סנטינל וואן
צילום: באדיבות סנטינל וואן

סנטינל-וואן עולה ב-5% - סימנים לביקוש חזק מהלקוחות

"התגברות תקיפות הסייבר יעזרו להניע יותר ביקוש לפלח השוק"
אדיר בן עמי |

מניית ספקית תוכנת האבטחה סנטינל-וואן סנטינל וואן נסחרת בעליות לאחר ש-BTIG שדרגו את המלצתם למניית החברה ל"קנייה" מ"נייטרלי" עם מחיר יעד של 30 דולר, לעומת 26.7 דולר לפני כן. חברת ההשקעות ציינה ביקוש חזק מצד לקוחות בעקבות התגברות התקפות הסייבר. 

אנליסט BTIG, גריי פאוול, ציין במחקרו כי לאחר ששוחח עם חמש חברות גדולות על התחזית לשוק אבטחת המידע למכשירי קצה הוא "מרגיש טוב יותר לגבי פוטנציאל הצמיחה של השוק ב-2024, ביחס ל-2023." בנוסף, המשוב בקרב החברות בנוגע לסטינל-וואן היה חיובי באופן עקבי. עוד הוסיף פאוול כי "התגברות תקיפות הסייבר יעזרו להניע יותר ביקוש לפלח השוק". 

עוד ציינו ב-BTIG כי לסנטינל-וואן יש עוד מקום לצבור נתח שוק בכל שווקי היעד המרכזיים שלה. החברה יצאה עם יוזמות מוצרים חדשות, הכוללות אבטחת הענן ו"אגמי נתונים" יחד עם התוכנה מבוססת הבינה המלאכותית של החברה "Purple AI" שצפויה לעזור לסנטינל-וואן לחפש איומים, לנתח ולהגיב אליהם. "עם שיפור במכירות ברבעונים האחרונים ותחזית הוצאות נוחה, יש לנו אמון רב ביכולות החברה לעמוד בתחזיות וול-סטריט עבורה ואף לגבור אליהן", אמרו בחברה.

בדוחותיה לרבעון אוקטובר, סנטינל-וואן רשמה הכנסות של 164.2 מיליון דולר, עלייה של 42% מהשנה שעברה והרבה מעל הקונצנזוס של 156.1 מיליון דולר. סנטינל וואן הפסידה 3 סנט למניה על בסיס מתואם, בעוד הצפי בוול-סטריט היה להפסד של 6 סנט.

החברה ציינה כי שולי הרווח הגולמי Non-GAAP הגיעו לשיא של 79%, לעומת 71% שנה קודם לכן. סנטינל אמרה במכתב לבעלי המניות כי "התקדמותה לקראת רווחיות נותרה נקודת אור". גם תחזית החברה הייתה חזקה. לרבעון ינואר, צופה סנטינל וואן הכנסות של 169 מיליון דולר, מעל הקונצנזוס של 166.5 מיליון דולר. לשנת 2024 צופה כעת החברה הכנסות של 616 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת של 605 מיליון דולר. 

"התוצאות לרבעון השלישי מציגות ביצועים חזקים באספקת צמיחה גבוהה עם שיפור משמעותי ברווחיות", אמרה החברה. "האתגרים המאקרו כלכליים עדיין נמשכים, אך התעלנו על הציפיות שלנו בכל המדדים המרכזיים". סנטינל וואן גם ציינה כי ההוצאות על אבטחה צפויות לגדול בעקבות הסביבה הגיאופוליטית המורכבת. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קריפטו
צילום: pexels

S&P משיקה מדד חדש שמשלב קריפטו ומניות

ענקית המידע הפיננסי S&P Global תשיק מדד שישלב 35 מניות ו-15 מטבעות דיגיטליים במדד אחד, במטרה להציע חשיפה מפוזרת ומבוקרת לתחום הקריפטו, גם למשקיעים מוסדיים

רן קידר |
נושאים בכתבה קריפטו S&P

מדד חדש בשם S&P Digital Markets 50 הושק השבוע על ידי S&P Dow Jones Indices, זרוע המדדים של ענקית המידע הפיננסי S&P Global. המדד נועד להציע למשקיעים חשיפה מגוונת לתחום הקריפטו, לא רק דרך מטבעות דיגיטליים, אלא גם באמצעות מניות של חברות הפעילות בענף. בפועל, מדובר במוצר שמאחד 15 מטבעות קריפטו מרכזיים עם 35 מניות של חברות הקשורות לתחום, בהן בורסות, חברות בלוקצ’יין, ספקיות ארנקים דיגיטליים, שירותי סליקה ועוד. 

המדד פותח בשיתוף עם חברת Dinari והוא נועד לספק למשקיעים מדד מאוזן ושקוף שמייצג בצורה רחבה את שוק הנכסים הדיגיטליים. תנאי הסף הברורים שפורסמו מוודאים שהמדד כולל רק נכסים בעלי שווי שוק משמעותי: מטבע דיגיטלי חייב להיות בעל שווי שוק של לפחות 300 מיליון דולר כדי להכנס למדד, ואילו בהקשרי מניות, על החברה להציג שווי שוק של לפחות 100 מיליון דולר. בנוסף, לא יותר מ-5% ממשקל המדד יינתן לנכס בודד

המדד לא ייסחר בבורסה המסורתית אלא יהיה נגיש כטוקן ניתן להשקעה, שיונפק על ידי Dinari וייקרא dShare. הטוקן יהיה זמין בפלטפורמת Dinari עד סוף השנה, ויספק למשקיעים חשיפה ישירה למדד מבלי לרכוש את הנכסים עצמם. הרעיון הוא לאפשר למשקיעים, פרטיים ומוסדיים, להיחשף לשוק הקריפטו מבלי לבחור מטבע או מניה בודדת, ובכך להפחית סיכון וליהנות מהפיזור שמספק מדד מקצועי. לאור המגבלה שאף נכס לא יעלה על 5% מהמדד, אין חשש מדומיננטיות של ביטקוין או את’ריום בלבד. 

