ביל אקמן
צילום: מצגת יוטיוב

ביל אקמן שורי על השווקים בטווח הארוך, אבל "זהיר" בטווח הקצר

המשקיע המיליארדר חשף הבוקר כי הקרן שלו נמצאת ב-98% פוזיציות לונג, ובלי פוזיציית שורט על אף מניה; "יש לנו היום פוזיציית שורט על מדד ה-high-yield. אנחנו דוביים על חברות במינוף גבוה"
ערן סוקול | (7)

ביל אקמן, מנהל קרן הון הסיכון פרשינג סקוור, מהמשקיעים הבולטים כיום בוול סטריט, אומר כי הוא שורי על ארה"ב ועל השווקים בכלל בטווח הארוך, אך חברות עם רמת חוב גבוהה יתקשו לשרוד שכן להערכתו ארה"ב תתקשה לפתוח מחדש את הפעילות העסקית באופן מלא.

"אנחנו שוריים על אמריקה לטווח הארוך; אנחנו שוריים לטווח הארוך על השווקים", אמר אקמן בראיון לרשת CNBC. "אבל הייתי אומר שאני זהיר עם השווקים בטווח הקצר. יש לנו היום פוזיציית שורט על מדד ה-high-yield (אג"ח בתשואות גבוהות - ע.ס). אנחנו דוביים על חברות במינוף גבוה".

"העסקים במינוף גבוה ייאבקו על קיומם, כי ייקח זמן עד שהכלכלה תיפתח מחדש", הוסיף. "אני לא חושב שהפד' הולך לחלץ חברות עם חובות גדולים מדי". המשמעות של חברה במינוף גבוה היא רמת חוב גבוהה ביחס להיקף המזומן ולכן יש לה סיכוי גדול יותר לחדלות פירעון או פשיטת רגל במהלך משבר.

אקמן מהמר נגד חברות שהאג"ח שלהן נסחרות בתשואות גבוהות, בתקופה שהבנק הפדרלי רוכש אג"ח שספגו הורדת דירוג לאחרונה - "מלאכים נופלים", חברות שספגו הורדת דירוג מדירוג השקעה לדירוג זבל עקב משבר הקורונה.

המייסד והמנכ"ל של חברת פרשינג סקוור, חשף כי הוא שמר על הפוזיציות במניות הילטון (סימול: HLT), במניות Lowe’s (סימול: LOW), במניות Restaurant Brands (סימול: QSR) ובמניות סטארבקס (סימול: SBUX). עוד הוא הוסיף כי קרן הגידור שלו מחזיקה כ-98% מההשקעות בפוזיציות לונג.

"אנחנו לא בפוזיציית שורט על אף מניה. ברור שאנו שוריים על אמריקה, עם בעלות על חברות בתחום המסעדנות, חברות בתחום המלונאות וחברות נדל"ן. זה הימור על כך שהמדינה תתאושש", אמר אקמן.

נזכיר כי מוקדם יותר השנה בשיא המשבר - בחודש מרץ, אקמן הצליח לעשות גלים כאשר הכה את השוק, באמצעות רכישת הגנות בהיקף של 27 מיליון דולר, אשר הניבו לו רווח של 2.6 מיליארד דולר, תוך שהוא מגדיל משמעותית את אחזקותיו במניות של הפורטפוליו שלו, הכוללות את ברקשייר הת'אוויי (סימול: BRK.B), סטארבקס והילטון כאמור. כלומר, אקמן בעצם הגן מפני ירידות ובמקביל השקיע במניות העדיפות עליו - בכך, לא רק שהוא נמנע מהפסדים, הוא הצליח להרוויח בתקופה שהשוק צלל (לכתבה המלאה).  

קיראו עוד ב"גלובל"

המשקיע האקטיביסטי המשיך באמצע מרץ להזהיר את המשקיעים כי "הגיהנום מגיע" ודחק בבית הלבן לסגור את המדינה למשך חודש. מאוחר יותר הוא חשף כי הקרן שלו סגרה את פוזיציית השורט ב-23 במרץ, ממש כאשר ה-S&P 500 הגיע לתחתית.

הערותיו עוררו מאוחר יותר ביקורת שכן רבים טענו כי הקרן שלו תרוויח מירידות נוספות בשוק. "אני באמת מאשים את CNBC", אמר אקמן הבוקר. "לקחו 15 שניות מהראיון שלי ואז התחילו להפחיד את המשקיעים כי זו הייתה טלוויזיה טובה... אבל נתתי מסר מאוד שורי בזמנו. אמרתי שאני קונה מניות".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    רק זהב (ל"ת)
    ח 01/11/2020 13:54
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בלבלה בשוק הכספים זה לא יגמר טוב (ל"ת)
    חנני 18/08/2020 20:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הרשע 23/07/2020 09:36
    הגב לתגובה זו
    בטווח הארוך אני צופה עליות.......... חכם . לא
  • 3.
    צחי האבל 23/07/2020 08:41
    הגב לתגובה זו
    אין סתם חרטא ?
  • 2.
    t 22/07/2020 21:14
    הגב לתגובה זו
    אז עם הרוח עכשיו הוא בעצם לא הרוויח כלום ורק כיסה הפסד...
  • 1.
    פששש. איזו חוכמה.... (ל"ת)
    אנונימי 22/07/2020 20:45
    הגב לתגובה זו
  • לרון 11/08/2020 21:24
    הגב לתגובה זו
    אתה בטוח מליין כמוהו,לא פששש אלא psh ,המניה לא רעה בכלל...לא מממש!!!
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.