אפלובין שולטת בשוק הפרסום הדיגיטלי: מזנקת ב-50%
אפלובין, המשתמשת באלגוריתמים מתקדמים כדי להציג פרסומות רלוונטיות למשתמשים, דיווחה היום על תוצאות רבעוניות והמניה נוסקת
חברת אפלובין APPLOVIN CORP מתמקדת בפיתוח פתרונות מוניטיזציה טכנולוגיים, עם דגש על עולם הפרסום הדיגיטלי. היא מציעה כלים חכמים למפרסמים לניהול קמפיינים יעילים יותר, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו למידת מכונה. מוצר הדגל שלה, מנוע AXON, הוא כלי פרסומי מבוסס למידה שמנתח דפוסי שימוש ותגובה של קהל היעד, ומייעל את תהליכי הפרסום עבור שותפיה המסחריים.
החברה פרסמה היום דוחות מפתיעים לרבעון השלישי, והביצועים האדירים שלה משכו את תשומת הלב של שוק ההון עם עלייה של עד 50% במניית החברה באותו יום. הכנסות החברה עלו ב-39% בהשוואה לשנה הקודמת והגיעו ל-1.2 מיליארד דולר, כשהן עולות ב-70 מיליון דולר על תחזיות השוק. רווח למניה עמד על 1.25 דולר, כלומר 0.32 דולר מעל לציפיות. נוסף לכך, הרווח הנקי של אפלובין זינק ב-300% ל-434 מיליון דולר, כשהיא מציגה מרווח נקי של 36% מרשים.
אחיזה חזקה בשוק: רווחיות שיא ותזרים מזומנים חזק
הצמיחה המשמעותית מגיעה בעיקר מפלטפורמת התוכנה של אפלובין, עם הכנסות שנסקו ב-66% והגיעו ל-835 מיליון דולר, כאשר ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) המתואם של הפלטפורמה זינק ל-653 מיליון דולר, בשיעור רווחיות של 78%. הצמיחה הזו מונעת משיפור טכנולוגי במנוע AXON של החברה – פלטפורמת למידת מכונה שמסייעת לשותפים המפרסמים לשפר את ה-ROAS (החזר על השקעת פרסום) שלהם באופן משמעותי.
מנוע הצמיחה של אפלובין הוא למעשה ה-AXON, מנוע המתקדם והלומד-עצמו של החברה, אשר מאפשר למפרסמים להוציא סכומי פרסום גדולים יותר ולהגיע ליעדי ROAS גבוהים בהרבה. הרבעון הזה לא היה רק מוצלח אלא גם הדגיש את אחיזת החברה בשוק עם עלייה של 72% ב-EBITDA המתואם ל-722 מיליון דולר, ברווחיות חזקה של 60%. תזרים המזומנים החופשי של החברה זינק ל-545 מיליון דולר, עלייה מדהימה של 182% משנה שעברה.
המגמה החיובית הזו צפויה להימשך גם ברבעון הרביעי, כאשר אפלובין צופה הכנסות בטווח של 1.24–1.26 מיליארד דולר עם שמירה על רווחיות EBITDA מתואמת של 60%. בנוסף, הדירקטוריון אישר תכנית רכישת מניות נוספת בסך 2 מיליארד דולר, שמביאה את הסכום הכולל העומד לרשות החברה לרכישות חוזרות ל-2.3 מיליארד דולר. המסר ברור: החברה מחויבת להמשך צמיחה ארוכת-טווח והחזר ערך לבעלי המניות שלה, באמצעות צמיחה אורגנית, השקעה בטכנולוגיה, וביסוס כלכלי שמאפשר לה גמישות למול האתגרים הבאים.
המניה מזנקת היום בעד 50% עלייה, לשווי של 82.5 מיליארד דולר. העלייה במחיר מניית אפלובין נובעת בעיקר מהביצועים הפיננסיים המרשימים שלה, שעקפו את תחזיות השוק, ואסטרטגיית הרכישה החוזרת של מניותיה, שמחזקת את האמון במשקיעים ואת הציפייה לצמיחה מתמשכת. יתרון נוסף הוא פלטפורמת AXON, שמספקת פתרונות מתקדמים לשותפים, ומביאה להגדלת ההכנסות והרווחיות של החברה.
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
AXON מעניק לאפלובין יתרון משמעותי
עם זאת, למשקיעים כדאי לשים לב גם לאתגרים העומדים בפני אפלובין. החברה תלויה בעיקר במפרסמים דיגיטליים, נתון שעלול להוביל לתנודתיות בהתאם למצב הכלכלה העולמית, ובמיוחד בתחום הדיגיטלי. בנוסף, התחרות בשוק הפרסום הדיגיטלי הולכת וגוברת, עם חברות נוספות שמציעות פתרונות דומים. כדי לשמור על יתרון תחרותי, על אפלובין להמשיך להשקיע ולהתחדש טכנולוגית, שכן שינויי טכנולוגיה עלולים להשפיע על מעמדה בשוק.
