ההתנהלות מוכיחה: לאף אחד לא באמת אכפת מהפועל תל אביב
1. עוד בתחילת המשא ומתן מול אדמונד ספרא, הסברנו לכם למה המשא ומתן הזה לרכישת הפועל תל אביב עומד להיות ארוך. האדומים לא ממש מבינים לאן הם נכנסנו וככל שהבעלים המיועד נכנס עמוק יותר כדי לבחון את המספרים, כך הבעיות צצות וסימני השאלה הולכים וגדלים.
פירמת רואי החשבון דלויט תפרסם היום (ראשון) נתונים מדויקים לגבי היקף החובות של ההנהלה הקודמת, כלומר האחים איציק ושרון ניסנוב, אבל בדיקת הנאותות החלה עוד מזמן, בחודש אוגוסט. מי שערך את התחשיב אז הייתה חברת BDO, שהציגה נתונים שונים לגמרי. הסיבה לכך היא פשוטה: רואי חשבון נוטים לנתח לפעמים תמונת מצב בצורה קצת שונה. זה בדיוק כמו בחברה: כמו שחישוב הפחת של הנכסים יכול להיות מחושב בצורה שונה, כך גם בכדורגל – פירמות רואי חשבון מתעסקות במספרים, ולא בפוטנציאל שנובע ממכירות שחקנים. כך יצא שנוצר פער ענק בין שתי פירמות ענק. האחים ניסנוב והמינצברגרים טוענים כי ההיקף נמוך ועומד על פי כשני מיליון שקל, בעוד שהדוח של דלויט צפוי להציג היום תמונה שונה לגמרי – חובות של תשעה מיליון.
2. מה שצריך להדאיג את הפועל תל אביב זה לא המספרים הסופיים – המספרים האלה קטנים על ספרא. נכון, הוא איש עסקים ואנשי עסקים לא אוהבים לצאת פראיירים ועדיין – אם הוא היה רוצה לשים את היד על הפועל תל אביב הוא היה שם מזמן. עובדה: קבוצת ספרא הודיעה כי היא תרכוש את הקבוצה בתום בדיקת נאותות קצרה (הנה התכנית המלאה שלו). הבדיקה הזאת עולה לספרא לא מעט זמן וכסף – וזו הסיבה שהם שחררו בסוף השבוע הודעה לתקשורת, בה ביקשו עוד זמן.
- הפיצוי שיקבל אבוקסיס ועידן ספרא - התכניות החדשות של הפועל ת"א
- לא מה שחשבתם: כמה כסף ישקיע ספרא בהפועל תל אביב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האוהדים הכי מסכנים. מינצברג (באדיבות אדי קצפוב)
לא ברור למה כולם לוקחים צעד אחורה כשלפתע מדברים על סיכום העסקה – האם אחים ניסנוב והמינצברגרים לא יכולים לשלוף מיליון שקל כדי להציל את הפועל תל אביב מסימן השאלה הגדולה שמרחף מעליה? הם לא חייבים, זה נכון, אבל נדמה לי שההוצאות בין משפטים ובעיקר ההתעסקות היום יומית בהפועל תל אביב על חשבון העסק, כבר מתחיל להיות לא משתלם בעליל.
כדי לפתור סאגה כזאת, צריך לדבר. לשבת בחדר אחד, להירתם כדי להציל את הפועל תל אביב מהמערבולת הזאת. האחים ניסנוב והמינצברגרים אשמים בחלק מהמצב של הפועל תל אביב כיום – בזכות ניהול כושל, בזכות החלטות לא נכונות, האדומים ירדו ליגה. כמו שזה נראה עכשיו, הכסף חשוב יותר מעתידה של הפועל תל אביב ואם זה המצב – ספרא צריך לקחת החלטה – כמה הוא מוכן ללכת על מנת לסגור את העסקה.
3. דבר אחד בטוח: ההשתהות הזאת לא תורמת לאף אחד. עדיף לסגור את העסקה כעת ולגרום לאוהדים מעט נחת, להיכנס לחלון ההעברות בתחושה שיש מי שעומד מאחורי הפועל תל אביב. במקום זה, הם נאלצים לשמוע כמה פעם אחר פעם, כמה המנהלים שלהם עסוקים בעצמם, במקום לדאוג לעתיד.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- 2.2 מיליארד אירו - כמה עולה קבוצת כדורגל בצמרת העולמית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא...
מקורב להנהלת המועדון סיכם הלילה כשאמר לביזספורט: "זה לא באמת משנה מה היקף החוב, מה שספרא רוצה לדעת הוא שאין הפתעות ובכל פעם הוא מגלה משהו חדש. אומרים לו שבמקרה הרע הפועל תל אביב תשלם עבור תביעות עתידיות 5 מיליון שקל, ואז הוא שומע שהסכום המקסימלי הוא 13. הוא לא יכול להיכנס ככה לעסקה. השאירו כאן בור גדול. הוא ייקח כמה ימים ואז יוחלט סופית אם הוא רוכש את הפועל תל אביב".
לקלר והמילטוןעוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן
פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק.
פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”
בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.
המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק.
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרלוס סיינץ יחזור?
לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.
