לא אגסי וגם לא ענתבי: שגיא יוגב מהראל מונה למנכ"ל מגדל ביטוח
שגיא יוגב, עד לאחרונה מנהל החטיבה לביטוח כללי ב הראל השקעות 0.27% הוא מנכ"ל מגדל ביטוח 1.1% החדש. דירקטוריון החברה מינה אותו זה עתה לתפקיד, הוא גם המועמד היחידי שהובא להצבעת הדירקטוריון, ובעל השליטה שלמה אליהו תמך במינויו.
המינוי התקבל אחרי שאליהו התעקש לדחות את ההחלטה ב-48 שעות כדי שיוכל לנסות ולשנכע את הפייבורטי שלו, רונן אגסי ראש החטיבה העסקית ב לאומי 1.73% לקבל עליו את התפקיד. זאת, הגם שזה הודיע למנהליו שלחצו, המנכ"ל חנן פרידמן והיו"ר סאמר חאג' יחיא, כי לא יעזוב את התפקיד.
המועמד השני ברשימה, הנתמך על ידי היו"ר הטרי יפתח-רון טל הוא ידין ענתבי, ראש חטיבת שווקים פיננסיים והפעילות הבינלאומית ב פועלים 1.95% . אליהו התנגד למועמדותו, ובסופו של דבר נבחר לתפקיד יוגב.
- 5.מבין 09/10/2021 12:52הגב לתגובה זוגם היושב ראש וגם המנכל בחירות עלובות ..
- 4.באחריות … מחזיק חצי שנה עד שנה … אי אפשר להסתדר עם 08/10/2021 14:28הגב לתגובה זובאחריות … מחזיק חצי שנה עד שנה … אי אפשר להסתדר עם האיש , מוכשר ככל שתהיה
- 3.יורם אברהם 08/10/2021 09:32הגב לתגובה זוכמנהל כ"א של הראל, ידעתי כמה יחסי האנוש של רונן גרועים. עובדי ומנהלים איכותיים וערכיים עזבו בגלל אופיו החריג והלא תקין של רונן. ואני כמנהל כ"א שתקתי.למה? כי אני איש עם מנטליות של איש צבא קבע , שמעוניין בשקט והשרדות. אמיץ ומחולל שינויים בטח שלא. זו הראל
- 2.אבנר דקר 08/10/2021 00:25הגב לתגובה זובהצלחה לשגיא ולמגדל, מינוי ראוי בתקווה שיביא רגיעה וצמיחה למגדל
- 1.מנדלשיט 07/10/2021 20:40הגב לתגובה זוהוא מקלל את הרגע שבו החליט לסגור את חב' אליהו המצליחה ובחר לסגור אותה ולהכנס לקן הצרעות הנוכחי !

גניבות הרכב בירידה תלולה - ביטוח הרכב עדיין יקר
ירידה של 15% בגניבות, אבל בעלי ג'יפונים ותושבי גוש דן עדיין צריכים לישון עם עין אחת פקוחה
ירידה דרמטית בגניבות רכב בישראל: הסיכום השנתי צפוי לעמוד על כ-15,400 גניבות, ירידה של כ-15% לעומת שנה שעברה. מדובר במספר הגניבות הנמוך ביותר זה 4 שנים. אבל, הירידה במספר הגניבות פוגשת מחירי ביטוח רכב שעלו ב-50% בשלוש שנים, כשבחצי השנה האחרונה הם יורדים ב-5% בלבד. אין מתאם בין השטח לבין אגרת הביטוח. צריך לזכור שהביטוח כולל כמובן גם תאונות ועוד, אבל נראה שרוב הגורמים אמורים היו להוריד אותו הרבה יותר מאחוזים בודדים.
בין הסיבות לירידה - המצב הביטחוני. יש הרבה יותר פיקוח ופטרולים לאורך קו התפר והגניבות מתמעטות. תל אביב מובילה עם 19% מניסיונות הגניבה. פתח תקווה רשמה 15% מניסיונות הגניבה. הדגמים המובילים לאורך כל השנים האחרונות וגם השנה - ג'יפונים.
