ביל אקמן שורי על השווקים בטווח הארוך, אבל "זהיר" בטווח הקצר
ביל אקמן, מנהל קרן הון הסיכון פרשינג סקוור, מהמשקיעים הבולטים כיום בוול סטריט, אומר כי הוא שורי על ארה"ב ועל השווקים בכלל בטווח הארוך, אך חברות עם רמת חוב גבוהה יתקשו לשרוד שכן להערכתו ארה"ב תתקשה לפתוח מחדש את הפעילות העסקית באופן מלא.
"אנחנו שוריים על אמריקה לטווח הארוך; אנחנו שוריים לטווח הארוך על השווקים", אמר אקמן בראיון לרשת CNBC. "אבל הייתי אומר שאני זהיר עם השווקים בטווח הקצר. יש לנו היום פוזיציית שורט על מדד ה-high-yield (אג"ח בתשואות גבוהות - ע.ס). אנחנו דוביים על חברות במינוף גבוה".
"העסקים במינוף גבוה ייאבקו על קיומם, כי ייקח זמן עד שהכלכלה תיפתח מחדש", הוסיף. "אני לא חושב שהפד' הולך לחלץ חברות עם חובות גדולים מדי". המשמעות של חברה במינוף גבוה היא רמת חוב גבוהה ביחס להיקף המזומן ולכן יש לה סיכוי גדול יותר לחדלות פירעון או פשיטת רגל במהלך משבר.
אקמן מהמר נגד חברות שהאג"ח שלהן נסחרות בתשואות גבוהות, בתקופה שהבנק הפדרלי רוכש אג"ח שספגו הורדת דירוג לאחרונה - "מלאכים נופלים", חברות שספגו הורדת דירוג מדירוג השקעה לדירוג זבל עקב משבר הקורונה.
- ביל אקמן בונה ברקשייר האת’וויי משלו: הווארד יוז רוכשת חברת ביטוח
- מה קורה בפאני ופרדי? מאות מיליארדי דולר שמתנהגים כמו מניית מם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המייסד והמנכ"ל של חברת פרשינג סקוור, חשף כי הוא שמר על הפוזיציות במניות הילטון (סימול: HLT), במניות Lowe’s (סימול: LOW), במניות Restaurant Brands (סימול: QSR) ובמניות סטארבקס (סימול: SBUX). עוד הוא הוסיף כי קרן הגידור שלו מחזיקה כ-98% מההשקעות בפוזיציות לונג.
"אנחנו לא בפוזיציית שורט על אף מניה. ברור שאנו שוריים על אמריקה, עם בעלות על חברות בתחום המסעדנות, חברות בתחום המלונאות וחברות נדל"ן. זה הימור על כך שהמדינה תתאושש", אמר אקמן.
נזכיר כי מוקדם יותר השנה בשיא המשבר - בחודש מרץ, אקמן הצליח לעשות גלים כאשר הכה את השוק, באמצעות רכישת הגנות בהיקף של 27 מיליון דולר, אשר הניבו לו רווח של 2.6 מיליארד דולר, תוך שהוא מגדיל משמעותית את אחזקותיו במניות של הפורטפוליו שלו, הכוללות את ברקשייר הת'אוויי (סימול: BRK.B), סטארבקס והילטון כאמור. כלומר, אקמן בעצם הגן מפני ירידות ובמקביל השקיע במניות העדיפות עליו - בכך, לא רק שהוא נמנע מהפסדים, הוא הצליח להרוויח בתקופה שהשוק צלל (לכתבה המלאה).
- טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
- כולם רוצים לחגוג: האם עונת הכריסמס משפיעה גם עלינו - מי נהנה מזה ומי משלם ביוקר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
המשקיע האקטיביסטי המשיך באמצע מרץ להזהיר את המשקיעים כי "הגיהנום מגיע" ודחק בבית הלבן לסגור את המדינה למשך חודש. מאוחר יותר הוא חשף כי הקרן שלו סגרה את פוזיציית השורט ב-23 במרץ, ממש כאשר ה-S&P 500 הגיע לתחתית.
הערותיו עוררו מאוחר יותר ביקורת שכן רבים טענו כי הקרן שלו תרוויח מירידות נוספות בשוק. "אני באמת מאשים את CNBC", אמר אקמן הבוקר. "לקחו 15 שניות מהראיון שלי ואז התחילו להפחיד את המשקיעים כי זו הייתה טלוויזיה טובה... אבל נתתי מסר מאוד שורי בזמנו. אמרתי שאני קונה מניות".
- 6.רק זהב (ל"ת)ח 01/11/2020 13:54הגב לתגובה זו
- 5.בלבלה בשוק הכספים זה לא יגמר טוב (ל"ת)חנני 18/08/2020 20:32הגב לתגובה זו
- 4.הרשע 23/07/2020 09:36הגב לתגובה זובטווח הארוך אני צופה עליות.......... חכם . לא
- 3.צחי האבל 23/07/2020 08:41הגב לתגובה זואין סתם חרטא ?
- 2.t 22/07/2020 21:14הגב לתגובה זואז עם הרוח עכשיו הוא בעצם לא הרוויח כלום ורק כיסה הפסד...
- 1.פששש. איזו חוכמה.... (ל"ת)אנונימי 22/07/2020 20:45הגב לתגובה זו
- לרון 11/08/2020 21:24הגב לתגובה זואתה בטוח מליין כמוהו,לא פששש אלא psh ,המניה לא רעה בכלל...לא מממש!!!
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)