מחירי "ישראל השנייה": באיזו עיר נמכרה דירת 4 חדרים ב-390 אלף שקל?
הזינוק במחירי הדירות ב-5 השנים אינו מאפשר לרבים להגשים את חלום 4 הקירות בפחות ממיליון שקל. כיום מי שמעוניין
פתח תקווה
דירת חדר ברחוב חפץ חיים, 28 מ"ר, קומת קרקע, נמכרה ב-500 אלף שקל
בת ים
דירת 2 חדרים ברחוב ליבסקינד, 52 מ"ר, קומה א', נמכרה ב-750 אלף שקל
עכו
דירת 3 חדרים ברחוב אברהם דנינו, 92 מ"ר, קומה ג', נמכרה ב-680 אלף שקל
דירת 4 חדרים ברחוב העצמאות, 107 מ"ר, קומה ח', נמכרה ב-565 אלף שקל
אשדוד
דירת 5 חדרים ברחוב חטיבת הנגב, 121 מ"ר, קומה ד', נמכרה ב-910 אלף שקל
אשקלון
דירת 4.5 חדרים ברחוב שביל חודשי השנה, 110 מ"ר, נמכרה ב-880 אלף שקל
דירת 3 חדרים ברחוב מעלות אשר, 75 מ"ר, קומה ב', נמכרה ב-740 אלף שקל
דימונה
דירת 2 חדרים ברחוב יגאל אלון, 44 מ"ר, נמכרה ב-350 אלף שקל
קריית ביאליק
דירת 4.5 חדרים ברחוב קק"ל, 103 מ"ר, קומה ג', נמכרה ב-810 אלף שקל
חיפה
דירת 3 חדרים ברחוב רד"ק, 75 מ"ר, נמכרה ב-440 אלף שקל
דירת 2.5 חדרים ברחוב הרצל, 60 מ"ר, קומת קרקע, נמכרה ב-335 אלף שקל
דירת 2 חדרים ברחוב גאולה, 70 מ"ר, נמכרה ב-600 אלף שקל
קריית גת
דירת 3 חדרים בשדרות לכיש, 75 מ"ר, קומה א', נמכרה ב-460 אלף שקל
נצרת עילית
דירת 4 חדרים ברחוב השקמה, 88 מ"ר, קומה ג', נמכרה ב-390 אלף שקל
דירת 3 חדרים ברחוב כליל החורש, 90 מ"ר, קומה 10, נמכרה ב-580 אלף שקל
דירת 2 חדרים ברחוב יזרעאל, 50 מ"ר, קומה ב', נמכרה ב-340 אלף שקל
דירת 3 חדרים ברחוב תירוש, 72 מ"ר, קומה א', נמכרה ב-370 אלף שקל
כתבות מעניינות נוספות:
- 6.מנסה למכור בפ"ת אם המושבות ואין קופצים. (ל"ת)כבר לא מה שהיה 11/04/2013 16:30הגב לתגובה זו
- 5.בועה בועה 11/04/2013 10:27הגב לתגובה זואין סיכוי לשמור על רמת מחירים !! כעט הקבלנים מנסים להוציא כמה שפחות דירות בשוק בכדי לשמור על המחיר , וכמובן בעזרה המדינה , הנגיד עזר ריבית בריצפה , הבנקים נתנו ללא הבחנה הלוואות לכל מטרה על עליה מחיר פיקטיבית .. כמובן במחיר הרבה יותר יקר מהרגיל . חובה להציף דירות וגם במרכז !!! הגיע הזמן לעזור למעמד הבניים ...... נכון לשר החדש אין כמעט ימי חסד , אבל הוא ידע מראש ...... תפסיקו להעזור לטייקונים מספיק !! אנו מחזיקים את המדינה למיטב ידיעתי ?
- קבלן 11/04/2013 12:08הגב לתגובה זואין קבלן שמנסה לשמור על דירות. כל הקבלנים מורידים מחירים במו"מ על רכישת הנכס. הקבלנים הולכים קרב על כל קונה פונטציאלי. ואולי זה מה שכן יוריד את המחירים, רק יחסי שוק
- 4.מבין 11/04/2013 08:57הגב לתגובה זואם הייתם מבינים אלו דירות יקרות לאזורים המדוברים לדוגמא חטיבת הנגב אשדוד 910 דירה כזו נמכרה לפני שנתיים ב 300 אל תהיו טיפשים . ארץ זבת חלב ונדלן
- 3.בבקשה תעשו כתבה כמה עולות דירות במצב טוב בישובים ערביים (ל"ת)שרון 11/04/2013 08:55הגב לתגובה זו
- warren_buffet 13/04/2013 21:32הגב לתגובה זואשמ
- 2.מתי 11/04/2013 08:48הגב לתגובה זוחכו לאינתיפדה השלישית, האבטלה תגיע ל-11%, אנשים יסולקו מהבתים ואז המחירים יתרסקו
- 1.נועם 11/04/2013 08:47הגב לתגובה זוישראל של דירות זולות של אנשים עניים וקשיי יום שבקושי מצליחים לחיות, חלק מה-OECD? פחחח גדול
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