אז למה הוא לא יורד? הממונה על רשות שוק ההון והביטוח, עמית גל לא עשה כלום בשנים האחרונות חוץ מלכתוב בדוח השנתי שהריכוזיות של חברות הביטוח בעלייה. ריכוזיות בעלייה = תחרות נמוכה. רק לפני כשלושה חודשים הוא התעורר ודרש מחברות הביטוח להוריד את המחירים בתחום ביטוח הרכב. אגב, זה לא רק בביטוח הרכב. גל, פנה לתשע חברות הביטוח הגדולות ודרש מהן להגיש בתוך שלושה חודשים תעריפים מעודכנים לביטוחי מקיף וצד ג’, לצורך אישור רגולטורי מחדש. אם החברות לא יגישו תעריפים חדשים ולא יקבלו את אישור הרשות עד סוף אפריל – הן לא יוכלו להמשיך ולשווק ביטוחי רכב במתכונתם הנוכחית. מדובר בצעד חריג יחסית, שמשדר חוסר שביעות רצון עמוק מהתנהלות הענף.
ההוראה מגיעה לאחר בדיקה שערכה הרשות בחודשים האחרונים, שבחנה את תמחור ביטוחי הרכב מול ההוצאות בפועל. מהבדיקה עלה כי קיימים פערים משמעותיים בין הפרמיות שנגבות מהציבור לבין היקף התביעות והעלויות בפועל - בעיקר על רקע הירידה בגניבות הרכב ובהיקף הנזקים.
- הרכב "הגנוב" חנה בחוץ - והתובע הגיע איתו לבית המשפט: פסק הדין היה חריג
- גידול של 37% בניסיונות גניבת רכב; למרות המלחמה - זינוק באזור הצפון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי נתוני הרשות, הפרמיות בביטוחי מקיף וצד ג’ הסתכמו ב־2024 בכ־13.9 מיליארד שקל - עלייה של 14% לעומתשנה קודמת, בעוד שמספר כלי הרכב המבוטחים עלה בכ־1% בלבד. העלייה נבעה מהתייקרויות חדות בעשרות אחוזים, לאחר שהענף רשם הפסד מצטבר של כ־1.5 מיליארד שקל ב־2022. אלא שמאז התמונה השתנתה: היקף הגניבות והתביעות ירד, וב־2024 חמש חברות הביטוח הגדולות סיימו את השנה עם רווח מצרפי של כ־716 מיליון שקל, רווח שמקורו ישירות בפרמיות הציבור. לשם השוואה, ב־2023 הרווח עמד על כ־100 מיליון שקל בלבד, ובשנים 2021–2022 הענף היה הפסדי. בשנת 2025 הרווח צפוי להיות מעל 1 מיליארד שקל.
שאלות ותשובות על גניבות רכב בישראל
מה מספר הגניבות הצפוי ב-2025?
כ-15,400, ירידה של כ-15% לעומת 2024.
אילו דגמים מועדים יותר לגניבה?
ג'יפונים (47%) ורכב פרטי (32%), בעיקר מותגי טויוטה ויונדאי מהשלוש-ארבע השנים האחרונות.
מדוע חלה ירידה?
שיפור מערכות אבטחה בדגמים חדשים, אכיפה מוגברת ביהודה ושומרון והסטת פעילות פלילית לתחומים רווחיים יותר.
האם פרמיות הביטוח ירדו?
לא באופן מיידי, אך על רקע התערבות רגולטורית צפויות התאמות מחיר כלפי מטה.
אילו אזורים מסוכנים ביותר?
גוש דן עם קרוב למחצית מהגניבות

גניבות הרכב בירידה תלולה - ביטוח הרכב עדיין יקר
ירידה של 15% בגניבות, אבל בעלי ג'יפונים ותושבי גוש דן עדיין צריכים לישון עם עין אחת פקוחה
ירידה דרמטית בגניבות רכב בישראל: הסיכום השנתי צפוי לעמוד על כ-15,400 גניבות, ירידה של כ-15% לעומת שנה שעברה. מדובר במספר הגניבות הנמוך ביותר זה 4 שנים. אבל, הירידה במספר הגניבות פוגשת מחירי ביטוח רכב שעלו ב-50% בשלוש שנים, כשבחצי השנה האחרונה הם יורדים ב-5% בלבד. אין מתאם בין השטח לבין אגרת הביטוח. צריך לזכור שהביטוח כולל כמובן גם תאונות ועוד, אבל נראה שרוב הגורמים אמורים היו להוריד אותו הרבה יותר מאחוזים בודדים.
