בנק אוף אמריקה: אפסייד של 21.6% לסייברארק
בנק אוף אמריקה מאשרר את המלצת הקנייה שלו על סייברארק סייבר ארק ומציין כי מדובר ב"מובילה ברורה בשוק אטרקטיבי". הבנק העלה גם את מחיר היעד שלו ל-315 דולר מ-300 דולר ומציין 4 סיבות לכך.
ראשית הבנק מציין כי פלח ה-PAM בתחום הסייבר, המתמקד בניהול, שליטה וניתור של המידע הקריטי בארגונים וההרשאות למשתמשים, נשאר שוק קריטי מאוד כאשר 80% מהתקיפות על ארגונים נובעות מניהול ואבטחה של משתמשים. שנית, הבנק מציין כי המעבר של החברה למודל מבוסס מנויים הושלם, בנוסף לכך שהחברה הרחיבה את הפלטפורמה שלה מעבר לשוק הליבה, שני דברים שצפויים לתמוך בצמיחה.
שלישית מציין הבנק כי התחזית והיעדים שהציבה סייברארק להמשך הם שמרניים וכי סביר להניח שהחברה תשדרג תחזיות בהמשך מה שיעזור לדחוף את המניה. לבסוף, בנק אוף אמריקה מציין כי החברה מוערכת בחסר לעומת המתחרות, דבר שבנוסף לגורמים כאמור יעזרו למניית החברה להשיג ביצועי יתר.
שנת 2024 מסמנת את השנה הראשונה של המעבר למודל מבוסס מנויים עבור סייברארק, כאשר כ-95% מהכנסות החברה הן הכנסות חוזרות. הבנק צופה כי רוחות הנגד המקשות על צמיחת החברה יירגעו עד הרבעון השני.
- "סייברארק ממשיכה לראות ביקושים חזקים, אבל השארנו בתחזית מקום להאטה"
- סייברארק מכה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניות הסייבר מונעות על ידי שני גורמים: מומנטום צמיחה וגדילת ה-TAM (גודל שוק היעד), שני הגורמים הללו צפויים להועיל לסייברארק במהלך הרבעונים הקרובים. המהלך של החברה להתרחבות מעבר לפלח ה-PAM, במיוחד לעסקי אבטחת הרשאות בענן, צפוי לעזור למומנטום הן בקרב הלקוחות הקיימים והן אצל לקוחות חדשים ולעזור לחברה להגדיל את שוק היעד שלה (TAM) ל-50 מיליארד מ-20 מיליארד דולר. בנוסף, סייברארק נחשבת לאחת החברות הבודדות שצפויות להנות מהאצה בצמיחה ב-2025.
הדוחות לרבעון הרביעי ולשנה כולה
סייברארק של אודי מוקדי דיווחה בדוחותיה האחרונים כי ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) הסתכמו ב-774 מיליון דולר, גידול של 36 אחוזים מ-570 מיליון דולר ב-2022 ומעל לתחזית החברה שעמדה על בין 758-768 מיליון דולר. הרווח למניה ב-2023 הסתכם ב-81 סנט, זאת לעומת צפי האנליסטים שהיה לרווח למניה של 78 סנט.
חלק המנויים ב-ARR הסתכם ב-582 מיליון דולר, המהווים 75 אחוזים מה-ARR הכולל ב-2023. סכום זה מייצג גידול של 60 אחוזים מ-364 מיליון דולר, המהווים 64 אחוזים מה-ARR הכולל ב-2022. סך ההכנסות הסתכם ב-751.9 מיליון דולר בשנת 2023, מ-591.7 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 27%.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בשנת 2023, ההכנסות החוזרות הסתכמו ב-679.6 מיליון דולר, גידול של 36%. 90% מתוך סך ההכנסות היו הכנסות חוזרות. הרווח התפעולי במונחי Non-GAAP הסתכם ב-33.5 מיליון דולר בשנת 2023, המהווים מרווח תפעולי של כ-4 אחוזים. לחברה מזומנים נטו הנובעים מפעילות שוטפת בסך של 56.2 מיליון דולר לשנת 2023.
בשנת 2024 החברה צופה הכנסות בטווח של 920-930 מיליון דולר, סכומים המשקפים צמיחה של 22%-24% בהשוואה ל-2023 ומעל לצפי האנליסטים שעומד על 915 מיליון דולר. החברה צופה שה-ARR יסתכם בין 968-983 מיליון דולר, סכומים המשקפים צמיחה של 25%-27%.
"שנת 2023 הייתה שנה משמעותית עבור סייברארק, ובעזרת ביצועינו המצוינים ביססנו את מעמדנו כחברה המובילה בתחום אבטחת הזהויות", אמר מאט כהן, מנכ"ל סייברארק. "לאורך כל השנה הצגנו באופן עקבי תוצאות חזקות, כולל ברבעון הרביעי שבו הצמיחה בשורת ההכנסות הואצה, הרווח התפעולי ותזרים המזומנים גדלו, ושוב השגנו תוצאות העולות על הציפיות בכל המדדים. ביקוש שיא לפתרונות ה-SaaS שלנו העלה את שיעור המנויים מסך העסקאות ל-95 אחוזים בשנת 2023 וההכנסות החוזרות הגיעו ל-90 אחוזים מסך ההכנסות – כעת אנחנו, באופן מלא, חברה המבוססת על הכנסות חוזרות".
סייברארק נסחרת כיום לפי שווי של 10.95 מיליארד דולר, כאשר בנק אוף אמריקה רואה מכפיל רווח עתידי ל-2024 של 135. מניית החברה עלתה ב-18% מתחילת השנה וב-85% בשנה האחרונה כולה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
