"מחירי המכירה יתרמו עוד יותר לרווח בשלושת הרבעונים הקרובים"
"ככל שמתקדם המעבר מהדור הרביעי לדור החמישי של מכשירי הקצה והמובייל, יש צורך גדול יותר בהעברת תוכן. מדובר לא רק ביותר תוכן, אלא בתוכן מורכב יותר. למשל, טכנולוגיית שבבים שמוטמעת עבור יישומים כמו הגברת ווליום. משום שמדובר בתוכן מתקדם יותר, גם מחירי המכירה גבוהים יותר מאלה שבדור הקודם". כך מתאר לנו ראסל אלוואנגר, מנכ"ל יצרנית השבבים טאואר 1.12% הדואלית, את השינויים בתמהיל המכירות שהביאו לשיפור ברווחיות החברה, ולצד העלייה במכירות הכמותיות, להכות את תחזיות האנליסטים לרבעון השלישי. לראיון עם ביזפורטל מצטרף גם אורן שירזי, סמנכ"ל הכספים שמדבר על שולי הרווח והשינויים בו.
החברה הציגה רווח מתואם ברמה של 0.41 דולר למניה בדילול מלא על הכנסות של 387 מיליון דולר. האנליסטים העריכו כי הרווח המתואם יעמוד על 0.37 דולר למניה וההכנסות על 384.97 מיליון דולר. בעוד ההכנסות צמחו ב-25% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, הרווח הגולמי צמח בשיעור גבוה יותר של 60%. מכירות כמותיות אמרנו, תמהיל רווחי יותר אמרנו גם כן, ובצד זאת הייתה גם העלאת מחירים בחלק מהמוצרים.
ברבעון הנוכחי, הרביעי של השנה, בחברה מצפים לאמצע טווח הכנסות של 410 מיליון דולר (עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה), תחזית שמשקפת קצב מכירות שנתי של מעל 1.6 מיליארד דולר, וזאת בהשוואה למכירות 2020 שהסתכמו ב-1.27 מיליארד דולר.
"ההכנסות שלנו מורכבות משני חלקים", מסביר אלוואנגר את מה שרואים המשקיעים בשורה העליונה. "הראשון הוא ההכנסות הלא אורגניות, אלה מהחוזים שירשנו עם קניית המפעלים ביפן מ- Nuvoton(לשעבר פנאסוניק סמיקונדקטור – א.פ) ובסן אנטוניו מ-Maxim, כשאלה הכנסות שלא בהכרח ניתן להגדילן (כשהם שהחוזים סגורים כבר – א.פ). השני הוא הפלח האורגני, ששם בהחלט אפשר לצמוח והוא מורכב מהחטיבות העסקיות של טאואר עצמה".
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
 - האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
הרווחיות הגולמית ברבעון השלישי השתפרה הודות לתמהיל מכירות רווחי יותר והעלאת מחירים מצדכם. כך אתם מתכננים לעלות גם מרווחיות נקייה של 10% שעליה דיווחתם ליעד שלכם של 15% בשנה הבאה?
שירזי: "המודל העסקי שכבר פרסמנו מדבר על כך שבהכנסות התוספתיות שלנו (אלה מהחוזים וההזמנות החדשות – א.פ) הרווחיות הגולמית היא בשיעור 50% לערך. אם ההכנסות תעלנה ברבעון הרביעי ב-20 מיליון דולר נוספים, זה אמור להתרגם ל-10 מיליון דולר ברווח הגולמי. אם היום שיעור הרווחיות הנקי הוא 10%, ובהכנסות התוספתיות הוא 14% אז וודאי שהסעיף הזה ב-2022 ילך ויעלה לכיוון היעד שהזכרת".
ראסל, הסברת על המוצרים היקרים יותר עבור הדור החמישי, מה עוד השפיע על הרווחיות של תמהיל המכירות?
"הסיליקון פוטוניקס. במגזר זה אנחנו רואים הכנסות ברמה שהיא כבר מדידה – ופעם הן היו אפסיות. זה לא היה שוק בכלל וב-2022 זה יתרום משמעותית לשולי הרווח. מכל מה שאנחנו מוכרים, המחיר שלהם הוא הגבוה ביותר. יש דוגמאות נוספות למקומות בהם אנו מגדילים את היכולת שלנו לענות לצורכי השוק בעזרת הרחבת סל המוצרים. צריך לציין שבחלק מהמוצרים, שולי הרווחיות הגולמית בהכנסות התוספיות הם גבוהים יותר משיעור ה-15% שאורן הזכיר".
