ניר שטרן, סלקום סלולר
צילום: סיון פרג'

סלקום: נחתם הסכם קיבוצי עם העובדים, יקבלו תוספת שכר של 3% בשנה

בין ההישגים: קליטת עובדי הניקיון לחברה, הארכת חופשת הלידה בשבוע, פנסיה מקסימלית, קרן מלגות לעובדים וביטוח שיניים
ערן סוקול | (4)

חברת התקשורת סלקום 3.01% חתמה היום (ד') עם ההסתדרות וועד העובדים בחברה, על הסכם קיבוצי חדש לתקופה של שלוש שנים. ההסכם החדש, שיחול על עובדי סלקום ודינמיקה סלולר, כולל תוספת שכר ממוצעת של 3% בכל אחת משנות ההסכם, לכל עובד שהשלים ותק של שנה וחצי בחברה.

פנסיה מקסימלית

על פי ההסכם, חלק משמעותי מהתוספת לשכר יהיה קבוע והיתרה תחולק באופן דיפרנציאלי על פי הצטיינות בעבודה. שיעור ההפרשות לפנסיה יוגדל במהלך תקופת ההסכם באחוז נוסף למקסימום ויכלול המשך הפרשות גם על רכיב התמריצים - שינויים שלהם השפעה משמעותית על הכספים שנצברים לזכות העובדים לעת פרישה.

 

תוספת של שבוע לחופשת הלידה וביטוח שיניים

לראשונה, ההסכם הקיבוצי בסלקום כולל סעיף שמאפשר לעובדות ולעובדים הארכה מיוחדת של חופשת הלידה בשבוע נוסף מעבר לקבוע בחוק, במימון החברה. בנוסף לביטוח הבריאות בסבסוד המעסיק, ההסכם החדש מעגן את השתתפות החברה גם בביטוח שיניים לעובדים. בנוסף לכך, החברה תקים קרן מלגות ללימודים גבוהים שתעניק, על פי תנאי הזכאות, סיוע בשכר לימוד לעובדי החברה.

החל מהשנה, עובדי סלקום יהיו זכאים לגילום מס מלא עבור מתנות החג, כלומר החברה תישא במלוא תשלום המס עבור המתנות שמקבלים העובדים בפסח ובראש השנה. זאת ועוד, החל מהשנה עובדי החברה ייהנו מיום חופש נוסף על חשבון המעסיק בערב ראש השנה. על פי ההסכם, סלקום תמשיך להקצות כ-2,500 שקל לעובד לטובת רווחה וסכום נוסף גם למסגרת התקציבית שמיועדת לקידום הרווחה המשותפת של כלל עובדי החברה.

 

ההסכם מעגן סוגיות שנוגעות לשמירת זכויות העובדים בתהליכי ניוד בחברה, מנגנון פיטורים הוגן ושקוף המספק ביטחון תעסוקתי, איוש משרות חדשות בסלקום תוך הבטחת עדיפות והזדמנויות קידום לעובדים הקיימים, הגדרת התקופה הנדרשת לקבלת מעמד של עובד קבוע ומערכת ליישוב חילוקי דעות בין הצדדים, המעניקה לוועד העובדים משקל חשוב בהכרעת מחלוקות הנוגעות להעסקת עובדים.

 

גם בפרק הכלכלי ההסכם הנוכחי ממשיך את ההטבות מההסכם הקודם, בהן: בונוס שנתי, תוספת ביגוד, תוספת גני ילדים וקייטנות, קרן השתלמות, הגדלת ערך יום ההבראה ל-500 שקל, שיפור בתנאי הרכב לעובדים הזכאים, הגדרת שכר הבסיס בחברה 7% מעל לשכר המינימום במשק ונושאים נוספים. כמו כן, ההסכם מסדיר את ההמשכיות של מנגנון ההשתתפות ברווחי החברה שממנו נהנים עובדי סלקום.

 

מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, אמר במעמד החתימה: "אני שמח כי גם בחידוש ההסכם הקיבוצי פעלנו בשיתוף פעולה מלא לטובת העובדים, הלקוחות והחברה אשר תמיד עומדים לנגד עיניינו. אני בטוח כי יחסי העבודה הטובים יסייעו לנו לעמוד באתגרים הרבים שנכונו בתקופה זו של תחרות מוגברת בשוק התקשורת".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

  

יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב, אמרה: "אני שמחה ונרגשת להציג את ההסכם הקיבוצי השני שלנו, המשכו הישיר של ההסכם ההיסטורי ופורץ הדרך שנחתם ב-2015 והפעם כקבוצה אחת גדולה הכוללת את עובדי החברות סלקום נטוויז'ן ורשת החנויות דינמיקה. במהלך המו"מ הנוכחי לא הפסקנו לחלום וגם להגשים, בין ההישגים ניתן למנות את קליטת עובדי הניקיון וזאת לאחר 20 שנים במיקור חוץ, הארכת חופשת הלידה בשבוע ימים, לראשונה פנסיה מקסימלית בקבוצת סלקום, קרן מלגות לעובדים, ביטוח שיניים לכולם ועוד חבילת תוספות שכר והטבות חלומיות לעובדי החברה המסורים".

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נעמי 25/07/2018 18:42
    הגב לתגובה זו
    כדי לממן את העובדים המפונקים. למה מה קרה? יש חברות מתחרות יעילות יותר שיכולות להציע 100 ג'יגה ב-29 שקל כי אין להם את כל הבולשיט של פנסיה מקסימלית לעובדים. רוצים להזדקן עשירים? לא על חשבון כרטיס האשראי שלי!!!
  • מדהרת (ל"ת)
    על איזה פינוק את 26/07/2018 15:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עובד מרוצה שווה לקוח מרוצה שווה חברה טובה (ל"ת)
    מורה 25/07/2018 12:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בתור לקוח סלקום חדש בזכות ההסכם אמשיך אתכם בשמחה! (ל"ת)
    ספרטקוס 25/07/2018 12:03
    הגב לתגובה זו
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.