טסלה
צילום: Dylan Calluy Unsplash

האם מניית טסלה תרד אחרי שתצטרף למדד ה-S&P?

ענקית הרכבים החשמליים תחליף חברת ריט ב-S&P 500 ואת חברת הנפט אוקסידנטל פטרוליום ב-S&P 100, במה שאולי מסמל יותר מכל את חילופי הדורות בוול סטריט ובשוק הרכב העולמי
ארז ליבנה | (4)

כמה אירוני העולם שלנו? ענקיות הנפט, שפעם היו לסם החיים של הכלכלה העולמית ושלטו בכל שווקי האנרגיה ובקשר ישיר גם בהרגלי הצרכנות שלנו, הולכות ודועכות לאיטן. הן מוחלפות בזו אחר זו במדדים המובילים ובשווי השוק על ידי חברות של אנרגיה מתחדשת וכאלה שמסמלות את הדור הבא של האנרגיה. טסלה TESLA INC (TSLA) של אילון מאסק, היא הדוגמה הבולטת ביותר לשיפט הזה והמעבר של הנפט מגאות לשפל שנחלתו בעברו.

 

ביום שישי האחרון קיבלנו גושפנקא נוספת לשינויי הגאות הללו, כשבוועדה המנהלת את מדד ה-S&P, הודיעו כי כניסת של טסלה למדדי ה-S&P תהיה על חשבון חברת ריט וחברת נפט – שניים מהסקטורים שנכוו קשה יותר במגפה, למרות שחלק ניכר מהריטים כבר מראים סימני התאוששות.

 

רגע לפני כניסתה למדד, טסלה משביתה קווי ייצור

במדד ה-S&P 500, שמייצג את 50 החברות הגדולות במשק האמריקאי, תחליף את טסלה את חברת AIM) AIM), חברת ריט למגורים שירדה לאחר המסחר בכ-4%. טסלה תהווה כ-1.4% ממשקל המדד, דומה מאוד למשקלה של ברקשייר הת'אוויי  BERKSHIRE HATHAWAY A (BRKA) כשהוספה למדד.

 

זה הופך אותה לחברה בעלת השווי הגבוה ביותר שאי פעם הוכנסה למדד הכי אמריקאי שיש ומהווה את האינדקס הטוב ביותר למעקב אחר הכלכלה האמריקאית בניגוד לדאו המצומצם ולנאסד"ק המתרכז בסקטור ההייטק. טסלה תיכנס היישר למקום ה-6 ברשימה, לפחות מבחינת שווי השוק שלה שעומד על כ-600 מיליארד דולר.

 

באותה הנשימה, הודיעו בוועדה שטסלה תחליף את חברת הנפט אוקסידנטל פטרוליום ב-S&P 100. המניה, שאיבדה בשנתיים האחרונות 75% מערכה, ירדה ב-1.3% לאחר המסחר ושווי השוק של החברה עומד על 19.5 מיליארד דולר. עדיין גדול אמנם, אבל לא מספיק גדול כדי לייצג את המדד של 100 החברות הגדולות בארה"ב.

 

בשל שוויה עצום של טסלה, בוועדת המדד חשבו בהתחלה להכניס את המניה בשתי פעימות ובתמחורים שונים, כדי לנסות ולצמצם את התנודתיות, בשל העובדה שקרנות עוקבות למדד רוכשות מניות, כדי להשוות את התשואות לאלה שבמדד. אבל דינם של מנהלי הקרנות אינו זהה. אלה שמנהלים קרנות דינאמיות, צריכים לקבל החלטה – מתי לקנות את המניה, אם בכלל, ובאיזה מחיר ביחס למשקלה במדד.

