צחי אבן ארי טורבוגן
צילום: ביזפורטל

טורבוג'ן: מקדמת פיתוח של מערכת לייצור חשמל מבוססת מימן

תוקם בחברה חטיבה חדשה שתהא אמונה על קידום פיתוח מיקרו טורבינה מבוססת מימן 24/7
נתן טגי | (3)
נושאים בכתבה אנרגיה מתחדשת

חברת האנרגיה המתחדשת, טורבוג'ן -2.47% , לחברה תחום פעילות אחד והוא פיתוח מיקרו-טורבינה רב דלקית לייצור מקומי של חשמל וחום. החברה מדווחת על קידום פיתוח מערכת לייצור חשמל וחום עצמי המבוססת על מימן 24/7.

מבדיקות ראשוניות שערכה החברה, עולה כי המיקרו טורבינה תוכל לייצר חשמל וחום גם באמצעות שימוש בתערובות מימן (עד 50%) עם גז טבעי, וזאת על ידי ביצוע שינויים קלים ביחס למיקרו טורבינה TG-40 שקיימת בחברה.

נראה כי החברה מייחסת חשיבות רבה לקידום ופיתוח מערכת זו ומקימה חטיבה חדשה אשר תנוהל על ידי תת אלוף במיל' גיל אגינסקי (רקע בתחום המימן במסגרת הצבאית) ותהא אמונה על קידום פיתוח המערכת המבוססת מימן, וזאת על ידי הסבת תא השריפה במיקרו טורבינה הנוכחית באופן שבו זו תופעל גם באמצעות מימן או מימן וגז טבעי יחד.

החברה מעריכה כי המעבר לייצור חשמל וחום מבוסס מימן יצליח, צעד זה הוא חלק ממגמה עולמית של מעבר לאנרגיות נקיות וייזום פרויקטים גדולים של הפקת מימן, ייצור המימן מתרחב במדינות האיחוד האירופי כחלק מתעשיית הגז הטבעי המקומית, וזאת בעיקר לאור מגמת העלייה המשמעותית בצריכת חשמל עקב חדירה מואצת של רכבים חשמליים לשוק הצרכני.

נזכיר כי בפברואר האחרון דיווחה החברה על הסכם עם חברת כריית המטבעות Coin World האמריקאית בו תקים טורבינות להפקת חשמל לטובת כריית המטבעות.

לקוחותיה הפוטנציאליים של החברה הינם מקבצי דיור, בתי מלון, בתי אבות בתי חולים ומרכזים מסחריים בארה"ב ובאירופה. 

החברה הונפקה בנובמבר 2021 לפי שווי של כ-205 מיליון שקלים, מניית החברה ירדה בכ-40% מתחילת השנה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גילי 15/04/2022 16:05
    הגב לתגובה זו
    זה הפתרון הכי יציב.בינתיים
  • 2.
    משה 12/04/2022 11:28
    הגב לתגובה זו
    טורבוגן רק ממשיכים להפתיע כל פעם מחדש , הפקת חשמל ממימן הוא פיתוח פורץ דרך בכך שכל בניין יוכל להפיק אנרגיה ירוקה באמת !בעליות מזעריות
  • 1.
    לילי 12/04/2022 10:57
    הגב לתגובה זו
    אם אתה לא יודע לייצר חשמל בחצי מחיר אתה מפסיד . לייצר חשמל יקר זו לא בעיה שיש לפתור ע"י השקעה .
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.