לא מהסס: אסטרטג המניות בסיטי צופה עליות בסבירות של 97%; "מהקיץ אל תוך הסתיו"
מדדי המניות בארה"ב זינקו בשיעור של כ-4% בחודש יוני אך את חודש יולי פתחו בצורה מאוד הססנית (שהתאפיינה במגמה מעורבת ביום המסחר הראשון). מי שלא מהסס הוא טוביאס לבקוביץ, האסטרטג הראשי לתחום האקוויטי בענקית הבנקאות סיטי, שנותן סיכוי של 97% לגל עליות בשוקי המניות.
לדברי לבקוביץ שנסמך על 'מודל הפאניקה-אופוריה', יש הרבה אינדיקטורים לטווח הזמן הקצר והבינוני אשר מראים כי השווקים "מוכנים לראלי בקיץ הזה ואל תוך הסתיו" וזאת למרות החששות בנוגע למצבה של אירופה, ההאטה בקצב הצמיחה הגלובלי, הבחירות ובארה"ב והתהום הפיסקאלית שבפניה עומדת ארה"ב. לבקוביץ מדבר על ראלי עליות לטווח של 6 עד 12 חודשים.
'מודל הפאניקה-אופוריה' שפותח בסטיגרופ הצליח לנבא סיכוי של 98% לראלי דו ספרתי בשוק המניות באוקטובר האחרון, והוא נמצא כעת במוד של פאניקה, מצב המעיד על הסתברות חזקה לרווח ב-6-12 החודשים הקרובים.
מעניין שהקורלאציה התוך מנייתית בין המניות של החברות הגדולות גם היא עלתה, מה שמראה שהמשקיעים החליטו שארועי המאקרו מזיזים את כל המניות ולאו דווקא בוחנים באופן ספציפי את המאזנים ודוחות הרווח והפסד של כל אחת ואחת. "כאשר התפתחויות כאלה נראו בעבר, זה היה סימן להזרמת הון ומדדי המניות התחילו לשנות כיוון" אומר לבקוביץ.
לסיום מציין האסטראטג של סיטי כי מדד ההפתעה הכלכלית הגלובלי של סיטי, אשר יש קורלציה גבוהה בינו לבין מדד ה-S&P500, נפל לרמות של "זריקת סחורה", לכן שינוי מגמה נראה מאוד סביר. לבקוביץ' ממליץ "לצעוד אל תוך החולשה הנוכחית ולקנות מניות, מאחר וההידבקות החיובית של השווקים הגלובליים (CESI) ניראת בלתי נמנעת".
ויחד עם זאת הוא מזהיר כי הסיכון הגדול, חוץ מאירופה, סין, והתהום הפיסקאלית בארה"ב היא שתחזיות הרווח למחצית השניה של השנה - היו גבוהות מדי".
מדד ה-S&P500 מתחילת 2012
- 7.נועם 04/07/2012 00:58הגב לתגובה זואם 1/3 מה"נביאים" ההזויים האלה יהמרו על עליות, 1/3 יהמרו שלא יהיה שינוי ו-1/3 יהמרו על ירידות - תמיד 1/3 יהיו צודקים... הבעיות העיקריות הן רק אלו: א. כללית, אין להם מושג (ובוודאי גם לא ידע) - ולכן אי אפשר אף פעם לסמוך עליהם ו-ב. ה-1/3 שבמקרה צדקו בטווח הקרוב - טועים בטווח הבינוני והרחוק... ג. תמיד יהיו טמבלים שיקשיבו להם ואפילו ישלמו להם... זה העולם.
- 6.אלון 03/07/2012 23:25הגב לתגובה זוחלומות מפלנטה אחרת...
- 5.ביזפורטל 03/07/2012 10:26הגב לתגובה זוהכתבה הזאת היתה אתמול בערב!!!! לקחו אותה ושינו את התאריך להיום!!!!!!!!!!! בושה וחרפה ממש כמו גנבים!!!!!!!!!
- 4.דובי 03/07/2012 10:17הגב לתגובה זוחי בסרט!! במצב הנורא ששורר היום בעולם מבחינה כלכלית אין סיכוי שיהיו עליות, אז שכל האסטרטגים למיניהם שיפסיקו לבלבל ת'מוח, נמאס לי מהם. המפולת בדרך.. שלא יעבדו עליכם!
- 3.דד 03/07/2012 10:17הגב לתגובה זובאיזו שפה זה עליות ב-97%? כנראה שהאתר לחובבנים לא למקצוענים כי הם עזבו אותו.
- 2.דב'לה 03/07/2012 10:14הגב לתגובה זופ א ת ט י
- 1.חי בסרט, 97 אחוז שתתעורר מתשהו מהחלום (ל"ת)שחר 03/07/2012 10:07הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
