אשר לוי - אורבוטק
צילום: יחצ

אורבוטק: תחזיות חזקות לרבעון הראשון; הרווח עלה ב-21%

החברה סיימה את 2017 עם הכנסות של כ-900 מיליון דולר; הרווח הנקי ברבעון הרביעי - 142 מיליון דולר
נועם בראל |

אורבוטק פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2017 כולה, מהן עולה כי החברה סיימה את השנה עם הכנסות של כ-900 מיליון דולר, בהשוואה ל-806 מיליון דולר בשנת 2016. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-142.4 מיליון דולר - עלייה של 21% בהשוואה לשנת 2016. המניה קופצת 7% בטרום המסחר בנאסד"ק.

החברה רשמה ברבעון הרביעי של השנה הכנסות של כ-257 מיליון דולר, עלייה של 20% לעומת 215 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון על בסיס Non-GAAP הסתכם בכ-42.5 מיליון דולר - עלייה של 26% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי (Non-GAAP) למניה בדילול מלא ברבעון הרביעי של 2017 היה 0.87 דולר לעומת 0.70 דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

בראיה שנתית, רושמה אורבוטק הכנסות של כ-900.9 מיליון דולר, עלייה של כ-21% בהשוואה לכ-806.4 מיליון דולר בשנת 2016. בשורה התחתונה, רושמת החברה רווח נקי (Non-GAAP) של כ-132.4 מיליון דולר, עלייה של כ-14.7% בהשוואה לשנת 2016, אותה סיימה החברה עם רווח נקי של כ-79.4 מיליון דולר. הרווח הנקי (Non-GAAP) למניה בדילול מלא בשנת 2017 היה 2.91 דולר לעומת 2.52 דולר בשנת 2016.

על פי תחזיות החברה, אורבוטק צופה לרבעון הראשון של שנת 2018 צופה הכנסות בטווח שבין 235-250 מיליון דולר, ושיעור הרווח הגולמי אשר ינוע בטווח שבין 47%-47.5%. לשנת 2018 כולה צופה החברה צמיחה בהכנסות שתנוע בטווח שבין 12%-14%, בהשוואה לשנת 2017.

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק: "אנו שמחים לסכם את הרבעון הרביעי ואת שנת 2017 עם ביצועי שיא. אנו מסיימים את השנה עם צבר הזמנות המייצג רמה כפולה מרמתו בתחילת 2017, הדבר מחזק ומשפר את יכולת החיזוי שלנו. המומנטום החיובי בתחומי הפעילות של אורבוטק ומיצובנו הייחודי, איפשרו לנו לגדול באופן משמעותי במהלך 2017, ולחזק את מעמדנו התחרותי. אנו מצפים כי ב-2018 תימשך מגמת הצמיחה ואנו נזכה להמשיך ולספק ללקוחותינו פתרונות חדשניים, שיסייעו להם להתמודד באופן המיטבי עם אתגרי הייצור המורכבים הניצבים בפניהם". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.