
בזמן שהצרכנים ממשיכים לקנות - השורטיסטים בארה"ב מהמרים נגד הקמעונאיות
כבר תקופה שבוול-סטריט מופתעים מהעמידות של הצרכנים האמריקאים ומהעובדה שלמרות הריבית הגבוהה, הם לא מפסיקים לקנות. עם זאת, נראה שמשקיעים רבים חושבים כי מניות הקמעונאות ישנו בקרוב כיוון ומהמרים נגדן. לפי S&P Global Intelligence, אחוז השורטיסטים במניות של חברות המוכרות מוצרים לפי שיקול דעת צרכני, כלומר שעיקר המכירות שלהן הם לא מוצרי בסיס, עלה ל-5.6% מהמניות הנסחרות עד אמצע פברואר, הרמה הגבוהה ביותר מזה חמישה חודשים. לפי האנליסטים ב-S&P Global, עלייה באחוז השורטיסטים נגד חברות הקמעונאות ומניות הצרכנות האחרות עשויה להיות "סימן לכך שהמשקיעים מאמינים כי האינפלציה לא צפויה להירגע באופן משמעותי בטווח הקרוב". באופן מפתיע, המכירות הקמעונאיות היו חלשות בינואר, עם ירידה של 0.8% מדצמבר, מה שהוסיף לחששות שסוף סוף הצרכנים נכנעים. עם זאת, כדאי לציין שרבות מהחברות עם אחוז השורטיסטים הגדול ביותר נאבקות באתגרים מעבר לחששות מאקרו-כלכליים. לדוגמה, על פי הנתונים, הייתה קפיצה גדולה באחוז השורטיסטים בחברת ההלבשה הלא רווחית The Children's Place, למרות החדשות כי תקבל מימון נוסף מהמשקיע הגדול ביותר שלה, חברת Mithaq Capital הסעודית. חברות נוספות עם אחוז שורטיסטים גבוה הן רשת חנויות הכלבו Kohl's KOHL'S CORP הממשיכה לראות ירידה במכירות, יצרנית רובוטי הניקוי iRobot IROBOT CORP שכבר לא תירכש על ידי אמזון וחברת מכירת הרכבים המשומשים קארבנה CARVANA CO. , שממשיכה להפסיד כסף. קארבנה היא מניה פופולרית בקרב השורטיסטים, כולל חברת Kerrisdale Capital, כאשר כמעט 30% ממניות קארבנה הוחזקו בשורט. ב-Kerrisdale אמרהו בחודש שעבר כי הם ממשיכים עם התזה הדובית על קארבנה וציינו כי מדובר ב"קמעונאית רכב בעלת הון נמוך, מאותגרת צמיחה ומוערכת כעת במחיר אבסורדי". ב-Kerrisdale הוסיפו כי מחיר המניה של החברה כעת כל כך מגוחך שלא רק שהיא לא נסחרת כמו חברה למכירת רכבים, היא נסחרת בפרמיה על חברות טכנולוגיה מובילות.