אשר לוי - אורבוטק
צילום: יחצ

אורבוטק: תחזיות חזקות לרבעון הראשון; הרווח עלה ב-21%

החברה סיימה את 2017 עם הכנסות של כ-900 מיליון דולר; הרווח הנקי ברבעון הרביעי - 142 מיליון דולר
נועם בראל |

אורבוטק פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2017 כולה, מהן עולה כי החברה סיימה את השנה עם הכנסות של כ-900 מיליון דולר, בהשוואה ל-806 מיליון דולר בשנת 2016. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-142.4 מיליון דולר - עלייה של 21% בהשוואה לשנת 2016. המניה קופצת 7% בטרום המסחר בנאסד"ק.

החברה רשמה ברבעון הרביעי של השנה הכנסות של כ-257 מיליון דולר, עלייה של 20% לעומת 215 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון על בסיס Non-GAAP הסתכם בכ-42.5 מיליון דולר - עלייה של 26% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי (Non-GAAP) למניה בדילול מלא ברבעון הרביעי של 2017 היה 0.87 דולר לעומת 0.70 דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

בראיה שנתית, רושמה אורבוטק הכנסות של כ-900.9 מיליון דולר, עלייה של כ-21% בהשוואה לכ-806.4 מיליון דולר בשנת 2016. בשורה התחתונה, רושמת החברה רווח נקי (Non-GAAP) של כ-132.4 מיליון דולר, עלייה של כ-14.7% בהשוואה לשנת 2016, אותה סיימה החברה עם רווח נקי של כ-79.4 מיליון דולר. הרווח הנקי (Non-GAAP) למניה בדילול מלא בשנת 2017 היה 2.91 דולר לעומת 2.52 דולר בשנת 2016.

על פי תחזיות החברה, אורבוטק צופה לרבעון הראשון של שנת 2018 צופה הכנסות בטווח שבין 235-250 מיליון דולר, ושיעור הרווח הגולמי אשר ינוע בטווח שבין 47%-47.5%. לשנת 2018 כולה צופה החברה צמיחה בהכנסות שתנוע בטווח שבין 12%-14%, בהשוואה לשנת 2017.

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק: "אנו שמחים לסכם את הרבעון הרביעי ואת שנת 2017 עם ביצועי שיא. אנו מסיימים את השנה עם צבר הזמנות המייצג רמה כפולה מרמתו בתחילת 2017, הדבר מחזק ומשפר את יכולת החיזוי שלנו. המומנטום החיובי בתחומי הפעילות של אורבוטק ומיצובנו הייחודי, איפשרו לנו לגדול באופן משמעותי במהלך 2017, ולחזק את מעמדנו התחרותי. אנו מצפים כי ב-2018 תימשך מגמת הצמיחה ואנו נזכה להמשיך ולספק ללקוחותינו פתרונות חדשניים, שיסייעו להם להתמודד באופן המיטבי עם אתגרי הייצור המורכבים הניצבים בפניהם". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

ההנפקה הטכנ' הגדולה בהיסטוריה: פייסבוק שווה 104 מיליארד דולר - צוקרברג שווה 'רק' 19.1 מיליארד

