    אליהו 25/07/2013 11:48
    הגב לתגובה זו
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.