- יו"ר ה-SEC מזהיר: "אנחנו שנים מאחור" - האם וול סטריט תעבור לדיווח דו-שנתי?
 - "כמה עצובים אלה שלא השקיעו בנו. תביאו פופקורן. הם בוכים"
 - תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
 - הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
 
אז יש מוצרים רווחיים יותר, ומה לגבי העלאת המחירים – זה נעשה לאורך כל סל המוצרים ברבעון השלישי?
אפילו ברבעון הנוכחי לא תראה העלאה של מחיר המכירה הממוצע (ASP – Average Sell Price – א.פ.) לאורך כל הסל. הצפי שלנו הוא לצמיחה אורגנית של 26% ברבעון, ומתוך תוספת זו 15% קשור למכירות הכמותיות, 25% קשור לתמהיל רווחי יותר ו-25% נוספים לסעיף מחיר המכירה הממוצע.
"אנו מעריכים שנראה תרומה יותר גדולה של מחיר המכירה הממוצע ברבעון הראשון והשני של 2022 לעומת הרבעון השלישי של 2021 עליו דיווחנו עתה. גם הרבעון הנוכחי, הרביעי, יהיה טוב ממנו בהקשר מחיר המכירה הממוצע כי ברבעון השלישי הוא הזמנות שהתקבלו וסופקו עוד לפני העלאת המחירים. רוב הלקוחות הסכימו להעלאת המחירים כדי להבטיח לטווח הארוך את האספקה עבורם".
אין לקוחות שמחליטים לעזוב ולחפש חלופה זולה יותר?
"בעסק שלנו קשה מאד ללקוח לעזוב. לכן תמיד מנסים לעבוד בשיתוף פעולה. אם לקוח קונה כמות מסוימת של מוצרים וללא סיבה או דיון מולו אתה מעלה מחירים – זה לא דבר 'כשר'. לעומת זאת, אם אתה מסביר לו שיש דברים שעליך כחברה לעשות ונכונות לך עוד השקעות הוניות (CAPEX – א.פ) אז עליך לשפר את שולי הרווח – גם במוצרים שאתה מוכר לו, וגם הוא יצא נשכר מכך בהמשך. אני לא רוצה להגזים ולומר שכל לקוח אומר לנו 'תודה רבה רבה לכם שאתם מעלים לי את המחירים'. זה לא המצב. אבל לרוב מגיעים להסכמים שלדעתי טובים לשני הצדדים".
דיברתם על הרחבת כושר הייצור, זה לא דורש צורך בגיוסי כח אדם חדש – ובחוזי שכר גבוהים מבעבר?
"זה לא שיש לנו אתרי ייצור חדשים, אנחנו מרחיבים את מתקן הייצור באגרטה שבאיטליה, שם אנחנו מקדמים פיילוט בייצור 300 מילימטר, שלו התחלנו ברבעון הנוכחי להקצות כלים. תחילת המכירות ממנו צפויות ב-2023. מדובר ב-15 עובדים לערך שהעברנו מחטיבות אחרות בחברה שאחראיות לפעילות בעלת הערך הגבוה שם. לא שכרנו אף אחד מבחוץ עבור מתקן זה. כל עובד שעובר לשם מקבל הזדמנות להתנסות בדבר חדש ואנחנו מראים להם את הערך שלהם עבור החברה. בו בעת המעבר שלהם מייצר הזדמנות לאחרים לצמוח בתוך החברה ולקבל עוד אחריות.
"אתה צודק, זה פותח תקנים – אבל גם זה טוב. בישראל יש לנו כח עבודה נהדר שאנחנו שולפים מהטכניון. בישראל אין לנו קושי לגייס, ויש לנו גם תכנית התמחות לסטודנטים בתארים מתקדמים. בסן אנטוניו גם כן כח העבודה שלנו חזק, ואציין שזה אזור בו המחיה זולה ומהנדסים נהנים לחיות בו, כך שגם שם מגייסים ללא בעיה.
