האם המשקיעים ב-USO יודעים באיזה נכס הם משקיעים?
נוכח הצלילה במחירי הנפט בחודשים, משקיעים רבים חיפשו בחודשים האחרונים דרך לנצל זאת והשקיעו בתעודות הסל העוקבות אחר הסחורה, כאשר הפופולאריות ביותר היא תעודת USO. האירועים סביב פקיעת חוזה חודש מאי גרמו להפסדים רבים למשקיעים כאשר עלה חשש שהתעודה תימחק לחלוטין. התעודה ככל הנראה לא תימחק, אך השינויים שביצעו בשבועיים האחרונים באסטרטגיית ההשקעות של התעודה כנראה יגרמו לכאב למשקיעים.
תעודת USO (וכל התעודות העוקבות אחר הנפט) לא קונות חביות נפט אמיתיות אלא רוכשות חוזים עתידיים (Future). עד לחודש האחרון התעודות רכשו בעיקר את החוזה הקרוב. מידי חודש, תעודות הסל מחליפה את החוזה הקרוב לחוזה של החודש הבא.
לפעולה טכנית זו של "גלגול חוזים" יש עלויות. במקרים קיצוניים כמו בחודש האחרון מדובר במלכודת מוות. בפקיעה האחרונה הפער בין חוזה מאי לחוזה יוני הגיע ליותר מ-60 דולר לחבית, נתון שהגדיל באופן אסטרונומי את עלויות החלפת החוזים וגרר הפסדי ענק למחזיקי התעודה. ע"פ המסמכים שהגיעו מנפקי התעודה, האירועים בחודש שעבר גרמו להפסד של 466.5 מיליון דולר, כאשר יש עוד הפסד שלא ממומש של 725.5 מיליון דולר.
לנוכח העובדה שהסיטואציה בשוק הנפט לא השתנתה משמעותית מאז, קיים סיכון כי האירועים יחזרו גם בפקיעת חוזה חודש יוני. לפיכך, החלו התעודות לשנות את אסטרטגיית ההשקעות והעבירו את ההשקעות מהחוזים הקרובים לחוזים רחוקים יותר.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב-USO שינו מספר פעמים את אסטרטגיית ההשקעות, אך נראה כי אתמול קיבלנו שיא נוסף: לאחר שהתעודה טענה כי היא צפויה לבצע רכישות חוזים רחוקים, התעודה הודיעה כי היא צפויה להשקיע כעת גם בחוזים על נפט מסוג ברנט, חוזים על בנזין, סולר. כאשר ההשקעות יתבצעו גם על חוזים הנסחרים גם בבורסת בבורסות דובאי וסינגפור.
השינויים האחרונים באסטרטגיית ההשקעה של התעודה: אתם יודעים במה אתם משקיעים?
השינויים האחרונים שביצעו מנפיקי התעודה הופכים אותה ללא רלוונטית למחירי חוזה הנפט לחודשים הקרובים. יותר מכך, התעודה היום חשופה לנכסים שהם לא נפט מסוג WTI.
- 10.תום 02/05/2020 08:57הגב לתגובה זוהוא מעדיף שתקברו אצלו את ההשקעות. ברור שצריך לבצע שינויים כדי להתאים למציאות. למי שיש סבלנות בסופו של דבר זה ישתלם.
- 9.בעלי הסבלנות ירויחו (ל"ת)לאס וגאס 01/05/2020 19:44הגב לתגובה זו
- רמי 02/05/2020 02:50הגב לתגובה זוזה חוזים ליוני לא לטווח הרחוק מי שיעור עכשיו ימנע מנפילה
- 8.אברהם 01/05/2020 18:43הגב לתגובה זוגיבוב של שטויות. הנוסחה מאד פשוטה: מתעודה שרצוי היה לסחור בה לטווח הקצר, הפכו את התעודה לבחירה לטווח. ארוך- תעודה שמשקיעה במספר תעודות נפט כדי להגביל חשיפה עולה יורדת למוצר אחד. מה רע?
- 7.אמיר 01/05/2020 18:36הגב לתגובה זונראה שמנהלי התעודה דווקא יודעים מה הם עושים.
- 6.הגיוני שכשמחיר הנפט יורד אז הקרן מפסידה. לא הבנתי 01/05/2020 17:58הגב לתגובה זוהגיוני שכשמחיר הנפט יורד אז הקרן מפסידה. לא הבנתי כמה היא ירדה באפריל באחוזים. מי שבכל זאת ניבהל אבל רוצה להשקיע בנפט אז שיקנה לטווח ארוך מניות כמו אקסון או שברון. פחות מסוכן
- רוני 02/05/2020 17:48הגב לתגובה זובכפולות מטורפות, רק זה שחק למשקיעים את הכסף. שימו לב והיזהרו
- סוחר בבורסה (לא הנפט 01/05/2020 18:52הגב לתגובה זוומי אמר לך שאקסון או שברון לא יפשטו רגל?
- טראמפ אמר (ל"ת)משקיע 02/05/2020 06:43
- 5.עמיר 01/05/2020 17:37הגב לתגובה זומדיניות ההשקעה עודכנה כדי לא למחוק את הקרן ולגרום הפסדים כבדים למשקיעים בעלי הסבלנות ירויחו
- רוני 02/05/2020 17:45הגב לתגובה זוקודם יש לנשלם את עלות הגילגולים, ומה שהישאר ישקף רווח קטן במקרה הטוב אם לא הפסד. זה נייר להיכנס ולצאת מיד.
- חנני 02/05/2020 10:33הגב לתגובה זוכולם פה "חכם מיימון" מתגובתכם חסרי הבנה בסיסית בשוק ההון...טועים ומטעים וחבל...
- 4.סוחר זקן 01/05/2020 16:59הגב לתגובה זומי שיהיה לו סבלנות יעשה כסף העיתונאי לכאורה מבין בשוק הנפט והחוזים כמו שאני מבין בבלט רוסי
- 3.יאיר 01/05/2020 16:28הגב לתגובה זומהטמבלים שקנו אותה...שהשוק יתקן חזק למעלה...הטמבלים יוכלו לקחת את רוב הקרן ולהודות לאל...או למנהלי הקרן שהיה להם שכל לעשות משהו חכם...ולא להגיד..הופס נמחקנו .כמו שקורה לרוב
- רוני 02/05/2020 17:43הגב לתגובה זואם הנפט יעלה 100%, הקרן אולי תשרוד, אך קודם תשלם את עלות הגילגולים, ומה הישר רווח למשקיעים ? 10% רווח ברמות סיכון מטורפות. אלטרנטיסית יש מניות עם סיכון נמוך יותר ותשואה גבוה יותר
- 2.בנתיים עולה (ל"ת)יוסי 01/05/2020 16:14הגב לתגובה זו
- 1.שמוליק 01/05/2020 15:48הגב לתגובה זוהרוב הוא כן מטומטם
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
