טראמפ: "סוגיית המכסים על ייבוא רכבים לארה"ב נבדקת"
הממשל האמריקני ממשיך את המתקפה על ג'נרל מוטורס: "אם החברה לא תשאיר את מקומות העבודה בארה"ב, היא תצטרך להחזיר את כספי החילוץ שקיבלה במשבר הסאב-פריים"
הרוחות סביב תוכנית ההתייעלות של חברת ג'נרל מוטורס (סימול: GM) ממשיכות לסעור. לאחר שאתמול טען הנשיא טראמפ כי הממשל האמריקני שוקל את ביטול הסובסידיות המוענקות לחברה (לכתבה המלאה), טראמפ ממשיך לצייץ הערב ולתקוף את החברה, מה שצפוי להשפיע כעת על כלל הסקטור.
בציוץ שפרסם הערב טען הנשיא: "הסיבה לכך ששוק המשאיות הקטנות בארה"ב משגשג כל כך היא כי לאורך הרבה שנים, מכס של 25% הוחל על משאיות קטנות הנכנסות לארה"ב, זה נקרא "מס עוף". אילו הטלנו מס דומה ברכבים, עוד מכוניות היו מיוצרות פה (בארה"ב).... וג'נרל מוטורס לא הייתה סוגרת את המפעלים באוהיו, מישיגן ומרילנד. תהיו חכמים בקונגרס. המדינות ששלחו לנו רכבים ניצלו את ארה"ב במשך עשרות שנים. לנשיא יש הרבה כוח בנושא, ובגלל ג'נרל מוטורוס הנושא נבדק כעת!"
הציוץ של הנשיא הערב
The reason that the small truck business in the U.S. is such a go to favorite is that, for many years, Tariffs of 25% have been put on small trucks coming into our country. It is called the “chicken tax.” If we did that with cars coming in, many more cars would be built here.....
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 28 בנובמבר 2018
מוקדם יותר הערב טען הנשיא בחשבון הטוויטר כי אם ג'נרל מוטורס לא תשמור על מקומות העבודה בארה"ב, היא תצטרך לשלם בחזרה את 11.2 מיליארד הדולרים שקיבלה במסגרת תוכנית החילוץ במשבר הכלכלי. דברים דומים השמיע גם שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין. הציוץ של טראמפ מוקדם יותר היום:.....and G.M. would not be closing their plants in Ohio, Michigan & Maryland. Get smart Congress. Also, the countries that send us cars have taken advantage of the U.S. for decades. The President has great power on this issue - Because of the G.M. event, it is being studied now!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 28 בנובמבר 2018
נזכיר כי החברה הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא צפויה לסגור את הפעילות ב-3 מפעלים גדולים בצפון אמריקה: באוהיו, במישיגן, ובאונטריו, קנדה. כמו כן, החברה טענה כי 2 מפעלים נוספים של החברה בסכנת סגירה. בנוסף, החברה הודיעה על הפסקת הייצור בצפון אמריקה של מספר דגמים מוכרים, בהם שברולט קרוז, קאדילק CT6 וביואיק לה-קרוס. המשמעות של סגירת המפעלים היא פיטורים של כ-14,700 עובדי החברה בארה"ב, כ-15% מכוח העבודה.If GM doesn't want to keep their jobs in the United States, they should pay back the $11.2 billion bailout that was funded by the American taxpayer.
— The Trump Train 🚂🇺🇸 (@The_Trump_Train) 28 בנובמבר 2018
- 4.תשש 28/11/2018 18:58הגב לתגובה זואין מה לעשות כל יצרניות הרכב נמצאות בעודף יצור והתחרות קשה כמו כן הרכבים מארה"ב הם לא ברמה האסייתית או האירופאית ולכן קשה למכור ולא ניתן להרוויח אז מעבירים לשכר נמוך יותר במדינות זולות
- 3.כול הכבוד לטרמפ נשיא גדול, הוא טוב לאמריקה, (ל"ת)שמאלנים מאוסים 28/11/2018 18:38הגב לתגובה זו
- 2.ראמן 28/11/2018 17:44הגב לתגובה זו130% מס על יבוא רכב
- 118 (ל"ת)אבי 29/11/2018 00:12הגב לתגובה זו
- 1.איציק מענגר (1000) 28/11/2018 17:33הגב לתגובה זונוסו