נדל"ן

מחירי "ישראל השנייה": באיזו עיר נמכרה דירת 4 חדרים ב-390 אלף שקל?

הזינוק במחירי הדירות הרחיק את מחפשי המציאות לפריפרייה. בנק ירושלים ביצע מספר עסקאות במארס בפחות מ-910 אלף שקל
לירן סהר | (8)

הזינוק במחירי הדירות ב-5 השנים אינו מאפשר לרבים להגשים את חלום 4 הקירות בפחות ממיליון שקל. כיום מי שמעוניין בדירת 4 חדרים בפחות ממיליון שקל יאלץ להתרחק יותר ויותר ממרכז הארץ. אולם מי שיחפש טוב יוכל למצוא מציאות אפילו באזור המרכז. בנק ירושלים ביצע בחודש מארס מספר עסקאות בפחות מ-910 אלף שקל:

פתח תקווה

דירת חדר ברחוב חפץ חיים, 28 מ"ר, קומת קרקע, נמכרה ב-500 אלף שקל

בת ים

דירת 2 חדרים ברחוב ליבסקינד, 52 מ"ר, קומה א', נמכרה ב-750 אלף שקל

עכו

דירת 3 חדרים ברחוב אברהם דנינו, 92 מ"ר, קומה ג', נמכרה ב-680 אלף שקל

דירת 4 חדרים ברחוב העצמאות, 107 מ"ר, קומה ח', נמכרה ב-565 אלף שקל

אשדוד

דירת 5 חדרים ברחוב חטיבת הנגב, 121 מ"ר, קומה ד', נמכרה ב-910 אלף שקל

אשקלון

דירת 4.5 חדרים ברחוב שביל חודשי השנה, 110 מ"ר, נמכרה ב-880 אלף שקל

דירת 3 חדרים ברחוב מעלות אשר, 75 מ"ר, קומה ב', נמכרה ב-740 אלף שקל

דימונה

דירת 2 חדרים ברחוב יגאל אלון, 44 מ"ר, נמכרה ב-350 אלף שקל

קריית ביאליק

דירת 4.5 חדרים ברחוב קק"ל, 103 מ"ר, קומה ג', נמכרה ב-810 אלף שקל

חיפה

דירת 3 חדרים ברחוב רד"ק, 75 מ"ר, נמכרה ב-440 אלף שקל

דירת 2.5 חדרים ברחוב הרצל, 60 מ"ר, קומת קרקע, נמכרה ב-335 אלף שקל

דירת 2 חדרים ברחוב גאולה, 70 מ"ר, נמכרה ב-600 אלף שקל

קריית גת

דירת 3 חדרים בשדרות לכיש, 75 מ"ר, קומה א', נמכרה ב-460 אלף שקל

נצרת עילית

דירת 4 חדרים ברחוב השקמה, 88 מ"ר, קומה ג', נמכרה ב-390 אלף שקל

דירת 3 חדרים ברחוב כליל החורש, 90 מ"ר, קומה 10, נמכרה ב-580 אלף שקל

דירת 2 חדרים ברחוב יזרעאל, 50 מ"ר, קומה ב', נמכרה ב-340 אלף שקל

דירת 3 חדרים ברחוב תירוש, 72 מ"ר, קומה א', נמכרה ב-370 אלף שקל

כתבות מעניינות נוספות:

"פישר מכין את הקרקע להורדת הריבית, פחות חשובה לו בלימת מחירי הדיור"

בתחתית שוק הנדל"ן: דירות בת"א סביב ה-1,700 שקל לחודש - תמונות קשות

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מנסה למכור בפ"ת אם המושבות ואין קופצים. (ל"ת)
    כבר לא מה שהיה 11/04/2013 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בועה בועה 11/04/2013 10:27
    הגב לתגובה זו
    אין סיכוי לשמור על רמת מחירים !! כעט הקבלנים מנסים להוציא כמה שפחות דירות בשוק בכדי לשמור על המחיר , וכמובן בעזרה המדינה , הנגיד עזר ריבית בריצפה , הבנקים נתנו ללא הבחנה הלוואות לכל מטרה על עליה מחיר פיקטיבית .. כמובן במחיר הרבה יותר יקר מהרגיל . חובה להציף דירות וגם במרכז !!! הגיע הזמן לעזור למעמד הבניים ...... נכון לשר החדש אין כמעט ימי חסד , אבל הוא ידע מראש ...... תפסיקו להעזור לטייקונים מספיק !! אנו מחזיקים את המדינה למיטב ידיעתי ?
  • קבלן 11/04/2013 12:08
    הגב לתגובה זו
    אין קבלן שמנסה לשמור על דירות. כל הקבלנים מורידים מחירים במו"מ על רכישת הנכס. הקבלנים הולכים קרב על כל קונה פונטציאלי. ואולי זה מה שכן יוריד את המחירים, רק יחסי שוק
  • 4.
    מבין 11/04/2013 08:57
    הגב לתגובה זו
    אם הייתם מבינים אלו דירות יקרות לאזורים המדוברים לדוגמא חטיבת הנגב אשדוד 910 דירה כזו נמכרה לפני שנתיים ב 300 אל תהיו טיפשים . ארץ זבת חלב ונדלן
  • 3.
    בבקשה תעשו כתבה כמה עולות דירות במצב טוב בישובים ערביים (ל"ת)
    שרון 11/04/2013 08:55
    הגב לתגובה זו
  • warren_buffet 13/04/2013 21:32
    הגב לתגובה זו
    אשמ
  • 2.
    מתי 11/04/2013 08:48
    הגב לתגובה זו
    חכו לאינתיפדה השלישית, האבטלה תגיע ל-11%, אנשים יסולקו מהבתים ואז המחירים יתרסקו
  • 1.
    נועם 11/04/2013 08:47
    הגב לתגובה זו
    ישראל של דירות זולות של אנשים עניים וקשיי יום שבקושי מצליחים לחיות, חלק מה-OECD? פחחח גדול
משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)

ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה

הריבית המערכתית הממוצעת רשמה ירידה של 03% ב-3-4 חודשים; בנק מזרחי נותר היקר מכולם ואילו הבינלאומי ממשיך להציע תנאים טובים בעיקר בזכות פעילות מול משרד הביטחון
רן קידר |

בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.  

למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.


בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.    

לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.


            נתוני חודש ספטמבר. קרדיט: בנק ישראל

המגמה בשלושת החודשים האחרונים

בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.


נתוני יולי. קרדיט: בנק ישראל 

הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים, והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.


מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.