אפל צפויה להכריז על משקפי מציאות משולבת - מה אנחנו יודעים?
אם במקרה חשבתם שלא מספיק סמארטפון, שעון חכם ואוזניות כדי להיות תמיד מחובר, אפל APPLE הולכת להוסיף גם משקפי מציאות משולבת כדי לפתור לכם את הבעיה. על פי הדיווחים, אפל צפויה להכריז על המשקפיים החדשים בכנס המפתחים הקרוב וכך אולי ליצור עוד קטגוריית מכשירים חדשה שתספק לה עוד מקור הכנסה.
המשקפיים, שככל הנראה יקראו Reality Pro אינן רק מכשיר VR, אלא משקפיי מציאות משולבת. המשקפיים ישלבו את העולם הווירטואלי ואת המציאות באמצעות אוסף גדול במיוחד של מצלמות פנימיות וחיצוניות שיוכלו לעקוב אחר תנועות ומחוות הידיים של המשתמשים, כמו גם אחר תנועת העיניים ובנוסף יוכלו להציג תמונות וירטואליות בצורה כזו שתאפשר למשתמשים לראות את העולם סביבם תוך כדי השימוש במשקפיים. קונים יוכלו לראות איך ייראו רהיטים חדשים בבתיהם או איך בגדים חדשים יראו עליהם, שיחות זום יהפכו להיות כמו שיחות פיזיות, כשהמשתתפים יוצגו כהולגרמות ועוד אופציות בלתי נגמרות.
הציפיות בשוק הן כי קטגוריית המכשירים החדשה תספק לפחות הצלחה מסחרית מתונה. כשבגולדמן זאקס אומרים כי היא צפויה להגדיל את רווחיה של אפל באחוז חד ספרתי החל משנת 2025. בבנק אוף אמריקה צופים תוספת של 36 סנט לרווח למניה עד שנת 2026 והרבה יותר מכך אם יהיה "אימוץ משמעותי".
למרות כל זאת, משקפי המציאות המדומה לא הצליחו עד כה יותר מדי, אפילו בתחום הגיימינג שהיו ציפיות רבות שהאימוץ שם יהיה יותר גדול, בנוסף לכך שכבר קיימים משקפי מציאות משולבת בשוק, כדוגמת Google Glass Enterprise, Microsoft HoloLens ועוד. אבל נראה שלאפל כמו אפל יתכן ויש יתרון, עם האקו סיסטם הענק שלה, המורכב מקונים שלא מפסיקים לקנות כל דבר חדש שהיא מוציאה וממפתחי אפליקציות, כשכנראה יפתחו עוד שירותים שירחיבו עוד יותר את יכולות המשקפיים.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי ההערכות בשוק, אפל כנראה חיכתה בסבלנות ששאר המתחרים יצליחו לפתור את הבעיות במכשירים שלהם ואז תיכנס עם מוצרים משופרים ועל ידי כך תצליח לצבור נתח שוק. בשנת 2015, כשנכנסה אפל לשוק השעונים החכמים עם האפל ווטצ', FitBit הייתה מובילת השוק. אך לאט לאט ככל שאפל הוסיפה יותר יכולות והכניסה את השעון להיות חלק באקו סיסטם שלה, היא עקפה את FitBit כשהיא מחזיקה בנתח שוק גדול בשוק השעונים החכמים.
אפל צפויה להכריז רשמית על המשקפיים באירוע השנתי שלה למפתחים ב-5 ביוני, כשהמחיר של המשקפיים לפי השמועות יעמוד על כ-3,000 דולר. לאחרונה החברה גם הודיעה כי היא מתחילה להציע שירותים נוספים במגזר הפיננסי, כמו כרטיס האשראי שלה, חשבון החיסכון החדש ואפשרות התשלומים דרך אפל פיי. מה שצפוי לעזור לה להגדיל עוד את ההכנסות.
בדוחותיה האחרונים החברה דיווחה על רווח למניה של 1.52 דולר על הכנסות של 94.84 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטים לרווח למניה של 1.44 דולר על הכנסות של 92.94 מיליארד דולר. ההכנסות ירדו ב-3% לעומת הרבעון התואם בשנה שעברה. בנוסף, החברה הכריזה על בייבאק בגובה של 90 מיליארד דולר והגדילה את הדיבידנד ל-0.24 דולר מ-0.23 דולר. ההכנסות ממכירת אייפונים עמדו על 51.3 מיליארד דולר לעומת צפי של 49.97 מיליארד דולר. ההכנסות משירותים עמדו על 20.9 מיליארד דולר לעומת הצפי של 21.1 מיליארד דולר.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
אפל נסחרת לפי שווי שוק של 2.7 טריליון דולר, כשהיא מתקרבת במהירות לרמת שיא כל הזמנים שנמצאת באזור ה-181 דולר למניה. המניה עלתה 35% מתחילת השנה ו-17.7% בשנה האחרונה כולה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