זהירות, תנודתיות לפניך?

המהלך של S&P לא מגיע בחלל ריק. מדובר בתקופה שבה ממשל טראמפ נוקט קו רגולטורי מקל יחסית כלפי מטבעות דיגיטליים, והשווקים מגיבים בהתאם. בשנת 2025, מניית קוינבייס Coinbase 3.06%   זינקה בכ-55%, סטרטג'י MicroStrategy Inc  שהפכה להיות מעין "קופת ביטקוין" רווחית עלתה בכ-24%, וחברת סירקל Circle Internet 1.17%  , שעוסקת במטבעות היציבים נחשבת לאחת ההנפקות הציבוריות החזקות של השנה. גם הביטקוין עצמו שבר במהלך סוף השבוע שיאים חדשים וחצה לראשונה את קו ה-125 אלף דולר. 

על הרקע הזה, ההשקה של מדד שמאגד את כל התחום נראית כמו מהלך שנועד לקרב את המשקיעים המוסדיים והכסף החכם עוד צעד לעבר אימוץ הקריפטו. באמצעות כלי מדד קלאסיים, S&P לוקחת שוק תנודתי מאוד והופכת אותו לנגיש יותר דרך מסגרת מדדית, הנשענת על כללים ברורים ומנגנון איזון רבעוני. קמרון דרינקווטר, מנהל המוצר הראשי של S&P DJI, הסביר שהמדד מציע "כלים עקביים, מבוססי־כללים, כדי להעריך ולהיחשף לתחום". לדבריו, "הקריפטו והנכסים הדיגיטליים כבר לא בשוליים, אלא במרכז הכלכלה הגלובלית".

נטפליקס
צילום: דאלי

איך תיראה נטפליקס עוד כשנתיים?

נסחרת בשווי של 520 מיליארד דולר ומכפיל רווח של קרוב ל-40, ומעריכה - העתיד הוא שילוב של סרטים ומשחקים; על העתיד של נטפליקס

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס

נטפליקס היא מובילת שוק דומיננטית. למרות התחרות היא ייצרה את המוצר המנצח והיא צומחת משמעותית מדי שנה ומגדילה רווחים. מתחילת השנה המניה זינקה ב-36% למחיר של 1,214 דולר - שווי של 520 מיליארד דולר. ההכנסות השנה צפויות להיות 45 מיליארד דולר ושנה הבאה 50.8 מיליארד. הרווח למניה השנה - 26.5 דולר, שנה הבאה קצת מעל 32 דולר. מכפיל רווח של קרוב ל-40. אבסולוטית זה יקר, גם יחסית לעבר זה יקר. 

יחסית למה שקורה בוול סטריט ובהינתן הצמיחה, יש כאלו שיחשבו שזה סביר. הכל תלוי בצמיחה. מכפיל 40 היום אם צמיחה של 20% ברווחים יורד ל-32 אחרי שנה ומשם ל-25 אחרי שנה נוספת. עוד שנה וזה כבר באזור 20. משקיעים מתייחסים לצמיחה יותר מאשר למכפיל נוכחי וכך מגיע התמחור הנוכחי למספרים שלא ידענו בעבר. ה-S&P 500 נסחר במכפיל רווח עתידי של בערך 28, בעוד שהיסטורית הוא היה מתחת ל-20. 

נטפליקס במכפיל 40, אבל היא משדרת פוטנציאל צמיחה משמעותי להמשך. 


במהלך דרמטי שמבשר על עידן חדש בבידור הביתי: משחקי וידאו זורמים ישירות למסך הטלוויזיה, והסמארטפון הופך לשלט אישי. זו הצהרה אסטרטגית על כוונה להפוך את נטפליקס ממלכת הסטרימינג למרכז הבידור המשפחתי המלא, כולל משחקים חברתיים, סדרות וסרטים.

המנכ"ל השותף גרג פיטרס הכריז על כך בכנס Screentime של בלומברג בלוס אנג'לס: "אחד התחומים בגיימינג שאנחנו מכוונים אליו הוא חוויות משחק חברתיות שמתאימות למסך הטלוויזיה". בעוד שנתיים, עד 2027, נטפליקס עשויה להיות פלטפורמה היברידית שבה צפייה בסדרה כמו "דברים מוזרים" (Stranger Things) מובילה באופן טבעי למשחק קבוצתי בהשראתה, עם אינטגרציה של בינה מלאכותית שמתאימה תוכן אישי. אבל האם זה יצליח? 

ההשקה: קפיצה למסך הגדול

השקת משחקי הטלוויזיה היא נדבך חשוב באסטרטגיה של נטפליקס. עד כה, מאז כניסתה לתחום ב-2021 עם משחקים לניידים בלבד, נטפליקס התמקדה בחוויות קצרות וחינמיות למנויים. כעת, בפעם הראשונה, משחקים זמינים על טלוויזיות חכמות וסטרימרים כמו Roku או Apple TV. התהליך פשוט: סריקת קוד QR מהמסך מחברת את הטלפון כשלט, ומאפשרת משחק קבוצתי ללא צורך בבקרים ייעודיים.