הירידות היום של חברת טאבולה, למרות דיווחים על ביצועים לא רעים כלל, עשויות להיות קשורות לעלייה המטאורית של אפלובין, ומחשש המשקיעים שבתוך התחרות הזו ישאר רק סוס מנצח אחד.
- 1.בני ברקי 08/11/2024 10:13הגב לתגובה זוכמה טוב שאני בפנים...
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותלמה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?
מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה
איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.
מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח, מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.
ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו.
ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים.
השקעה בנדל"ן באיטליה
למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.
- אקונרג'י סוגרת מימון של 58 מיליון אירו לפרויקטים סולאריים באיטליה
- אלומיי מוכרת חצי מהפורטפוליו באיטליה לכלל תמורת 210 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.
פורשה מקאן. צילום יצרןפורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
השקעות ענק במכוניות חשמליות שלא מצאו קונים, ירידה חדה במכירות בסין ומכסים בארה"ב הפכו את רווחי פורשה להפסדים היסטוריים. החברה מתכננת פיטורים נרחבים ושיקום ארוך טווח
פורשה עושה היסטוריה, אבל לא מהסוג שהיא רצתה. החברה שנחשבה למכונת כסף של קבוצת פולקסווגן דיווחה השבוע על הפסד תפעולי של כמעט מיליארד יורו ברבעון השלישי. זה קורה בפעם הראשונה מאז שהחברה הונפקה בבורסה ב-2022, ומסמן נקודת מפנה בהיסטוריה המפוארת של יצרנית מכוניות הספורט.
המספרים מעידים על קריסה: הפסד תפעולי של 967 מיליון יורו לעומת רווח של 974 מיליון יורו באותו רבעון אשתקד. כלומר, היפוך מוחלט של כמעט שני מיליארד יורו תוך שנה אחת. מדובר בפגיעה יסודית במודל העסקי שהפך את פורשה לאחת החברות הרווחיות בענף הרכב העולמי. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הרוויחה פורשה 40 מיליון יורו בלבד, לעומת ארבעה מיליארד יורו בתקופה המקבילה ב־2024 - ירידה של 99% ברווח הנקי. קשה למצוא תקדים לחברה בסדר גודל כזה שמאבדת כמעט את כל רווחיותה בפרק זמן כה קצר.
אסטרטגיה שנכשלה
הסיבה העיקרית לנפילה היא האסטרטגיה שנכשלה. פורשה השקיעה סכומי עתק במעבר לרכב חשמלי, אך שוק הלקוחות שלה בחר בכיוון אחר. במקום להתלהב ממכוניות חשמליות, הצרכנים המשיכו להעדיף את מנועי הבנזין הקלאסיים, המזוהים עם הצליל, העוצמה והחווייה המזוהה עם המותג. בחודש שעבר הודיעה החברה על ביטול מוחלט של פרויקט רכב השטח החשמלי החדש, תוך רישום הפסד של 1.8 מיליארד יורו. במקביל, היא חזרה להשקיע בפיתוח דגמי בנזין והיבריד, מהלך שמשקף הודאה פומבית בכישלון האסטרטגיה החשמלית שבה הושקעו שנים של פיתוח ומיליארדי אירו.
סמנכ״ל הכספים, יוכן ברקנר, ניסה להציג את המהלך כחלק מתהליך ארגוני מתוכנן, וטען כי החברה מקריבה רווחים קצרי טווח לטובת חיזוק עתידי. אלא שבפועל קשה לראות בכך מהלך מתוכנן, יותר ניסיון מאוחר לתקן החלטה שגויה.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעיה משמעותית נוספת היא סין, השוק שנחשב למנוע הצמיחה של פורשה בעשור האחרון. המכירות במדינה ירדו ב־26% מתחילת השנה, ירידה שמעידה על שינוי עמוק בהעדפות הצרכנים הסינים. פורשה, שבעבר הייתה סמל סטטוס מבוקש, מתקשה כעת לשמר את מעמדה מול מותגים מקומיים חדשים שמציעים חדשנות דומה במחיר נמוך בהרבה. גם בארצות הברית מצטברות בעיות. מכסים גבוהים שהוטלו במסגרת מדיניות סחר חדשה העלו משמעותית את עלות היבוא, ופורשה, שאין לה מפעל ייצור מקומי, סופגת את מלוא הפגיעה. ההשלכה הישירה היא הוצאות של מאות מיליוני יורו בשנה ופגיעה חדה ברווחיות.
