שיווק: הקניונים נלחמים עליכם בימי חול

בראיון מצולם עם הצעה למתנה לולנטיינ'ס דיי - מנהלת שיווק דיזינגוף-סנטר, על מהלכים למשיכת מבקרים בימים החלשים לכתבה המלאה
אפרת אדיר |

רבים מאיתנו, שוחרי הקניות, נוהגים לפקוד את מרכזי הקניות והקניונים בעיקר בסופי השבוע. מה עוד שלמשפחה זהו הזמן היחיד בו היא יכולה לבלות יחד עם הילדים מבלי להסתכל על השעון ולחשב את הזמן שנותר לבילוי. אבל מה עושה מנהל השיווק של הקניון על מנת למשוך מבקרים בימי החול?

יעל קורן, מנהלת השיווק של מרכז הקניות "דיזינגוף סנטר" בתל-אביב, מגלה בראיון ל-Bizportal כי רוב המבקרים בקניון הוא בעיקר קהל נשי המורכבות מנערות, רווקות ואמהות ולהן היא מייעדת פעילויות ספציפיות באמצע השבוע. "אחד העוגנים השיווקים של הקניון", אומרת קורן "הוא פעילות קבועה לילדים המתקיימת בימי רביעי בין השעות חמש לשש בערב. בכל שבוע אנחנו מציעים מגוון משחקים לילדים, מופע, הפעלה או תיאטרון בובות".

פעילות שיווקית נוספת בסנטר היא יריד האוכל שמתקיים בימים חמישי ושישי מזה 8 שנים. קורן מודעת לעובדה שימי החול מוגדרים כימים חלשים יותר, אך מנסה בכל פעם לחדש ולגוון את הפעילויות בימים אלה, ולדבריה - זה עובד. "בשנים האחרונות ניכרת עלייה במספר המבקרים בסנטר בימי חול. כיום מבקרים בערך 40 אלף איש ביום, בעוד שלפני שנה עמדנו על 35 אלף מבקרים בימי חול. בסוף השבוע מגיעים לסנטר 45 אלף איש ביום שישי שהוא יום קצר יחסית".

ש: האם יש תכנון לשלב פעילויות נוספות בימים אחרים באמצע השבוע?

"נכון לעכשיו אין תכנון כזה, אולם הנושא נמצא במחשבה ובתהליכים לחזק עוד יום באמצע השבוע כמו שני או שלישי ובתחום הפונה לילדים או צרכנות".

מזה כ-4 שנים פונה הסנטר בפעילות צרכנית לנשים עם "בוטיק המעצבים" המרכז דוכנים של בגדים ואביזרי אופנה של מעצבים צעירים. הבויטק פועל בימים חמישי ושישי, כאשר יום חמישי נחשב לחלש יחסית. מיטל ברונר, מנהלת "בוטיק המעצבים" בסנטר, מסבירה שמתוך רצון להגביר את המכירות והתנועה במקום בימי חמישי, הוחלט החל מחודש ינואר השנה על מהלך שיווקי ייחודי למבקרות. "מדובר בסטייליסטית אישית שנפגשת עם הלקוחה למשך שעה בימי חמישי בין השעות 16:00 ל-21:00 בתיאום מראש. הסטייליסטית מתאימה לללקוחה לפי טעמה ואופייה פריטי לבוש מהמבחר שיש בבוטיק והכל ללא תשלום", אומרת ברונר.

לדבריה, הרעיון עובד בפועל ולא מדובר ב"טריק". "הלקוחה אינה מחוייבת לרכוש את הפריטים שמציעה לה הסטייליסטית". כמו כן, המהלך מגובה בפרסום בעיתונות המקומית באמצעות פרסום ברוקנר נטע.

שירות זה יכול להוות גם אלטרנטיבה מעניינת למתנה ליום הולדת או ליום נישואין ואף לכבוד ה"וולנטיינס דיי" שמתקיים השבוע ב-14 לפברואר.

ש: כמה משלמים המעצבים הצעירים עבור השתתפות בבוטיק?

"כל מעצב הוא יחידה כלכלית בפני עצמה והרעיון הוא לתת במה וחשיפה למעצבים מתחילים. המחיר לסטנד הוא 300 שקל לימים חמישי ושישי והתשלום הוא בתחילת כל חודש".

