הפד' בבעיה, אך למשקיעים מדובר בחדשות טובות
לנוכח בעיות אלו, נראה כי הפד' ינסה לבצע כל מהלך אפשרי במטרה להימנע מלהגיע למצב של ריבית שלילית. בבנק אוף אמריקה מעריכים כי הבנק יגדיל שוב את תוכנית הרכישות או שיאמץ תוכנית לשליטה על עקומת האג"ח – הכל במטרה להימנע מריבית שלילית. הפד' חייב התעוררות של הכלכלה בשביל להימנע מכניסה לסיטואציה שיהיה לו קשה להיחלץ ממנה בהמשך השנה. מבחינת המשקיעים הקטנים, המשמעות של בעיות הפד' היא ברורה – הבנק צפוי לשפוך הרבה מאוד נזילות על השווקים הפיננסים בחודשים הקרובים. זה הזמן שלו לפעול, אחרת ארה"ב עשויה להגיע למצב של יפן/אירופה. אם לוקחים בחשבון את הזרמות של הממשל האמריקני החל מחודש הבא (לכתבה המלאה) – שוקי המניות צפויים לקבל רוח גבית כמו שלא זכו בכל השנים האחרונות – העיקר בשביל להימנע מריבית שלילית.These Trillions Treasury is borrowing is heavily in T-Bills. Chair Powell has stated in plain English he is opposed to negative interest rates. Yet the pressure to go negative on Fed Funds will build as short term borrowing explodes and dominates. Please, no. Rates < 0 = Fatal.
— Jeffrey Gundlach (@TruthGundlach) May 6, 2020
- 10.דירה=קורת גג 18/05/2020 19:36הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 9.הדולר הופך לנייר טואלט וכבר אין קשר בין כלכלה לשוק ההון (ל"ת)סרגיי 12/05/2020 08:23הגב לתגובה זו
- 8.משה מיציע א 12/05/2020 07:39הגב לתגובה זוSt. Louis Fed's Bullard: Negative interest rates would be 'problematic' in US Brian CheungReporter,Yahoo Finance•May 11, 2020
- 7.חזי 12/05/2020 00:24הגב לתגובה זואנחנו הולכים לאיבוד שליטה וזה אומר שקרית הכלכלה העולמית כבר כאן וכל הצעדים האלה זה רק טיוח להרויח עוד שבוע או חודש זה מזכיר לי התנהגות של מכור להרואין
- 6.נדב 11/05/2020 23:08הגב לתגובה זויפה...אז הם צייצו משהו להשחיל את הציבור. יופי נחמה.
- 5.מי מתנדב להיות בשורט וללכת נגד הפד ? (ל"ת)מעניין 11/05/2020 22:55הגב לתגובה זו
- עמוס 12/05/2020 08:25הגב לתגובה זותהפוך להיות הבנק המרכזי של עצמך. תקנה נכסים כמו נדל"ן, זהב, כסף. אתה יכולגם לעשות שורט בשוק המניות אבל זה קשה להלחם נגד הזיוף.
- 4.הלוואי (ל"ת)דוד הגנן 11/05/2020 22:45הגב לתגובה זו
- 3.הצלף 11/05/2020 22:43הגב לתגובה זויהיו עליות כי טראמפ ימשיך לקנות מניות כדי שלא יפלו
- 2.גולף כסף על הרצפה, תעלה הרבה (ל"ת)סמי 11/05/2020 22:42הגב לתגובה זו
- 1.בן 11/05/2020 22:38הגב לתגובה זומניות זה יופי, מה עם עבודה ?
- עמוס 12/05/2020 08:27הגב לתגובה זוהיום כבר לא מדפיסים, רק מקלידים. אתה יודע מה ההבדל בין 'הדפסה' של דולר ל'הדפסה' של מילארד דולר ? 9 הקלדות על האפס.
- לא חזק בחשבון, אה? (ל"ת)דר. דוליטל 13/05/2020 11:24
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
