נייס יורדת ב-8% למרות דוחות שהיו מעל צפי האנליסטים - הנה הסיבה
חברת נייס -1.85% פרסמה את דוחותיה הכספיים אך למרות שהשורה העליונה והתחתונה היו מעל צפי האנליסטים, המניה נופלת- המשקיעים רוצים יותר. מאז השפל במרץ, החברה הדואלית זינקה בכ-140% אל שווי 17.1 מיליארד דולר, אומנם החברה מבוססת ובעיני המשקיעים נתפסת כסולידית, אך השווי ביחס לדוחות מספר סיפור אחר.
"למה המניה נופלת אם הדוחות היו טובים?" היא שאלה שנשאלת לא פעם לאחר שחברה מפרסמת דוחות טובים, והתשובה לכך היא הערכות שווי. בקצרה: בעת הערכת שווי חברות האנליסטים צופות הכנסה, רווח, תזרים מזומנים ועוד, ולכל נתון מספקות שיעור היוון ותחזית הסתברות- כלומר, "אנו צופים הכנסות של מיליארד דולר בהסתברות של 90%, סה"כ 900 מיליון הכנסות בחישוב משוקלל". כאשר החברה מפרסמת את דוחותיה הכספיים, ההסתברות לטווח הקרוב הופכת למציאות ומעדכנים את התחזיות לטווח הרחוק. בהתחשב בעובדה ששיעור הריבית להיוון היא אפסית, העתיד שווה להווה וכתוצאה מכך המניות רגישות מאד לתנודתיות בהערכות השווי - לטוב ולרע.
בחזרה לנייס, החברה דיווחה על מכירות שנתיות בסך 1.65 מיליארד דולר, והיא צופה כי במהלך שנת 2021 הכנסות (Non-GAAP) יסתכמו בכ-1.81 מיליארד דולר בטווח העליון. כלומר החברה נסחרת במכפיל מכירות של מעל 10. בשורה התחתונה, הרווח המתואם לשנת 2020 הסתכם ב-5.73 דולר למניה, והחברה צופה רווח מתואם של עד 6.32 דולר למניה בשנת 2021. כלומר, החברה נסחרת במכפיל רווח של כ-45 ביחס לרווח הנקי הצפוי בשנת 2021. נתונים של חברת צמיחה לכל דבר, וכיאה לחברות מהסוג הללו השוק מצפה לצמיחה משמעותית.
האנליסטים צופים הכנסות של 1.81 מיליארד דולר עם רווח מתואם של 6.3 דולר למניה, כלומר האנליסטים דורשים מהחברה לעמוד בקצה העליון של הערכות השורה העליונה והתחתונה. מכאן, שהקצה העליון כבר מתומחר בהערכת השווי של החברה, וכעת תחזית ההסתברות ירדה שכן הערכה המקסימלית של החברה שווה לצפי האנליסטים כיום. כדי שחברה תצדיק את שוויה ההוגן, היא צריכה לספק החזר השקעה בזמן סביר, מכפיל רווח של מעל 45 לצד צמיחה חלשה= החזר השקעה של עשרות שנים, לא רציונלי.
- המניה נפלה, העובדים מתוסכלים - עובדי נייס הפסידו בממוצע מעל 40 אלף דולר
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אין זה אומר חלילה שפעילותה העסקית לא טובה, ולהפך - נייס הציגה עלייה מרשימה בעסקי הענן, הליבה העסקית של החברה והמגזר שאותו נייס רוצה לפתח בעקבות שיעורי הרווחיות הגבוהים. כמו כן החברה פועלת בשוק צומח, עם צפי לגידול בביקוש במהלך השנים הקרובות. עם זאת, החברה צריכה להצדיק את שוויה בצמיחה מהירה יותר לצד התייעלות והפחת בהוצאות, מה שקשה יותר לעשות ככל שהעסק מתרחב. אנו רואים זאת בדוחותיה הכספיים, השורה העליונה צומחת אך ההוצאות גדלות ושיעורי הרווח יורדים.
השורה העליונה והתחתונה בשיא, השוק לא מתרגש - דוחות טובים כבר מגולמים במחירים
החברות בוול סטריט מנפצות צפי האנליסטים באחוזים גבוהים, ונראה שהן החלו לעשות זאת על אוטומט, אבל את המשקיעים זה כבר לא מרגש. עד ל-29 בינואר, חברות המהוות כ-25% ממדד ה-S&P 500 כבר דיווחו על תוצאותיהן הכספיות. מתוך נתוני קרדיט סוויס, כ-85% מאותן חברות עלו על אומדני האנליסטים בהפרש ממוצע של כ-20%, הרבה מעל הרמה הממוצעת.
- 1.בזמן האחרון יש התנגדות רבה בשוק לחברות רווחיות (ל"ת)אמיר 18/03/2021 21:15הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
