האם מניית טסלה תרד אחרי שתצטרף למדד ה-S&P?
כמה אירוני העולם שלנו? ענקיות הנפט, שפעם היו לסם החיים של הכלכלה העולמית ושלטו בכל שווקי האנרגיה ובקשר ישיר גם בהרגלי הצרכנות שלנו, הולכות ודועכות לאיטן. הן מוחלפות בזו אחר זו במדדים המובילים ובשווי השוק על ידי חברות של אנרגיה מתחדשת וכאלה שמסמלות את הדור הבא של האנרגיה. טסלה TESLA INC (TSLA) של אילון מאסק, היא הדוגמה הבולטת ביותר לשיפט הזה והמעבר של הנפט מגאות לשפל שנחלתו בעברו.
ביום שישי האחרון קיבלנו גושפנקא נוספת לשינויי הגאות הללו, כשבוועדה המנהלת את מדד ה-S&P, הודיעו כי כניסת של טסלה למדדי ה-S&P תהיה על חשבון חברת ריט וחברת נפט – שניים מהסקטורים שנכוו קשה יותר במגפה, למרות שחלק ניכר מהריטים כבר מראים סימני התאוששות.
רגע לפני כניסתה למדד, טסלה משביתה קווי ייצור
במדד ה-S&P 500, שמייצג את 50 החברות הגדולות במשק האמריקאי, תחליף את טסלה את חברת AIM) AIM), חברת ריט למגורים שירדה לאחר המסחר בכ-4%. טסלה תהווה כ-1.4% ממשקל המדד, דומה מאוד למשקלה של ברקשייר הת'אוויי BERKSHIRE HATHAWAY A (BRKA) כשהוספה למדד.
זה הופך אותה לחברה בעלת השווי הגבוה ביותר שאי פעם הוכנסה למדד הכי אמריקאי שיש ומהווה את האינדקס הטוב ביותר למעקב אחר הכלכלה האמריקאית בניגוד לדאו המצומצם ולנאסד"ק המתרכז בסקטור ההייטק. טסלה תיכנס היישר למקום ה-6 ברשימה, לפחות מבחינת שווי השוק שלה שעומד על כ-600 מיליארד דולר.
- "לפעמים אני חושב מה לא בסדר איתי" - אילון מאסק על השימוש באות X ועל החזון
- טסלה מכחישה ניתוק מספקים סיניים למרות לחצים גיאופוליטיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באותה הנשימה, הודיעו בוועדה שטסלה תחליף את חברת הנפט אוקסידנטל פטרוליום ב-S&P 100. המניה, שאיבדה בשנתיים האחרונות 75% מערכה, ירדה ב-1.3% לאחר המסחר ושווי השוק של החברה עומד על 19.5 מיליארד דולר. עדיין גדול אמנם, אבל לא מספיק גדול כדי לייצג את המדד של 100 החברות הגדולות בארה"ב.
בשל שוויה עצום של טסלה, בוועדת המדד חשבו בהתחלה להכניס את המניה בשתי פעימות ובתמחורים שונים, כדי לנסות ולצמצם את התנודתיות, בשל העובדה שקרנות עוקבות למדד רוכשות מניות, כדי להשוות את התשואות לאלה שבמדד. אבל דינם של מנהלי הקרנות אינו זהה. אלה שמנהלים קרנות דינאמיות, צריכים לקבל החלטה – מתי לקנות את המניה, אם בכלל, ובאיזה מחיר ביחס למשקלה במדד.
לנסות ולעקוב אחרי הבנצ'מארק אינו דבר פשוט, כשהתנודתיות במניה אינה הופכת את המשימה לקלה יותר. לא רק שהמניה כבר מזמן מעל 600% תשואה השנה, מאז תחילת נובמבר, עם היוודע הידיעה על ההצטרפות למדד, המניה טסה בכ-50% נוספים, משווי של 404 מיליארד דולר, ל-610 מיליארד.
