אלביט מערכות: עלייה של 9% בהכנסות והרווח לרבעון הראשון של 2018
חברת אלביט מערכות -1.25% דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2018 עם עלייה של כ-9.3% בהכנסות, עלייה של כ-8.8% ברווח הנקי וגידול של כ-14% בצבר ההזמנות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. שולי הרווחיות הגולמית ירדה. מניית החברה איבדה כ-13% מערכה מתחילת השנה והחברה נסחרת לפי מכפיל 20 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של כ-19 מיליון דולר - 44 סנט למניה.
הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2018 הסתכמו ב-818.5 מיליון דולר, עלייה של כ-9.3% בהשוואה ל-749.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2017. הגידול בהכנסות מיוחס בעיקר לגידול בצבר ההזמנות ואימוץ התקן החשבונאי החדש של הכרה במכירות ASC 606.
הרווח הנקי לפי US-GAAP לרבעון הראשון של שנת 2018 הסתכם ב-49.6 מיליון דולר, עלייה של כ-8.8% בהשוואה ל-45.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-54.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, עלייה של כ-6.2% בהשוואה ל-51.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.
הרווח למניה לפי US-GAAP לרבעון הראשון של 2018 היה 1.16 דולר בהשוואה ל-1.07 דולר ברבעון הראשון של 2017. הרווח למניה Non-GAAP בדילול מלא המיוחס לבעלי המניות הרגילים של החברה ברבעון הראשון של 2018, עמד על 1.28 דולר, בהשוואה ל- 1.21 דולר ברבעון הראשון של 2017.
- ירידות בת"א ביום ראשון? אלביט, טבע והשבבים בארביטראז' שלילי
- אלביט זכתה בחוזה של 120 מיליון דולר לאספקת מל"טים ללקוח בינלאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ירידה בשולי הרווחיות
שולי הרווחיות הגולמית של החברה עמדו על כ-28.8% ברבעון הראשון של 2018, לעומת שולי רווחיות גולמית של כ-29.5% ברבעון המקביל אשתקד.
מנגד, נרשם שיפור בשולי הוצאות המכירה ושיווק אשר עמדו על כ-8.3% מההכנסות, לעומת כ-8.8% מהכנסות הרבעון המקביל, כמו גם שולי הוצאות ההנהלה וכלליות אשר עמדו על כ-4.4% מההכנסות לעומת כ-5.2% מההכנסות ברבעון המקביל.
בנוסף, החברה הגדילה את ההשקעה במחקר ופיתוח לסך של כ-68.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, אשר היוו כ-8.3% מההכנסות, מדובר בגידול של כ-16.7% ביחס להוצאות המו"פ ברבעון המקביל אשר עמדו על כ-58.4 מיליון דולר אשר היוו כ-7.8% מההכנסות.
בסיכום כל ההשפעות האמורות, הציגה החברה רווח תפעולי של כ-63.3 מיליון דולר על שולי רווחיות תפעולית של כ-7.7%, לעומת רווח תפעולי של כ-58.2 מיליון דולר, על שולי רווחיות תפעולית של כ-7.8%.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
תקציבי הביטחון בשווקי היעד גבוהים
צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף הרבעון הראשון הסתכם בכ-8 מיליארד דולר, עלייה של כ-14% לעומת צבר של כ-7.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. החברה מדווחת כי כ- 74% מצבר ההזמנות מיועד למכירה ללקוחות מחוץ לישראל וכ-60% מצבר ההזמנות מיועד לביצוע במהלך השנים 2019-2018.
- 3.מיקי 29/05/2018 10:53הגב לתגובה זותמיד יביאו לפריחה בחברות ביטחוניות. התחום במגמת עליה לאורך שנים. ואנו מובילים בנושא עם נסיון שלא יסולא בפז. בהצלחה למחזיקי אלביט.
- 2.אולי עכשיו יתחיל התיקון במניה... (ל"ת)שי 29/05/2018 09:54הגב לתגובה זו
- 1.בצניחה חופשית 29/05/2018 09:51הגב לתגובה זויש סיכום: תעש נמכרת לאלביט ב-1.8 מיליארד שקל אלביט התחייבה לפנות את מתחם רמת השרון ולהקים מפעלים ברמת בקע שבנגב; החשב הכללי רוני חזקיהו הוביל את המו"מ מטעם המדינה: "עמדו לנגד עינינו ההגנה על האינטרסים של משרד הביטחון והמשך הפעילות של תעש באמצעות עובדיה" עמרי מילמן וגולן חזני 11.03.18

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