עוד מציינת ברונר, כי כל סטייליסטית בבוטיק המעצבים עובדת על נישה אחרת. אחת מהן, קרן צ'יקה, שמלבישה גם את הבדרנית חנה לסלאו והיתה אחראית על התלבושות בטקס פרסי האופנה של קשת, אומרת, כי הסטיילינג שלה מותאם לפי מבנה גוף הלקוחה, לפי צבע עור ואישיות. "אני מכירה את גזרות המעצבים בבוטיק על בוריין ולאחר שיחה מקדימה עם הלקוחה בנוגע למקום העבודה שלה וסגנון החיים, אני מתאימה לה בגדים ואביזרים לפי הסגנון האישי שלה וכמובם לא כופה את הסגנון שלי עליה".

בבוטיק המעצבים ניתן למצוא בגדים לנשים אחרי הריון, שמלות ערב יוקרתיות ובגדים עם "טוויסט" ליום יום. "רוב הנשים שמגיעות אליי לייעוץ הן נשים נשואות או בנות שקשה להן להבליט את עצמן בביגוד ומחפשות לעלות מדרגה בסטיילינג שלהן", מציינת צ'יקה.

לעומתה, אומרת לימור ריחנה, סטייליסטית נוספת בבוטיק אשר כותבת בלאישה ומתמחה גם באיפור מקצועי, כי טווח הגילאים של הלקוחות הוא רחב החל מנערות בנות 16 ועד נשים בגילאי 40 ו-50 "שבאות ביום כיף שלהן לבלות ולמצוא בגד מתאים". לדבריה, כל אחת יכולה מה ללבוש במגוון המידות והמחירים. "הרעיון הוא להעז ולבחור משהו שיוציא את הנתונים המקסימליים של הלקוחה", אומרת ריחנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מערכת IRON BEAM 450 של רפאל. קרדיט: רשתות חברתיותמערכת IRON BEAM 450 של רפאל. קרדיט: רשתות חברתיות

רפאל מציגה את "מגן אור" מערכת הלייזר החדשה

רפאל מציגה בתערוכת DSEI 2025 וחושפת את מערכת הלייזר החדשה "מגן אור", עם מכוון עוצמתי יותר, טווח מוגדל ותגובה מהירה; המטרה: יירוט מהיר, זול ומדויק, במהירות האור

רן קידר |
נושאים בכתבה רפאל

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות מציגה בתערוכת DSEI 2025 בלונדון את הדור החדש של מערכת "מגן אור" (IRON BEAM 450), מערכת לייזר מבצעית שמיועדת ליירוט מהיר של איומים אוויריים קצרי טווח. מדובר בתצורה משודרגת, עם מכוון חדש המאפשר לטפל באיומים בטווחים גדולים יותר, עם דיוק גבוה יותר ויכולת תגובה מהירה בהרבה לעומת הדגם הקודם. 

המערכת החדשה מתוכננת לנטרל איומים במהירות האור, בעלות שולית נמוכה מאוד לכל יירוט, יתרון משמעותי ביחס למערכות טילים קיימות, שבהן כל יירוט עשוי לעלות עשרות אלפי דולרים. היא מיועדת להגן על שטחים נרחבים, פועלת ברצף ויכולה לתת מענה גם לתרחישים מורכבים שבהם נדרש יירוט רב־שכבתי ומתואם. 

לדברי מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן, מדובר בפריצת דרך טכנולוגית שמסמנת שינוי תפיסתי בתחום ההגנה האווירית: "הצגת המכוון החדש IRON BEAM 450 בתערוכת DSEI ממחישה כיצד פריצות דרך בטכנולוגיית לייזר רב עוצמה משנה את כללי המשחק בתחום ההגנה האווירית ומאפשרות יירוטים יעילים מאוד ובעלות נמוכה. לצד מערכות ההגנה האווירית שלנו, מערכת "מעיל רוח, מערכת ההגנה האקטיבית המבצעית הראשונה והיחידה בעולם לרק״ם. המערכת מותקנת על טנקים ורכבים משוריינים במספר צבאות, מגנה על הצוותים והפלטפורמות מפני איומים נ״ט ומבססת את ההגנה האקטיבית כסטנדרט מרכזי בכוחות מתמרנים. בנוסף, עם פתרונות הנ״ט, מערכות נגד כטב״מים והמערכות הימיות, רפאל מספקת פתרונות משולבים העונים על צרכי ההווה ומתכוננים לאתגרים של המחר”.