- אינטל זינקה ב-9% - 120% מתחילת השנה; הפעם הסיבה היא אפל
- סעודיה וג'ארד קושנר רוכשים את חברת המשחקים Electronic Arts ב-29 מיליארד דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
- 4.יופי 13/12/2020 22:23הגב לתגובה זועכשיו טסלה היא הבולטת בין המכוניות החשמליות אבל לא לעולם חוסן !!!!!!
- 3.אחת הבועות הגדולות בהיסטוריה (ל"ת)מנית בועה!!!!! 13/12/2020 21:29הגב לתגובה זו
- 2.נתי 13/12/2020 21:08הגב לתגובה זודווקא כשתחשבו שהיא תרד בגלל מה שקרה, היא תעלה.
- 1.כן קרנות גידור ימכרו לקרנות פנסיה ולציבור ויברחו (ל"ת)שמוליק 13/12/2020 20:56הגב לתגובה זו
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.77% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- "זה העולם של אנבידיה, כל השאר משלמים שכר דירה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.
וול סטריט שור (גרוק)בואינג זינקה 10%, אינטל 8.7% והמניה שטסה ב-23%
טאואר זינקה 4.8%,
מניית אינטל Intel Corp 8.65% זינקה ב-8.7% על רקע שורה של דיווחים והערכות חיוביות, בראשם: הערכות חדשות בשוק שלפיהן אפל עשויה לשקול שימוש בשירותי הייצור של אינטל עבור סדרות עתידיות של שבבי "M" - מהלך שעשוי להפוך להזדמנות אסטרטגית משמעותית עבור אינטל. הדיווחים אינם מלווים באישור רשמי, אך בשוק ההון רואים בכך אינדיקציה להתחזקות האמון ביכולות של אינטל בתחום הפאונדרי - ייצור שבבים עבור חברות חיצוניות. אם אכן תצא לפועל עסקה כזו, היא תוכל להעניק לאינטל חוזה רב-שנתי, גידול בהכנסות, ובמקביל לשדרג את התדמית שלה מול יצרניות אחרות. להרחבה - אינטל זינקה ב-9% - 120% מתחילת השנה; הפעם הסיבה היא אפל
מניית בואינג טסה מעל 10% - אחרי שנים של קשיים, בואינג מעריכה ש-2026 תביא התאוששות - גם במסירות של מטוסי 737 ו-787, גם ברווחיות וגם בתזרים המזומנים.מניית בואינג (The Boeing Co 10.15% ) מזנקת כעת ב-10% במסחר בוול סטריט, בעקבות דבריו של סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'יי מאלה, שלפיהם החברה מצפה לשיפור משמעותי בפעילות העסקית בשנה הבאה. בין היתר, מאלה אמר בכנס של UBS כי מסירות מטוסי ה-737 וה-787 צפויות לעלות ב-2026, וכי החברה חוזה תזרים מזומנים חיובי של מיליארדי דולרים, ברמות "חד-ספרתיות נמוכות". זו תהיה התוצאה השנתית החיובית הראשונה בתזרים של בואינג מאז 2021 - תקופה שהתאפיינה בפגיעות תפעוליות קשות בעקבות בעיות בטיחות ודחיות במסירות.
שיפור בתזרים אחרי שנים של הפסדים
בואינג The Boeing Co 10.15% לא רשמה רווח שנתי מאז 2018, אך לפי מאלה, השיפור במסירות יהווה "מנוע מרכזי" לצמיחה בתזרים. עוד הוסיף כי אישור רגולטורי למטוס ה-737-10 - שנמצא בעיכוב של שנים - צפוי להגיע רק בסוף 2026.
- הנאסד"ק יורד בכ-0.36%; קיסרסטון מזנקת 23% וניו פורטרס 7%
- לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה צופים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדבריו, החברה מעריכה כי עד 2030 היא תיהנה מ"שיפור ניכר בשולי הרווח במזומן", בעיקר בזכות גידול בפרודוקטיביות. כלומר, לא רק שיותר מטוסים יסופקו, אלא שעלות הייצור ליחידה צפויה לרדת - מה שישפר את הרווחיות.
