אשר לוי - אורבוטק
צילום: יחצ

אורבוטק: תחזיות חזקות לרבעון הראשון; הרווח עלה ב-21%

החברה סיימה את 2017 עם הכנסות של כ-900 מיליון דולר; הרווח הנקי ברבעון הרביעי - 142 מיליון דולר
נועם בראל |

אורבוטק פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2017 כולה, מהן עולה כי החברה סיימה את השנה עם הכנסות של כ-900 מיליון דולר, בהשוואה ל-806 מיליון דולר בשנת 2016. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-142.4 מיליון דולר - עלייה של 21% בהשוואה לשנת 2016. המניה קופצת 7% בטרום המסחר בנאסד"ק.

החברה רשמה ברבעון הרביעי של השנה הכנסות של כ-257 מיליון דולר, עלייה של 20% לעומת 215 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון על בסיס Non-GAAP הסתכם בכ-42.5 מיליון דולר - עלייה של 26% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי (Non-GAAP) למניה בדילול מלא ברבעון הרביעי של 2017 היה 0.87 דולר לעומת 0.70 דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

בראיה שנתית, רושמה אורבוטק הכנסות של כ-900.9 מיליון דולר, עלייה של כ-21% בהשוואה לכ-806.4 מיליון דולר בשנת 2016. בשורה התחתונה, רושמת החברה רווח נקי (Non-GAAP) של כ-132.4 מיליון דולר, עלייה של כ-14.7% בהשוואה לשנת 2016, אותה סיימה החברה עם רווח נקי של כ-79.4 מיליון דולר. הרווח הנקי (Non-GAAP) למניה בדילול מלא בשנת 2017 היה 2.91 דולר לעומת 2.52 דולר בשנת 2016.

על פי תחזיות החברה, אורבוטק צופה לרבעון הראשון של שנת 2018 צופה הכנסות בטווח שבין 235-250 מיליון דולר, ושיעור הרווח הגולמי אשר ינוע בטווח שבין 47%-47.5%. לשנת 2018 כולה צופה החברה צמיחה בהכנסות שתנוע בטווח שבין 12%-14%, בהשוואה לשנת 2017.

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק: "אנו שמחים לסכם את הרבעון הרביעי ואת שנת 2017 עם ביצועי שיא. אנו מסיימים את השנה עם צבר הזמנות המייצג רמה כפולה מרמתו בתחילת 2017, הדבר מחזק ומשפר את יכולת החיזוי שלנו. המומנטום החיובי בתחומי הפעילות של אורבוטק ומיצובנו הייחודי, איפשרו לנו לגדול באופן משמעותי במהלך 2017, ולחזק את מעמדנו התחרותי. אנו מצפים כי ב-2018 תימשך מגמת הצמיחה ואנו נזכה להמשיך ולספק ללקוחותינו פתרונות חדשניים, שיסייעו להם להתמודד באופן המיטבי עם אתגרי הייצור המורכבים הניצבים בפניהם". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

יצרנית הצעצועים מאטל מודיעה על שת"פ ענק עם עליבאבא

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה עליבאבא
חברת הצעצועים מאטל (סימול: MAT) הודיעה היום על שיתוף פעולה מפתיע עם ענקית המסחר האלקטרונית מסין עליבאבא (סימול: BABA). השותפות כוללת מכירת צעצועי מאטל בסין דרך פלטפורמט המסחר הסיני ופיתוח מוצרים חדשים מקוריים לשוק בסין.  הצעצועים בייצורה של מאטל ימכרו בסין דרך אתר Tmall.com של עליבאבא. "המטרה שלנו היא לעזור להורים בסין לגדל את הילדים בצורה הטובה ביותר, אנו נעשה זאת על ידי שילוב המומחיות של מטאל בלמידת ילדים וההתפתחות שלהם והיכולת האדירה של עליבאבא והתובנות השיווקיות שלה". כך אמר היום מנכ"ל מאטל, מרגו גאורגיאדיס. למרות האופטימיות של גאורגיאדיס, הביצועים של מניית מאטל בשנה האחרונה היו חלשים משמעותית עם ירידה בשיעור של 17%. עליבאבא באותה תקופה טיפסה בשיעור של 69%. מניות מטאל עולות היום בשיעור של 1.1%.  חברת מאטל עוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק צעצועים ומשחקים לילדים ברחבי העולם. קו המוצרים כולל מגוון צעצועים ומשחקים המשווקים תחת השמות המסחריים פישר פרייס, מאטל ואמריקן גירל. מותגי מאטל כוללים את בובות בארבי ואביזריה השונים, בובות פולי פוקט, מכוניות צעצוע, דמויות ואביזרים מעולם הבידור כמו ניקולודיאון, הארי פוטר, באטמן ועוד.