מוטי בן משה
צילום: אניה בוכמן

רבוע נדל"ן השלימה גיוס אג"ח בהיקף של 250 מיליון שקל

הגיוס בוצע באמצעות הרחבת סדרה 7 של החברה, הנושאת שעבוד ראשון על נכסים; כוונת החברה הייתה לגייס 200 מיליון שקל אך המוסדיים הזרימו ביקושים גבוהים
ניצן כהן |

נראה ששוק החיתום חוזר לפעילות כמעט מלאה והלילה היה זה מוטי בן משה, בעל השליטה בחברת רבוע נדלן 3.25% שהשלים גיוס של 250 מיליון שקל. הגיוס בוצע באמצעות הרחבת סדרה 7 של החברה, סדרה שנחשבת אטרקטיבית בשל הבטוחות שהיא נושאת (שעבוד ראשון על נכסים), הדירוג הגבוה AA מינוס והמח"מ הבינוני שעומד על 4.1.

הגיוס הלילה היה מעניין עבור המשקיעים שהזרימו ביקושים בהתאם. במקור, כוונת החברה הייתה לגייס 200 מיליון שקל אך המשקיעים הזרימו ביקושים של 260 מיליון שקל, מה שהביא את החברה לבקש מחברת הדירוג לאפשר את הגדלת הגיוס ל-250 מיליון שקל מבלי לשנות את דירוג האשראי.

מעלות אישרה את המהלך שהביא את החברה להגדיל את הגיוס ל-250 מיליון שקל וכך להיענות כמעט לכל הביקושים של המשקיעים המוסדיים.

את הגיוס הובילה חברת החיתום אוריין.

מחיר המינימום במכרז עמד על 98.2 אג' והגיוס בוצע בפועל במחיר של 98.3 אג' לע"נ, כשעל מחיר זה קיבלו המוסדיים עמלת התחייבות מוקדמת (הנחה) של 0.85%. מחיר הגיוס משקף רווח מידי לרוכשים בהנפקה וזאת משום שמחיר האג"ח היום בבורסה עומד על 99 אג' ביוד מחיר הגיוס לפני ההנחה עמד על 98.3 אג' כאמור.

רבוע נדל"ן שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, היא מחברות הנדל"ן המעניינות בבורסה. החברה הייתה בעבר זרוע הנדל"ן של רבוע כחול, כלומר חברה שהחזיקה בבעלות על סניפי רבוע כחול והשכירה אותם לרשת הקמעונאית. מעבר לכך החברה מחזיקה כיום גם בחלק מפרויקט השוק הסיטונאי בתל אביב כשבבעלות החברה נמצאים 722 יחידות דיור מהם נמכרו כבר כ-719 יחידות דיור. החברה נסחרת בבורסה בשווי שוק של כ-1.87 מיליארד שקל והיא נכללת במדדים תל אביב 125, תל אביב 90 ומדד תל אביב נדל"ן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

לחברה יכולת לנהל פרויקטים מורכבים - פרויקטים עם מרכיבים טכנולוגיים גבוהים, תהליכים תעשייתיים, טיפול בפליטות, תכנון והשגחה בבנייה מורכבת, לצד מומחיות בפרויקטים שיש בהם הרבה שלבים, הרבה תחומים מקצועיים לממשק ביניהם – תשתיות, חשמל, תקשורת ועוד.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

בהיבט הסיכון הגיאוגרפי , ברן מצליחה לנטרל את החלק הפיננסי של הסיכון הגיאוגרפי באמצעות מימון חיצוני של בנקים זרים מערביים או הבנק העולמי, המאפשר ערבות מסוימת לתשלומים בגין השירות.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.