 

לנסות ולעקוב אחרי הבנצ'מארק אינו דבר פשוט, כשהתנודתיות במניה אינה הופכת את המשימה לקלה יותר. לא רק שהמניה כבר מזמן מעל 600% תשואה השנה, מאז תחילת נובמבר, עם היוודע הידיעה על ההצטרפות למדד, המניה טסה בכ-50% נוספים, משווי של 404 מיליארד דולר, ל-610 מיליארד.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יופי 13/12/2020 22:23
    הגב לתגובה זו
    עכשיו טסלה היא הבולטת בין המכוניות החשמליות אבל לא לעולם חוסן !!!!!!
  • 3.
    אחת הבועות הגדולות בהיסטוריה (ל"ת)
    מנית בועה!!!!! 13/12/2020 21:29
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נתי 13/12/2020 21:08
    הגב לתגובה זו
    דווקא כשתחשבו שהיא תרד בגלל מה שקרה, היא תעלה.
  • 1.
    כן קרנות גידור ימכרו לקרנות פנסיה ולציבור ויברחו (ל"ת)
    שמוליק 13/12/2020 20:56
    הגב לתגובה זו
אנבידיה הואנגאנבידיה הואנג
דוחות

אנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק

ענקית השבבים עקפה את הציפיות עם רווח למניה של 1.3 דולר והכנסות של 57 מיליארד דולר, קפיצה בהכנסות מרכזי הנתונים ל־51.2 מיליארד ותחזית של 65 מיליארד דולר ברבעון הבא; המניה עולה ב-4%
אדיר בן עמי |

אנבידיה NVIDIA Corp. -2.48%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.

חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים

ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.


לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.


הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.


ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.

מאסק טסלה
צילום: טוויטר

הקשר בין טסלה לאנבידיה, ולמה טסלה מזנקת ב-6%?

האם טסלה היא חברת AI? 

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אלון מאסק

מניית טסלה Tesla -1.31%  עולה בכ 6% במסחר בוול סטריט ונעה סביב 424 דולר למניה. שווי השוק של החברה עולה ליותר מ-1.3 טריליון דולר. הסיבה: אנבידיה. 

אנבידיה דיווחה על הכנסות של 57 מיליארד דולר ברבעון השלישי לעומת ציפיות לכ 55 מיליארד, מה שמאותת לשוק כי הביקוש לשבבי בינה מלאכותית נותר גבוה ומחזיר עניין במניות שמזוהות עם תחום ה AI. הפער בין תחזיות האנליסטים לבין התוצאות בפועל של אנבידיה נתפס כאישור לכך שהגל הנוכחי של השקעות ב AI עדיין בעיצומו. זאת ועוד: התחזית של אנבידיה מוכיחה שהביקושים עצומים,. התחזית לרבעון האחרון עומדת על 65 מיליארד דולר לעומת תחזיות ל-62.2 מיליארד דולר.  

המניות של חברות שנחשבות מוטות בינה מלאכותית מגיבות בעליות, ובולטת ביניהן טסלה. עבור חלק מהמשקיעים ולאט לאט זה מחלחל ליותר שחקנים בשוק, טסלה אינה רק יצרנית רכב חשמלי, אלא חברה עם תוכניות בתחום הנהיגה האוטונומית והרובוטיקה וה-AI בכלל. 

לכן היא נהנית מהסנטימנט החיובי סביב דוחות אנבידיה. אנבידיה משווקת פלטפורמת חומרה ותוכנה אגנוסטית לתעשיית הרכב, שנועדה לאפשר ליצרניות שונות לפתח יכולות נהיגה מתקדמות ורכב “מוגדר תוכנה”. טסלה עושה שימוש בשבבי AI של אנבידיה במרכזי הנתונים שלה לצורך אימון מערכות נהיגה אוטונומית ורובוטיקה, לצד יצרניות רכב נוספות. 

מפגשים פומביים של אילון מאסק עם מנכ”ל אנבידיה ג’נסן הואנג מחזקים את הזיקה התדמיתית בין החברות, אך בפועל אנבידיה פועלת כספקית תשתית רחבה לענף כולו. דוחות חזקים של אנבידיה הם לכן לא רק חדשות לטסלה, אלא סימן לכך שההשקעות ב AI לרכב ולמרכזי נתונים נמשכות בקצב גבוה. השווי משקף ציפיות AI, ההכנסות עדיין מעולם הרכב העלייה במניית טסלה מלווה בתמחור גבוה ביחס ליצרניות רכב אחרות.