מדובר בטווח העליון ביותר שהחברה קבע לצורך ההנפקה; מחיר ההנפקה קובע לפייסבוק שווי שוק של 104 מיליארד ד'
הרשת החברתית הגדולה בעולם תפתח היום בצהריים (18:30 זמן ישראל) את יומה הראשון בבורסת ניו יורק, כאשר היא כבר תחל להיסחר בשער של 38 דולר למניה. החברה גייסה באמצעות הנפקת 421 מיליון ממניותיה כ-16 מיליארד דולר, מדובר בהנפקה של חברת טכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה. חלק ניכר מתמורת ההנפקה יכנס לכיסיהם של המשקיעים הוותיקים של פייסבוק, ביניהם גולדמן זאקס (סימול: GS) ומיקרוסופט (סימול: MSFT). במחיר ההנפקה כאמור, 503.6 מיליון המניות והאופציות שמחזיק מארק צוקרברג מוערכות בסכום דמיוני ובלתי נתפס של כ-19.1 מיליארד דולרים. סכום זה ש'באמתחתו' עושה אותו עשיר יותר ממייסדיי חברת גוגל (סימול: GOOG); סרגיי ברין ולארי פייג', כך לפי מדד המיליארדים של בלומברג. אדוארדו סברין, אחד ממייסדי פייסבוק, מסמן בהנפקה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום ההשקעות הפיננסיות כשהוא צפוי לגרוף לכיסו כ-4 מיליארד דולר בהנפקה, לאחר שהשקיע סכום כולל של 30 אלף דולר בהקמת החברה. כאמור, התקשורת האמריקנית התמקדה רבות בסברין בזמן האחרון, לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית וקיבל על עצמו אזרחות סינגפורית. בסינגפור אין מיסוי על רווחי הון והמיסוי על השכר יכול להגיע עד 20% בלבד. פייסבוק (סימול: FB) הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא מרימה את טווח מחיר ההנפקה לבין 34 עד 38 דולר למניה, לעומת 28 עד 35 דולר, וסימנה בכך את תיאבון המשקיעים לקחת חלק בהנפקה. הרמת המחיר תעניק לחברה שווי שוק שינוע בין 93 עד 104 מיליארד דולר. הביקוש החזק למניית פייסבוק התיר לכמה ממשקיעי החברה ראשונים למכור יותר מניות ממה שתיכננו בהתחלה. מספר גורמים אנונימיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי החברה היא זאת שביקשה ממשקיעיה לעשות את המהלך הזה. ההנפקה המוגדלת מגיעה בזמן שמספר שאלות עלו בנוגע למודל הפירסום העיסקי של החברה, אשר אחראי ל-80% מהיקף ההכנסות. רבים מהמשתמשים של פייסבוק עוברים לאפליקציות למכשירי ניידים, שם החברה טרם הצליחה לבסס מודל מוצלח לפירסום. הרשת החברתית תתמודד ביומה הראשון עם לא מעט לחץ, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט מסמנים רצף ירידות של 5 ימים. כזכור, יצרנית הרכב GM (סימול: GM) הודיעה לפני יומיים כי היא מושכת את קמפיין הפרסום שלה על גבי פלטפורמת פייסבוק בטענה כי הוא משפיע בצורה מינורית ביותר על החלטות הרכישה של הצרכנים. קרלוס קריג'נר מברנשטיין ריסרץ' כתב במכתב ללקוחותיו כי הצהרת GM הייתה מהלך של "חדשות רעות" ועלולה להשפיע בצורה מתמשכת על לקוחות נוספים של החברה. "אחד יכול להסיק כי מה ש GM מצאה גם אחרים ימצאו, וזה יקשה מאוד על הכנסות פייסבוק", כתב קריג'נר. יש מספר חברות 'טפיליות', כאלה ש'רוכבות' על ההצלחה של פייסבוק - בין אם אלו ספקים, מתחרים או שותפים - אשר מציעות למשקיעים שאינם חברים באליטה של וול סטריט, ואינם יכולים באמת לרכוש כיום מניות של ענקית הרשת החברתית, הזדמנות להרוויח בעצמם מההנפקה של השנההכנסו לרשימת 10 המניות לתת להן 'לייק' כשפייסבוק תהפוך היום לחב' ציבורית. באופן רגיל, אנשי פנים (עובדים בד"כ) ומחזיקים גדולים בחברה שמונפקת לראשונה לציבור, חייבים לחכות 180 ימים לפני שהם יכולים למכור את מניותיהם לחיצוניים. במהלך לא רגיל, פייסבוק (סימול: FB) 'קימבנה' את תקופת ההמתנה הזו, ואיפשרה מהלך לפיו מניות נוספות יימכרו לציבור רק 3 חודשים מהיוםאל תגידו שלא ידעתם: 'קומבינה' לרציניים בלבד - עוד 91 ימים פייסבוק עלולה לחוות גל מכירות ענק.