המסלקה הפנסיונית יוצאת לדרך: השיטה שתשכלל את הקיים

ירון שמיר, מומחה הפנסיה של אתר Bizportal, מתייחס לתחילת שירות המסלקה הפנסיונות - ההשפעות על חברות הביטוח, החוסכים לפנסיה ומעסיקיהם
ירון שמיר | (1)

המסלקה הפנסיונית אמורה להתחיל בנתינת שרותים במהלך חודש אוגוסט, אשר בטווח הארוך עתידים לשנות את יכולת ההתנהלות שלנו בשוק החסכון ארוך הטווח. ניתן לומר, כי המסלקה מהווה את אחד משיאי הפעילותו של אגף שוק ההון. בסופו של דבר, המטרה היא לתת ללקוח הסופי את המידע על כל חסכונותיו הפנסיונים בלחיצת כפתור בצורה נוחה וברורה.

אחת הבעיות הגדולות של השוק הפנסיוני, היא בעיית ריבוי התוכניות של כל לקוח ולקוח, אשר נפתחו מסיבות כאלו ואחרות: מקומות עבודה, שינוי מיסוי, שיפור במוצרים ועוד. ריבוי התוכניות גורם לנו לעיתים רבות לבלבול, חוסר ידיעה מה יש ומה אין, כפל ביטוחי, קבלת החלטות מוטעות לגבי החסכונות הפנסיונים שלנו וכמובן, כספים אבודים.

אגף שוק ההון השיק לפני כחודשיים את האתר בו יכול הלקוח לקבל, בלחיצת כפתור, מידע בדבר חסכונותיו המוקפאים בחברות ביטוח ובתי השקעות - מידע הכולל את שם הגוף וסוג התוכנית בלבד ללא סכומים. כהערת אגב, מומלץ לכל מי שטרם בדק קיומם של כספים אבודים להיכנס לאתר אותו השיק האוצר, לתקופה מוגבלת ולבצע את הבדיקה.

בסופו של דבר, על פי חובת המכרז של המסלקה, כל הגופים הפנסיונים אמורים להיות מחוברים למסלקה בפורמט אחיד של מידע. כבר היום חלק הארי של החברות הפנסיוניות כבר מחוברים למסלקה ואמורים לאפשר קבלת מידע. כמובן שקיימת עלות של שימוש, אך נכון להיום הוא מסתכם בעשרות שקלים בודדים.

אז מה תעשה המסלקה ולמה היא כל כך חשובה?

בשלב הראשון המסלקה תעניק מידע על הכספים הפנסיונים, תחילה רק לסוכני ויועצי ביטוח אך בשלב השני גם ללקוחות. מאוחר יותר אמורה המסלקה לפעול לא רק כמסלקת מידע, אלא גם כמסלקה המאפשרת לבצע פעולות, וכמסלקה כספית שדרכה ניתן יהיה להעביר תשלומים עבור תוכניות פנסיוניות. בשלב הסופי יוכלו גם המעסיקים להשתמש במסלקה כמקור לתשלום עבור התוכניות הפנסיוניות של עובדיהם.

בשורה התחתונה, המסלקה הפנסיונית אמורה לשכלל את המידע הקיים בשוק, לקבוע פורמט אחיד של הצגת נתונים, מה שיאפשר כמובן קבלת שרות בעלות נמוכה יותר, ואפשרות לקבל החלטות בצורה שקולה יותר כאשר כל המידע זמין ובהיר. יש לזכור כי תוכניות פרטיות ותוכניות שלא נמכרו כשיווק פנסיוני, לא אמורות להופיע כחלק מהמידע. אך יש להניח כי בסופו של דבר גם הן יופיעו וישלימו את התמונה. מאוחר יותר תאפשר המסלקה למעסיקים להמנע מהצורך של העברת הכספים דרך סוכן הביטוח לגופים המוסדיים, וביצוע העברה של כספים ישירות לגוף המוסדי בצורה ברורה ופשוטה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    RealRecheck 29/07/2013 16:58
    הגב לתגובה זו
    הפנסיונר צריך להתנתק מהקיים ! הפנסיונר של היום והפנסיונר העתידי - אל תאפשרו לאנשים שמנהלים את פלטפורמות הפנסיה הישנות להרוויח מהכסף שלך גם כשאתם מפסידים. ... תעברו לפלטפורמה מהפכנית, בה אין פרוטוקולים סודיים ואין מידע שמסתירים – הכול גלוי וארגז הכלים שמעניקה לכם הפלטפורמה, מאפשר לכם להחליט היכן לשים את הכסף. מה שהמודל השוודי עשה לאביזרי פנים הבית אנחנו עשינו לרכישת בית. ראו אותנו בגוגל.
רכב מעופף (XPENG)רכב מעופף (XPENG)

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?

XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026

עופר הבר |
נושאים בכתבה רכבים מעופפים

המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל  Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת. 

בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.

כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.

הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.

פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.

תבלינים. צילום: Marta Branco, Pexelsתבלינים. צילום: Marta Branco, Pexels
בלוגסטריט

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?

יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה 

זיו סגל |

לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.

בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500  מאז סוף חודש אפריל. 


מדד S&P תוך יומי
מדד S&P תוך יומי


דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך. 

בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200. 

אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?

התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT  לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.