באופן כללי, בשוק תחרותי המשכורות עולות, זה נורמלי, ציפינו לזה ותמיד צריך לשלם לאנשים בהתאם למה שהם שווים – ולתת להם להבין שהם בעלי ערך רב. לכן, לפעמים גם משלמים מעבר למה שמתחרים בשוק נותנים. אגב, היעד שלנו לרווחיות נקיה של 15% ניתן בידיעה שנוכל לממש אותו גם בסביבת השכר שאתה מתאר".
אתם נשמעים בטוחים בהמשך המגמה החיובית והביקושים בשוק השבבים – נסה לתאר מהו המנוע הגדול מאחורי הביקושים האלה והצמיחה שאתה צופה. כלומר, מי הם לקוחות הקצה שרוכשים מוצרים עם שבבים שייצרתם – אנשים פרטיים שקונים מחשבים, טאבלטים וגאדג'טים לצרכי פנאי? או שאלה יותר חברות שמזמינות ציוד עבור העובדים?
"זה שילוב של השניים. עונת החגים וחג המולד היא הטובה ביותר כל שנה בתחום המוליכים למחצה, ומי שמניע אותה הוא הצרכן הפרטי. להזכירך, יש חברות שאנליסטים הורידו את הדירוג שלהם כיוון שלא יכולות היו לעמוד בביקושים שצפו בשוק לעונת החגים. הרי בכל הכרזה על מוצר חדש של סמסונג או אפל, הוא הופך להיות סולד אאוט כבר ביום הראשון. איך שאני רואה את הדברים, מחירי המוצרים מספיק אטרקטיביים כדי שאנשים ישדרגו את המכשיר שלהם.
צריך גם לומר שהרבה ממה שאנחנו עושים קשור במגזר התשתיות – אנחנו תומכים בתשתיות העברת מידע מהירה יותר, וזה שוק שצומח. מה שלמדנו בתקופת הקורונה בין השאר היה הצורך הגדול בחיבור לתשתית מהירה של העברת נתונים מכל מקום.
"סביבת ענן, חוות שרתים, תשתיות – לכל השווקים האלה אנחנו מוכרים הרי טרנסיברים אופטיים, סליקון פוטוניקס ועוד. לכך תוסיף שאחרי שיש את התשתיות הללו תמיד צריך מכשיר קצה שיתקשר איתן, למשל שידע לקלוט נתונים מחוות שרתים בקצב שיעלה מ-100 Gigabit לשניה כיום ל-400 ובהמשך ל-800. במוצרי הקצה האלה יש רכיבים שייצרנו. כמובן ובאופן בסיסי יותר, יש גם שבבים לאספקת חשמל".
לסיום, הוצאתם דיווח לא מזמן על טכנולוגיה שלכם שתשמש את שוק הרכב ליישומי מערכות עזר לנהג (ADAS) ובהמשך גם LiDarים לרכב האוטונומי. תוכל לספר יותר?
"צמיחת שוק ה-ADAS וההתקדמות לעבר פיתוח רכב שיהיה אטונומי באופן מלא הם כבר חלק מהמציאות. ליידארים הם נושא חשוב מאד עכשיו והדיווח שלנו על טכנולוגיית מעגלים חשמליים רלוונטי גם עבורם".
יש בידכם טכנולוגיה קיימת שניתנת ליישום בשוק הזה או שיש לבצע בה שינויים או לפתחה?
- 2.חיים 08/11/2021 20:51הגב לתגובה זוהמחירים עולים אבל לא מהסיבות הנכונות, הפרדוקס הוא שלמרות שהדולר בשפל שלא נראה שנות דור יוקר המחיה מרקיע שחקיים ושום הקלה לא נראת באופק.
 - 1.דרושה בדיקה 08/11/2021 18:24הגב לתגובה זומשהו מוזר איפה הרשעות לניירות ערך . שיחנקו
 - לרון 11/11/2021 19:36הגב לתגובה זוובמיוחד בשוק בשמים יש רבים המאמינים שיש לקנות בסופי יום,ומנגד הנפטרים ממניות כתוצאה מפחד
 
פארוק פתיח אוזר (רשתות)הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי
מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו
פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר.
Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה.
באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים בלי כיסוי לנכסים שלהם. בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.
הרשעה תקדימית
בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.
- המשיך להונות אנשים תוך כדי משפט על הונאה - אמיר ברמלי גנב משקיעים בעוד 18.5 מיליון שקל
 - ברקע החקירות והתביעות אוטומקס וסייספארק מבטלות את המיזוג
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי.
שבתאי אדלרסברג מנכל אודיוקודס קרדיט: תמר מצפיהכנסות אודיוקודס עלו ב-2.2% ל-61.5 מיליון דולר; הרווח למניה עקף את הצפי
הרווח הנקי עמד על 2.7 מיליון דולר והרווח למניה על בסיס Non-GAAP הגיע ל-0.17 דולר לעומת ציפייה ל-0.08 דולר; חששות מנגיסה של ה-AI ברווחי החברה הפילו את המניה ב-15% מתחילת השנה
אודיוקודס, שיושבת באור יהודה, מפרסמת את התוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי עם עלייה של 2.2% בהכנסות לרמה של 61.5 מיליון דולר. החברה, שנוסדה בתחילת שנות ה-90 עברה בשנים האחרונות שינוי משמעותי - ממכירת מוצרי תקשורת חומרתיים למודל עסקי מבוסס תוכנה, שירותים ובינה מלאכותית, והיא נחשבת כיום לאחת מהשחקניות הבולטות בתחום ה-VoiceAI הארגוני.
מניית אודיוקודס 2.67% ירדה אתמול ב-1.1% ומשלימה בזה ירידה של כ-15% מתחילת השנה וכ-12% בשנה האחרונה עם זאת, בטרום המסחר המניה מגיבה בחיוב לתוצאות ועולה בכ-2% כשהחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-257 מיליון דולר. הרווח למניה על בסיס Non-GAAP הגיע ל-0.17 דולר לעומת התחזית שעמדה על 0.08 דולר.
המניה של אודיוקודס יורדת בתקופה האחרונה בעיקר כי המשקיעים מתקשים להבין אם הכיוון החדש שלה באמת יעבוד. במשך שנים החברה הרוויחה ממכירת ציוד תקשורת - מכשירים פיזיים כמו שערים ומערכות קול לארגונים. עכשיו היא מנסה להפוך לחברת תוכנה שמוכרת שירותים בענן ובינה מלאכותית, וזה שינוי שדורש זמן, השקעות גדולות ופוגע בינתיים ברווחיות. במקביל, התחרות בתחום התמלול האוטומטי וה-AI התקשורתי מאוד גדלה, מיקרוסופט, גוגל וגם זום בעצמה כבר מציעות שירותים דומים שלפעמים הם חלק מהמערכת הקיימת ובלי תוספת תשלום.
הפתרונות של אודיוקודס, כמו מערכת Meeting Insights, יודעים לתמלל שיחות בזום או בטימס, לזהות דוברים ולהפיק סיכום או תובנות. החידוש שלה הוא בגרסה המקומית, Meeting Insights On-Prem, שמאפשרת לארגונים רגישים להוצאת שיחות ארגוניות החוצה כמו ארגונים ביטחוניים, מוסדות פיננסיים או רפואיים - להריץ את כל ה-AI בתוך השרתים הפנימיים שלהם, בלי לשלוח מידע לענן. זה יתרון אמיתי כשמדובר בגופים שלא יכולים להרשות לעצמם חשיפה של דאטה, אבל צריכים לזכור שזה גם שוק קטן יחסית.
- אודיוקודס בתוצאות מעורבות - מפספסת בשורת הרווח
 - טסלה ו-IBM נפלו ב-8%, אוקלו זינקה ב-11%; הנאסד״ק עלה ב-0.2%
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות הסתכמו ב-61.5 מיליון דולר לעומת 60.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות משירותים הגיעו ל-30.9 מיליון דולר, והיוו 50.3% מסך ההכנסות. שיעור הרווח הגולמי לפי כללי GAAP עמד על 65.5%, והרווח התפעולי על 6.6%. הרווח הנקי (GAAP) עמד על 2.7 מיליון דולר, או 0.10 דולר למניה בדילול מלא.