בין המערכות המשלימות שמציגה רפאל בתערוכה: כיפת ברזל לטווחים קצרים, "קלע דוד" לטילים בטווחים ארוכים, ומערכות ספיידר לטווחים בינוניים. לצד מערכות שליטה ובקרה כמו MIC4AD ו-SKY SPOTTER, וכן DRONE DOME ו־LITE BEAM שנועדו להתמודדות עם רחפנים וחימושים משוטטים.

במימד הימי מציגה החברה את הגרסאות המותאמות של מערכות היירוט: C-DOME, שהיא הגרסה הימית של כיפת ברזל, וכן Naval Iron Beam ו-TORBUSTER. כל אלו מבוססים על ארכיטקטורה פתוחה שמאפשרת שילוב בציים קיימים, גם בשגרה וגם בלחימה. IRON BEAM צפויה להשלים את ההגנה הרב־שכבתית של ישראל, תוך צמצום משמעותי של עלויות והתאמה לאיומים משתנים, בין אם מדובר בירי רקטות, ברחפנים או במטחים מרובי ראשי קרב. המערכת טרם נכנסה לשימוש מבצעי, אך עם ההתקדמות הטכנולוגית הנוכחית, נראה שהיא בדרך להפוך לחלק בלתי נפרד מהגנת העורף והחזית גם יחד.

נשיא צרפת מקרון
צילום: איי.פי

צרפת, בריטניה וקנדה בדרך להכרה במדינה פלסטינית – אז מה?

מהם התנאים להגדרת מדינה, האם יש משמעות לכך שמדינות מכירות במדינה פלסטינית, מהם הפתרונות לסכסוך, האם הם אפשריים

משה כסיף |

שינוי טקטוני מתרחש במערכת היחסים הדיפלומטית של ישראל עם בעלות בריתה המסורתיות. צרפת הודיעה כי בספטמבר תכיר רשמית במדינה פלסטינית, בעוד בריטניה וקנדה התחייבו עקרונית לצעד דומה בכפוף לתנאים מסוימים. המהלך המתואם מסמן סדק עמוק בחזית המערבית ומעמיד את ארצות הברית, הדבקה בעמדתה שמדינה פלסטינית יכולה לקום רק במסגרת הסכם שלום ישיר, בעמדת מיעוט.

הצעד האירופי-קנדי אינו מתרחש בחלל ריק. כ-150 מדינות ברחבי העולם כבר מכירות בפלסטין, והרשות הפלסטינית מקיימת נציגויות דיפלומטיות בעשרות בירות. אלא שעד כה, הגוש המערבי,  בהובלת וושינגטון, היווה חומה בצורה נגד ההכרה. כעת, החומה הזו מתחילה להתפורר, ועימה ההערכה הישראלית בדבר תמיכה מערבית אוטומטית ובלתי מותנית.

מדינה על הנייר, כיבוש במציאות

הפרדוקס הפלסטיני חושף את הפער בין המשפט הבינלאומי למציאות בשטח. על פי אמנת מונטווידאו משנת 1933, ארבעה תנאים נדרשים להגדרת מדינה: אוכלוסייה קבועה, ממשל מתפקד, גבולות מוגדרים ויכולת לקיים יחסים בינלאומיים. הרשות הפלסטינית, במבט ביקורתי, עונה במלואו רק על הקריטריון הראשון.

הממשל הפלסטיני מפוצל ומשותק: הרשות שולטת חלקית בגדה המערבית, בעוד חמאס מחזיק ברצועת עזה מאז 2007. השליטה הצבאית הישראלית באזורי C, כ-60% משטח הגדה, והגבלות הסכמי אוסלו מרוקנים מתוכן את הריבונות הפלסטינית. הגבולות אינם מוסכמים, והיכולת לנהל מדיניות חוץ עצמאית מוגבלת בחוסר שליטה על מעברי הגבול והתלות הכלכלית בישראל.

ובכל זאת, המשפט הבינלאומי והקהילה הבינלאומית בוחרים להתעלם מהפערים הללו. מאז הכרזת אש"ף על הקמת מדינה פלסטינית ב-1988, זרם ההכרות הלך וגדל. ב-2012 העניקה העצרת הכללית של האו"ם לפלסטין מעמד של "מדינה משקיפה שאינה חברה", דרגה אחת מתחת לחברות מלאה, אך צעד סימבולי משמעותי שפתח דלתות לארגונים בינלאומיים ולבית הדין הבינלאומי בהאג.