זיו סגל
צילום: זיו סגל
בלוגסטריט

שני המספרים החשובים בוול סטריט: 4,400 ו-15,100 ומה הם מבטאים?

שני המספרים החשובים יענו לנו, כנראה על השאלה: האם עליית השווקים האחרונה היא רק תיקון  זמני? וגם - ניתוח טכני על מניית סולאראדג'
זיו סגל | (12)

ה-S&P500 צריך לעלות מעל 4400 והנאסד"ק 100 צריך לעלות מעל 15,100 בשביל לאשר מגמת עליה. האם יש סיכוי שזה מה שיהיה? לדעתי כן, משתי סיבות:

1. זה התרחיש שעבדנו איתו ושנבנה כאן בתקופה האחרונה וכאשר תרחיש צובר נקודות זכות במציאות צריכים להמשיך איתו.  The trend is your friend.

2. יותר ויותר מניות עוברות ממצב דובי למצב שורי ובכך מאשרות את התפתחות האנרגיה החיובית, מומנטום, בשוק.

מה יערער את האמון בתרחיש הזה? ירידה של ה-S&P500 מתחת ל - 4323 ושל הנאסד"ק 100 מתחת ל-14500. טוב שיש לנו את מאמר יום רביעי בשביל לעקוב מקרוב.

נאסד

נאסד"ק 100

כל שאר החלומות שלכם על מניות עולות תלוי במבחן הפריצה של השווקים.

ביטקוין - זמן הפוגה

הביטקוין, שהעפיל על השווקים בתקופה האחרונה נבלם בדיוק ביעד הפיבונאצ׳י הראשון באזור ה-35,000. זמן טוב להפוגה. תמיכה צפויה בין 30000 ל - 32000. פריצה של יעד הפיבונאצ׳י הראשון תסמן את הבא בתור: 41300.

 

מכאן ל״חביבת הקהל השחוטה SEDG. כל אלו ששאלו למה מנייה ״טובה״ כל כך ירדה קיבלו תשובות גם מהדו״חות הכספיים וגם מתחזיות ההנהלה. אבל, התשובה הכי חשובה היא ההבנה שה-למה תמיד מגיע באיחור ולמסחר ה - מ ה הוא זה שחשוב. מה שקורה בפועל. רבים מכם ניהלו דיאלוג מול המציאות ושוב, חשוב לזכור שתפיסת המציאות שלנו היא לא המציאות עצמה.

 

עכשיו, SEDG הגיעה אל היעד הטכני - אזור ה-69 דולר. בזמנו זה נראה היה יעד מאד איזוטורי אבל הנה היא פה. למה שהיא תעלה מפה מבחינה כלכלית? זו סתם היתה שאלת בוחן לראות אם אתם עוד נתפסים ל-למה. רמת תמיכה היא סימן היסטורי לאזור שיווי משקל פוטנציאלי. זו לא תעודת ביטוח אבל נקודת בדיקה. איך נדע שמתחיל להתפתח גל עולה?

המבחן הראשון: 79

המבחן השני 85

פריצה של כל אחת מהרמות הללו תהיה סימן חיובי כאשר מעל 85 היעד יהיה 99 / 110. להערכתי טיפוס ל - 110 הוא מהלך סביר.

בשביל להשלים את התמונה בואו נסתכל על ICLN, קרן הסל הגדולה לענף. בתרשים לטווח הארוך תראו שהיא ירדה מתחת התמיכה הפוטנציאלית 13.8 והעליה שאחרי נבלמה בדיוק ברמה הזו.

icln1

ICLN1

ICLN

קיראו עוד ב"גלובל"

ICLN

בתרשים לטווח הקצר תראו את פער המחיר שמיצג את הבלימה. ללמדנו שמהלך מעל 13.8 יהיה חיובי לענף ומן הסתם יקרין גם על SEDG.

SEDG

 

תפסו מומנטום

היה והשוק יוכיח שנכנס למגמת עליה זו תהיה ההזדמנות שלכם לתפוס מומנטום במניות חמות. למשל, לא מזמן כתבתי שהמניה שבעלי העניין קנו ממנה הכי הרבה ב - 2023 היא ASAN. תיאוריית דאו מדברת על כך שבתחילתו של גל עולה בעלי עניין הם הראשונים לקנות, אחר כך באים המשקיעים המקצועיים ואז הציבור שמיצר בסופו של תהליך את הבועה. המניה עלתה מעל הממוצע ל - 200 יום שנמצע ב- 19.5 דולר. מהלך מעל 21 דולר יהיה סימן חיובי נוסף. שימו לב שאמורה לפרסם דו״ח ב - 05-12. אם תעלה חזק על רקע ציפיות לדו״ח טוב (הגיוני להניח לאור קניות בעלי העניין) אז אולי לקראת הדו״ח כדאי יהיה לקחת רווח ולראות מה קורה. חודש זה הרבה זמן. מהלך מתחת ל - 19.5 יקפיא את המומנטום.

ASAN

 ASAN

עוד דוגמא למומנטום מתפתח? בבקשה: AMD. רעננה מעל קו מגמה יורד, רמת התנגדות וענני איצ'ימוקו. רכישה מעל 107.8 היא מהלך מומנטום הגיוני.

