לקראת ההנפקה, באאוטבריין מנמיכים את השווי - 1.4 מיליארד דולר
פלטפורמת הפרסום הדיגיטלי הישראלית אאוטבריין (OUTBRAIN) מפרסמת תשקיף לקראת הנפקה ראשונית בנאסד"ק תחת הסימול "OB". ממנו עולה, כי בכוונת החברה להנפיק 8 מיליון מניות במחיר של 26-24 דולר, המשקפים לה שווי של 1.4 מיליארד דולר, נמוך מהציפיות המוקדמות שעמדו על שווי של כ-2 מיליארד דולר.
במסגרת התשקיף פרסמה החברה נתונים ראשונים על תוצאות הרבעון השני, בו היא צופה להציג הכנסות של 243-247 מיליון דולר, קפיצה של כ-55% בהשוואה להכנסות של 158 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, צופה החברה רווח נקי בטווח שבין 13.6-15.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA צפוי לעמוד בטווח שבין 21.6-23.4 מיליון דולר, לעומת 5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
בתשקיף הקודם שפרסמה החברה לפני כשבועיים, הציגה החברה את התוצאות הכספיות שלה לשנת 2020, בה הכניסה 767 מיליון דולר, נתון המשקף צמיחה של 12% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. רוב ההכנסות הועברו לאתרי התוכן שנמצאים בשת"פ עם החברה, כך שלא מדובר בנתון משקף. לאחר הניכויים של שיתופי הפעולה, הכנסות החברה עמדו על כ-194 מיליון דולר.
- מה קורה במניות האד טק הישראליות והאם הן מעניינות?
- אאוטבריין פספסה את הצפי בדוחות; המניה נופלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אאוטבריין פיתחה טכנולוגיית Feed שפועל באופן דומה ל-Feed של רשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק, טוויטר ולינקדאין ומכיל תכנים מותאמים אישית כגון: תוכן ממומן, תוכני וידאו, בלוגים ועוד. הטכנולוגיה של אאוטבריין מוטמעת באתרי תוכן מובילים בעולם כדוגמת msn ,BBC, CNN, גרדיאן, El Pais, ועוד.
- 1.לרון 20/07/2021 11:16הגב לתגובה זוהערכים המוגזמים בעליל

כיצד ארצות הברית הפכה להיות תלויה בחברה פרטית אחת בתחום החלל
SpaceX שולטת ב-83% משוק השיגורים העולמיים, וההצלחה המרשימה שלה יצרה תלות אסטרטגית קריטית מצד ארצות הברית, המעמידה את הממשל האמריקאי בפני אתגרים חדשים בתחום הביטחון הלאומי והתחום העסקי
השנה רשמה SpaceX שיא עם 134 שיגורים למסלול, פי שניים יותר מהתאגיד הסיני לטכנולוגיית חלל ותעופה, המתחרה הקרוב ביותר. הנתונים משקפים הצלחה מרשימה, אך גם תלות אמריקאית שאינה קיימת מאז הקמת תעשיית החלל הצבאית.
החברה של מאסק התפתחה מספק לתשתית קריטית. קפסולות Dragon ורקטות Falcon 9 מהוות כיום את הדרך העיקרית של ארצות הברית לשיגור אסטרונאוטים וציוד לתחנת החלל הבינלאומית. לוויני Starlink הפכו חיוניים לאספקת אינטרנט באזורים מרוחקים ולתקשורת בזמן עימותים עבור מדינות בעלות ברית.
הבסיס למצב הנוכחי נוצר עקב מונופול קודם. בשנת 2003, בואינג ולוקהיד איחדו את יכולות השיגור שלהן בחברה אחת – United Launch Alliance. החברה החדשה גבתה מהממשל מאות מיליוני דולרים לכל שיגור לווין, ויצרה מונופול שפתח את הדלת לחברות חדשניות.
מאסק זיהה את ההזדמנות בזמן הנכון
לאחר מכירת פייפאל בשנת 2002, הקים את SpaceX והחל בפיתוח רקטת Falcon 1. בשנת 2003, הוא הסיע את הרקטה ברחובות וושינגטון במטרה למשוך תשומת לב של סוכנויות ממשלתיות ולהשיג חוזים.
- טראמפ ניסה לבטל את החוזים של ספייס איקס, המהלך כשל
- ספייס איקס בדרך לשווי של 400 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שלבי הפיתוח הראשונים היו מלאים בכישלונות. שלושת השיגורים הראשונים של Falcon 1 נכשלו, והחברה כמעט הגיעה לפשיטת רגל. הצלחה הגיעה רק בשיגור הרביעי בשנת 2008, ברגע אחד קריטי שהציל את עתיד החברה. חודשים ספורים לאחר השיגור המוצלח הראשון,זכתה החברה בחוזה של 1.6 מיליארד דולר מנאס"א לביצוע 12 משימות אספקה לתחנת החלל הבינלאומית. החוזה הציל את החברה מפשיטת רגל והעניק לה את היציבות הפיננסית והאמינות הנדרשים לצמיחה עתידית.

באפט לא רוכש את CSX, אבל חותם על שיתוף פעולה
וורן באפט הבהיר כי אין בכוונתו לרכוש את חברת הרכבות CSX. לאחר פגישה עם מנכ"ל CSX, הדגיש באפט כי הדיונים התמקדו בשיתוף פעולה תפעולי בלבד, ולא ברכישה או מיזוג. השוק הגיב בירידות: מניית CSX נפלה ב-5.1% ל-32.81 דולר, ומניית ברקשייר ירדה ב-0.6%. המשקיעים, שציפו אולי למהלך משמעותי יותר, הביעו אכזבה קלה.
ברקשייר, באמצעות חברת הרכבות שבבעלותה BNSF, ו-CSX יקימו מסלול משותף לשינוע סחורות ממערב ארה"ב לחוף המזרחי. המטרה היא לשפר את יעילות השינוע, לקצר זמני אספקה ולהגדיל את התחרותיות מול חברות שילוח ותחבורה
יבשתית. פרטים פיננסיים על ההסכם לא נחשפו.
מנכ"ל CSX מסר כי החברה ממשיכה לחפש דרכים לשפר את השירות וליצור ערך לבעלי המניות, כולל באמצעות שיתופי פעולה נוספים בעתיד.
המהלך משקף את הגישה הזהירה של באפט, שמעדיף להיכנס בזהירות להשקעות חדשות
בתקופה זו, במיוחד כשמדובר במחירים מלאים ויותר מכך. לאחר שברקשייר רכשה את BNSF ב-2010 תמורת כ-44 מיליארד דולר, באפט מנסה לפתח את העסקים הקיימים ולא לרכוש פעילויות נוספות בתחום הרכבות.
תחום הרכבות בארה"ב נמצא בתקופת מעבר עם דגש גובר על שיתופי פעולה לוגיסטיים להוזלת עלויות וייעול שרשראות האספקה. השותפות בין BNSF ל-CSX עשויה לחזק את מעמדן מול מתחרות כמו Union Pacific או חברות שילוח בינלאומיות.