נטפליקס שלט צפייה בטלוויזיה
צילום: Istock
לקראת הדוחות

האם מנוי הפרסומות ״יציל״ את נטפליקס? וגם - מה לצפות בדוח הקרוב?

נטפליקס משנה את המודל העסקי - משלבת פרסומות בתכנים; עשרות אנליסטים חלוק ים אם זה המהלך הנכון, הרוב בעד.  היום אחרי המסחר תפרסם החברה דוחות ותספק מידע על האסטרטגיה החדשה
עומר רוסו | (2)

מניית נטפליקס NETFLIX ירדה השנה ב-61%, אך נראה שמחודש יולי היא מדשדשת במקום, מקווה להודעה טובה שתקפיץ אותה למעלה. ההודעה הטובה הזאת באה, או אולי תגיע בדוחות הקרובים?

נטפליקס הודיעה בשבוע האחרון כי היא תשיק ב-3 בנובמבר מנוי חדש, (שעליו דובר רבות) בעלות של 6.99 דולר בלבד שיכלול פרסומות. המנוי החדש יכלול בממוצע ארבע עד חמש דקות של פרסומות בכל שעה ולא תיתן למשתמשים היכולת להוריד סרטים וסדרות טלוויזיה. בנוסף, גם הרזולוציה ואיכות השידור תהיה 720P במקום 1080P.

על המנוי הזה כאמור דובר רבות, כ-״קטליסט״ (זרז) שיכול להרים את נטפליקס בחזרה למסלול, האם הוא באמת ייעשה זאת? רק הזמן יגיד. אבל הנה כמה דברים שמבינים שנכנסים לעובי הקורה.

למשקיעים יש כעת יותר בהירות כיצד ישתלבו הפרסומות הדיגיטליות בשירות של נטפליקס, היא פירסמה זאת וזה באופן אוטומטי עוזר למשקיעים. בנוסף, ההכנסה פר מנוי צפויה לגדול, ולעזור לנטפליקס - זה נראה שהמנוי החדש שנטפליקס השיקה, צפוי להיות אטרקטיבי רק ללקוחות מסויימים. נראה שאף בן אדם שמשלם את מחיר הפרימיום או הסטנדארט למנוי של נטפליקס, שההוצאה הזאת הפכה למן סוג של הוצאה קבועה, לא ישנמך את המנוי שלו לרזולוציה נמוכה יותר, משתמש בודד שיכול להשתמש בנטפליקס ולראות מודעות בכל שעה - אולי בודדים.

כמעט 50% מהמנויים הנוכחיים אמרו שהם ישקלו לעבור למנוי הנתמך בפרסומות, על פי סקר שנערך לאחרונה מ- Samba TV והאריס X. סביר להניח שלאחר יציאת הפרטים ״והמגבלות״ שיש למנוי, זה ישתנה. למי בכל זאת כן יתאים המנוי החדש? למשתמשים חדשים אשר רצו עד כה לעבור לשירות נטפליקס ולהנות מהתכנים, אך נתקלו במחיר גבוה הרבה יותר מהמתחרות, ו-וויתרו על כך.

עוד דבר הוא ״שיתוף הסיסמאות״ בקרב מנויי נטפליקס - הגורם הגדול ביותר עליו הצביעה נטפליקס בהקשר לאובדן המנויים הוא כמות שיתוף הסיסמאות של שירותיה. למעלה מ-100 מיליון משקי בית משתמשים בחשבון שמשלם מישהו שהוא לא בן משפחה הנמצא בתוך ביתם. נטפליקס כבר נקטה בכמה צעדים בכי לבלום זאת, כמו זיהוי של חשבון משותף ודרישה ממנו לשלם יותר בעבור השיתוף. כעת, לנטפליקס יהיה עוד ״עונש״ כמו שנמוך לגרסה הזולה יותר בעקבות השיתוף. מה גם שבעקבות היות המנוי החדש בלתי ניתן לשיתוף כיוון שרק משתמש אחד יכול לצפות בו, יקטין את עניין שיתוף הסיסמאות.

ברבעון השלישי מבחינת תוכן, הוציאה לאור נטפליקס את מה שהתברר כסדרה הנצפית ביותר שלה, Stranger Things4, מה שכנראה גרם לעוד כמה אלפי מנויים להצטרף. לאחרונה, הוציאה נטפליקס סדרה חזרה שתפסה כותרות ברחבי העולם הנקראית ״דאהמר״, שהיא סדרה על הרוצח הסדרתי מסוג קניבל ג'פרי דהאמר.

קיראו עוד ב"גלובל"

בדוח הקודם כזכור, נטפליקס דיווחה דוח ״חלש״, אך המשקיעים צפו לדוח ״חלש מאוד״, כך שהם התעודדו והמניה עלתה ב-7%. היא איבדה פחות משתמשים ממה שצפתה, ועדכנה כי בדוח הקרוב מספר המנויים יגדל שוב. היא נתנה תחזית כי בדוח הקרוב היא תצרף כ-1.8 מיליון מנויים, זאת לאחר שאיבדה מיליון מנויים ברבעון השני.