 AMD

 עוד דוגמא למומנטום מתפתח? AMD

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    AMD ערך הוגן 98.88 (ל"ת)
    עמך 06/11/2023 19:34
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מרקו 06/11/2023 18:14
    הגב לתגובה זו
    קו התמיכה הבא 52....
  • 7.
    צחי 06/11/2023 17:24
    הגב לתגובה זו
    די להטעות אנשים
  • 6.
    תומר 06/11/2023 12:57
    הגב לתגובה זו
    כי המגמות הארוכות במגמת ירידה ....לך תדע
  • אני הולך לדעת!! גורביץ'בחור מוכשר וצודק לעיתים קרובות. (ל"ת)
    פרופ' איצ100 06/11/2023 15:38
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    זה רק מספרים.חרטא (ל"ת)
    בבר שבעים שנה בבורסה 06/11/2023 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הנאסדק לפני ירידה חזקה!! (ל"ת)
    דודו 06/11/2023 12:41
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דניאלה קורטון 06/11/2023 12:05
    הגב לתגובה זו
    תבדקו אותי ותראו!!!
  • 2.
    כותב יקר 06/11/2023 11:56
    הגב לתגובה זו
    בלי כל אפשרות להשצלט עלייהם...האם שמעת שארצות הברית בחובות 45 טריליון דולר בלי שום אפשרות להשתלט עלייהם...האם שמעת שיפן בחובות 90 טריליון דולר(לצורך העניין ב JPY??? האם שמת לב שאנו במלחמה הקשה שהייתה בתולדותנו? האם אדם נחמד כמוך אכן מודע למקום ולזמן שהוא נמצא בו??? הייה בריא..
  • תומר 07/11/2023 14:37
    הגב לתגובה זו
    ולמרות זאת השוק לא יורד. צריך ברבור שחור בשביל שהשוק ירד, יפול...
  • שוק ההון הוא לא מקום בשבילך. (ל"ת)
    כגן 07/11/2023 13:44
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נתי 06/11/2023 11:40
    הגב לתגובה זו
    שבוע שעבר ניתחת את הראסל 2000 ואכן עלתה.תוכל להביע את דעתך על crm
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותאגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיות

למה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?

מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה איטליה

איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.

מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח,  מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.

ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו. 

ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים. 


השקעה בנדל"ן באיטליה

למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.

המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.

פורשה מקאן. צילום יצרןפורשה מקאן. צילום יצרן

פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון

השקעות ענק במכוניות חשמליות שלא מצאו קונים, ירידה חדה במכירות בסין ומכסים בארה"ב הפכו את רווחי פורשה להפסדים היסטוריים. החברה מתכננת פיטורים נרחבים ושיקום ארוך טווח

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פורשה

פורשה עושה היסטוריה, אבל לא מהסוג שהיא רצתה. החברה שנחשבה למכונת כסף של קבוצת פולקסווגן דיווחה השבוע על הפסד תפעולי של כמעט מיליארד יורו ברבעון השלישי. זה קורה בפעם הראשונה מאז שהחברה הונפקה בבורסה ב-2022, ומסמן נקודת מפנה בהיסטוריה המפוארת של יצרנית מכוניות הספורט.


המספרים מעידים על קריסה: הפסד תפעולי של 967 מיליון יורו לעומת רווח של 974 מיליון יורו באותו רבעון אשתקד. כלומר, היפוך מוחלט של כמעט שני מיליארד יורו תוך שנה אחת. מדובר בפגיעה יסודית במודל העסקי שהפך את פורשה לאחת החברות הרווחיות בענף הרכב העולמי. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הרוויחה פורשה 40 מיליון יורו בלבד, לעומת ארבעה מיליארד יורו בתקופה המקבילה ב־2024 - ירידה של 99% ברווח הנקי. קשה למצוא תקדים לחברה בסדר גודל כזה שמאבדת כמעט את כל רווחיותה בפרק זמן כה קצר.


אסטרטגיה שנכשלה

הסיבה העיקרית לנפילה היא האסטרטגיה שנכשלה. פורשה השקיעה סכומי עתק במעבר לרכב חשמלי, אך שוק הלקוחות שלה בחר בכיוון אחר. במקום להתלהב ממכוניות חשמליות, הצרכנים המשיכו להעדיף את מנועי הבנזין הקלאסיים, המזוהים עם הצליל, העוצמה והחווייה המזוהה עם המותג. בחודש שעבר הודיעה החברה על ביטול מוחלט של פרויקט רכב השטח החשמלי החדש, תוך רישום הפסד של 1.8 מיליארד יורו. במקביל, היא חזרה להשקיע בפיתוח דגמי בנזין והיבריד, מהלך שמשקף הודאה פומבית בכישלון האסטרטגיה החשמלית שבה הושקעו שנים של פיתוח ומיליארדי אירו.


סמנכ״ל הכספים, יוכן ברקנר, ניסה להציג את המהלך כחלק מתהליך ארגוני מתוכנן, וטען כי החברה מקריבה רווחים קצרי טווח לטובת חיזוק עתידי. אלא שבפועל קשה לראות בכך מהלך מתוכנן, יותר ניסיון מאוחר לתקן החלטה שגויה.


בעיה משמעותית נוספת היא סין, השוק שנחשב למנוע הצמיחה של פורשה בעשור האחרון. המכירות במדינה ירדו ב־26% מתחילת השנה, ירידה שמעידה על שינוי עמוק בהעדפות הצרכנים הסינים. פורשה, שבעבר הייתה סמל סטטוס מבוקש, מתקשה כעת לשמר את מעמדה מול מותגים מקומיים חדשים שמציעים חדשנות דומה במחיר נמוך בהרבה. גם בארצות הברית מצטברות בעיות. מכסים גבוהים שהוטלו במסגרת מדיניות סחר חדשה העלו משמעותית את עלות היבוא, ופורשה, שאין לה מפעל ייצור מקומי, סופגת את מלוא הפגיעה. ההשלכה הישירה היא הוצאות של מאות מיליוני יורו בשנה ופגיעה חדה ברווחיות.