בין הסיבות לירידה - המצב הביטחוני. יש הרבה יותר פיקוח ופטרולים לאורך קו התפר והגניבות מתמעטות. תל אביב מובילה עם 19% מניסיונות הגניבה. פתח תקווה רשמה 15% מניסיונות הגניבה. הדגמים המובילים לאורך כל השנים האחרונות וגם השנה - ג'יפונים.
אז למה הוא לא יורד? הממונה על רשות שוק ההון והביטוח, עמית גל לא עשה כלום בשנים האחרונות חוץ מלכתוב בדוח השנתי שהריכוזיות של חברות הביטוח בעלייה. ריכוזיות בעלייה = תחרות נמוכה. רק לפני כשלושה חודשים הוא התעורר ודרש מחברות הביטוח להוריד את המחירים בתחום ביטוח הרכב. אגב, זה לא רק בביטוח הרכב. גל, פנה לתשע חברות הביטוח הגדולות ודרש מהן להגיש בתוך שלושה חודשים תעריפים מעודכנים לביטוחי מקיף וצד ג’, לצורך אישור רגולטורי מחדש. אם החברות לא יגישו תעריפים חדשים ולא יקבלו את אישור הרשות עד סוף אפריל – הן לא יוכלו להמשיך ולשווק ביטוחי רכב במתכונתם הנוכחית. מדובר בצעד חריג יחסית, שמשדר חוסר שביעות רצון עמוק מהתנהלות הענף.
ההוראה מגיעה לאחר בדיקה שערכה הרשות בחודשים האחרונים, שבחנה את תמחור ביטוחי הרכב מול ההוצאות בפועל. מהבדיקה עלה כי קיימים פערים משמעותיים בין הפרמיות שנגבות מהציבור לבין היקף התביעות והעלויות בפועל - בעיקר על רקע הירידה בגניבות הרכב ובהיקף הנזקים.
- הרכב "הגנוב" חנה בחוץ - והתובע הגיע איתו לבית המשפט: פסק הדין היה חריג
- גידול של 37% בניסיונות גניבת רכב; למרות המלחמה - זינוק באזור הצפון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי נתוני הרשות, הפרמיות בביטוחי מקיף וצד ג’ הסתכמו ב־2024 בכ־13.9 מיליארד שקל - עלייה של 14% לעומתשנה קודמת, בעוד שמספר כלי הרכב המבוטחים עלה בכ־1% בלבד. העלייה נבעה מהתייקרויות חדות בעשרות אחוזים, לאחר שהענף רשם הפסד מצטבר של כ־1.5 מיליארד שקל ב־2022. אלא שמאז התמונה השתנתה: היקף הגניבות והתביעות ירד, וב־2024 חמש חברות הביטוח הגדולות סיימו את השנה עם רווח מצרפי של כ־716 מיליון שקל, רווח שמקורו ישירות בפרמיות הציבור. לשם השוואה, ב־2023 הרווח עמד על כ־100 מיליון שקל בלבד, ובשנים 2021–2022 הענף היה הפסדי. בשנת 2025 הרווח צפוי להיות מעל 1 מיליארד שקל.
שאלות ותשובות על גניבות רכב בישראל
מה מספר הגניבות הצפוי ב-2025?
כ-15,400, ירידה של כ-15% לעומת 2024.
אילו דגמים מועדים יותר לגניבה?
ג'יפונים (47%) ורכב פרטי (32%), בעיקר מותגי טויוטה ויונדאי מהשלוש-ארבע השנים האחרונות.
מדוע חלה ירידה?
שיפור מערכות אבטחה בדגמים חדשים, אכיפה מוגברת ביהודה ושומרון והסטת פעילות פלילית לתחומים רווחיים יותר.
האם פרמיות הביטוח ירדו?
לא באופן מיידי, אך על רקע התערבות רגולטורית צפויות התאמות מחיר כלפי מטה.
אילו אזורים מסוכנים ביותר?
גוש דן עם קרוב למחצית מהגניבות