בדוח הקרוב שיפורסם בשלישי לאחר המסחר, האנליסטים צופים רווח למניה של 2.17 דולר, המשקף קיטון של 32% ברווחיות בהשוואה לרבעון המקביל. ההכנסות צפויות לרשום עלייה של 5% אל 7.84 מיליארד דולר. באם זה יקרה, מדובר בירידה בהכנסות מרבעון לרבעון הראשונה בהיסטוריית נטפליקס. מדובר בצמיחה חלשה בהשוואה למה שנטפליקס הרגילה את המשקיעים לפני כמה רבעונים, אך הדבר מובן לגמרי עם התחרות הגוברת מצד דיסני ואמזון.

נטפליקס ידועה בתנודתיות שלה לאחר הדוחות, ב-3 הדוחות האחרונים שלה, המניה נעה בחדות כאשר בדוח אחד היא נפלה ב-22%, בדוח השני היא צנחה ב-35% ובדוח האחרון היא עלתה קלות ב-7%. באם נטפליקס תדווח על תוצאות רעות/טובות במיוחד - יש על מי לסמוך שהמניה יודעת לבצע תנועות חדות בהתאם.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כמו שהמלתי בנק אמריקה גוגל אפל טסלה (ל"ת)
    סאמי 18/10/2022 18:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בן 18/10/2022 15:48
    הגב לתגובה זו
    האם זה יהיה המחיר גם בארץ הנוכלים? כמה נשלם בישראל על המנוי הירוד הזה?
צילום: Brett Sayles, Pexelsצילום: Brett Sayles, Pexels
הטור של גרינברג

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט

כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה  



שלמה גרינברג |


בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט". 

סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.  


סופטבנק
מסאיושי סאן, סופטבנק - קרדיט: טוויטר


קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית. 

השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו  אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.  

פדקס
צילום: יח"צ

פדקס עקפה את התחזיות והמניה מגיבה בעליות

פדקס עקפה את התחזיות עם קפיצה ברווח התפעולי וצמיחה בביקוש המקומי, חידשה את התחזיות השנתיות וצופה חיסכון של מיליארד דולר

תמיר חכמוף |

פדקס FedEx Corp 0.32%   פרסמה אמש את הדוחות לרבעון השני שלה ועקפה את תחזיות האנליסטים, מה שהקפיץ את המניה במסחר המאוחר והוריד מעט מהלחץ סביב ענף השילוח האמריקאי, שסבל בחודשים האחרונים מתחזיות פסימיות.

החברה רשמה רווח מתואם של 3.83 דולר למניה והכנסות של 22.2 מיליארד דולר, לעומת ציפיות השוק לרווח של 3.63 דולר והכנסות של 21.7 מיליארד דולר בהתאמה. השיפור נבע משילוב של קיצוצי עלויות ומגמת התאוששות בביקוש המקומי לחבילות, שסייעו לקזז חולשה במשלוחים הבינלאומיים שנפגעו מהסרת הפטור ממכס על חבילות קטנות מסין.

התאוששות מקומית אבל תחזית מעט חלשה

היקף המשלוחים היומי המקומי זינק ב-5% וההכנסה הממוצעת לחבילה עלתה ב-2%, מה שסייע להעלות את שיעור הרווח התפעולי ל-6% לעומת 5.2% ברבעון המקביל אשתקד. מנגד, נפח המשלוחים הבינלאומיים ירד ב-3%, וההנהלה הזהירה כי ביטול הפטור ממכס על חבילות קטנות ושינויים נוספים במדיניות הסחר צפויים לגרוע מהכנסות החברה עד כמיליארד דולר בשנה, פגיעה שהיא מתכננת לקזז באמצעות תכנית התייעלות וקיצוץ עלויות בהיקף דומה.

לשנה הפיסקלית כולה, החברה חזרה לספק תחזיות, לאחר שנמנעה מלעשות בדוחות הרבעון הראשון בצל אי הודאות הכלכלית סביב תכנית המכסים, וצופה כעת צמיחה של 4%-6% בהכנסות ורווח מתואם של 17.2-19 דולר למניה, עם נקודת אמצע של 18.1 דולר, מעט מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 18.36 דולר. מדובר בשמירה על התחזיות המקוריות לשנה הפיסקלית, הכוללים חיסכון קבוע של כמיליארד דולר בשנה מהתייעלות מבנית ותכנית Network 2.0, והעלאת מחירים ממוצעת של 5.9% בינואר הקרוב.

השקעות והתייעלות

פדקס חידשה גם את תכנית רכישת המניות העצמית, ורכשה ברבעון האחרון מניות בהיקף של כ-500 מיליון דולר, מה שתמך קלות ברווח למניה. בקופתה נותרו כ-6.2 מיליארד דולר מזומן, ובמסגרת תכנית ארוכת טווח היא צופה השקעות CAPEX של 4.5 מיליארד דולר השנה, בעיקר בשדרוג צי המטוסים, מתקני המיון והאוטומציה.