ברק עילם - נייס
צילום: CPC
דוחות

נייס מכה את צפי האנליסטים לרבעון: נופלת בגלל תחזית חלשה קדימה

הרווח המתואם ברבעון - 1.61 דולר למניה לעומת צפי של 1.55 דולר: החברה סיימה את שנת 2020 עם קצב הכנסות שנתי מענן של למעלה מ- 900 מיליון דולר: התחזית ל-2021 - הכנסות של 1.8 מיליארד ורווח למניה של כ-6.2 דולר למניה - מתחת לממוצע תחזיות האנליסטים 
אור צרפתי | (8)
נושאים בכתבה אינטר נייס

חברת נייס 0.35% (נאסד"ק: NICE) סוגרת שנה ומדווחת על צמיחה בשורה העליונה והתחתונה. הכנסות הרבעון הרביעי לשנת 2020 הסתכמו ב-435 מיליון דולר, גידול כ-1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ומעל צפי אנליסטים של 433.1 מיליון דולר. הכנסות מענן הסתכמו בכ-219 מיליון דולר, עם שיעור רווח גולמי של 58.3% לעומת 54.2% אשתקד. 

יכולות להיות מספר סיבות לירידה החדה במחיר המניה עם פרסום הדוחות. ראשית, שיעורי הרווחיות נמוכים יותר, ואפילו בצורה משמעותית, מהתקופה המקבילה, וכן הרווח הנקי על בסיס GAAP ירד. הדבר השני, זה התחזיות "הסבירות" של החברה, האנליסטים מצפים מהחברה להגיע לקצה העליון של הערכות, כלומר הצמיחה שהחברה מצפה לה בשנת 2021 כבר מגולמת במחיר ועל פי הערכות שלה עצמה יש לה רק לרדת. הדבר השלישי זהו המרכיב הפסיכולוגי של מכירה לאחר דוחות (להרחבה - לחצו כאן). 

ובחזרה לדוחות:

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ב-55 מיליון דולר בהשוואה ל-61.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי בשנת 2019. שיעור הרווח הנקי הסתכם ב- 12.6% לעומת 14.4% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המתואם גדל בכ-2% ל-1.61 דולר למניה, לעומת צפי של 1.55 דולר. בשנת 2020 המלאה הרווח המתואם למניה גדל בכ-8% אל 5.73 דולר לעומת צפי אנליסטים של 5.69 דולר למניה.

 

תחזיות החברה להמשך: החברה צופה כי במהלך הרבעון הראשון לשנת 2021 סך ההכנסות שאינם על בסיס כללי החשבונאות המקובלים (Non-GAAP) יסתכמו ב-445 מיליון ועד 455 מיליון דולר. הרווח המתואם צפוי להסתכם בטווח של 1.42 ועד 1.52 דולר למניה. האנליסטים צופים כי ההכנסות יסתכמו בכ-435 מיליון דולר עם רווח מתואם של 1.5 דולר למניה. 

בשנת 2021 המלאה, החברה צופה כי סך ההכנסות (Non-GAAP) יסתכמו ב-1.79 ועד 1.81 מיליארד דולר עם רווח מתואם של 6.12 ועד 6.32 דולר למניה. האנליסטים מצפים לחלק העליון של הערכות, ומעריכים כי ההכנסות בשנת 2021 צפויים להסתכם בכ- 1.81 מיליארד דולר עם רווח מתואם של 6.3 דולר למניה. 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הרביעי של 2020 היה 166.9 מיליון דולר. בשנת 2020 תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב- 480.3 מיליון דולר. ברבעון הרביעי 20.7 מיליון דולר שימשו לרכישה חוזרת של מניות ו- 48.3 מיליון דולר בשנת 2020. נכון ל-31 בדצמבר 2020, יתרות המזומנים ושווי המזומנים, וכן השקעות לטווח קצר וארוך הסתכמו ב- 1,463.9 מיליון דולר. סך החוב הסתכם ב- 681.2 מיליון דולר.

"אנו שמחים לדווח על שנה מצויינת עבור נייס שבלטה הן בחדשנות פורצת דרך והן בהמשך ההתרחבות בתחומי הענן, הדיגיטל והבינה המלאכותית. פעילות הענן שלנו חוותה האצה בקצב הצמיחה והיוותה מעל 50% מסך כל ההכנסות במחצית השניה של 2020. סיימנו את שנת 2020 בקצב הכנסות שנתי מענן של למעלה מ-900 מיליון דולר כתוצאה מההצלחה האדירה של פלטפורמת הענן CXone. ראינו גידול של 100% בנפח האינטרקציות הדיגטליות של הלקוחות שלנו בהשוואה לשנה שעברה ו- 50% מהעסקאות החדשות נבעו מיוזמות דיגיטליות. אנו רואים ביקושים חזקים ל- Enlighten, פתרון הבינה המלאכותית מוביל השוק שלנו, עם עסקאות רבות וצבר הזמנות שגדל במהירות", אמר ברק עילם, מנכ"ל נייס.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    פז 18/02/2021 15:37
    הגב לתגובה זו
    חברה ריווחית ויציבה שגדלה משנה לשנה ומייצרת מזומנים ואין סוף חידושים.מניה לטווח ארוך
  • 4.
    תחזית יכולה להשתנות...הכסף זול המניה תעלה (ל"ת)
    מנתח דוחות 18/02/2021 14:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נייס היא לא חברת "סייבר" (ל"ת)
    אחד 18/02/2021 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יוסי 18/02/2021 13:10
    הגב לתגובה זו
    למה להטעות משקיעים? ראיתם מה התחזיות לא היכו ולא נעליים עקפו בקושי את הממוצע כשהשוק ציפה ליותר ומה עם התחזיות שהונמכו...
  • 1.
    אז למה יורדת??????????? (ל"ת)
    א 18/02/2021 13:06
    הגב לתגובה זו
  • יוסי 18/02/2021 13:55
    הגב לתגובה זו
    אולי את הכתב
  • אמיר 18/02/2021 13:29
    הגב לתגובה זו
    מישהו מוכר על מנת להוריד את המחיר ולקנות בזול. מוכרים ב 435 מיליון דולר ברבעון וההכנסות גדלות משנה לשנה אפילו מרוויחים כסף, אחרי השקעות עצומות בפיתוחים לשנים קדימה.
  • מישהו 18/02/2021 13:13
    הגב לתגובה זו
    המניה הייתה מנופחת, זה ברור. מבחינתי האנליסטים לא מעניינים. תחזית של החברה לצמיחה של לפחות 9% שנה הבאה ברווחיות יפה זה משהו ששווה להחזיק לזמן ארוך.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ביטקוין ירידות
צילום: רוי שיינמן

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו

המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר

אדיר בן עמי |

ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99%  , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.


הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.


נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ. 


 כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר

מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.


מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.