מיכה קאופמן; קרדיט: פייברמיכה קאופמן; קרדיט: פייבר
דוחות

למרות 11% ירידה בלקוחות - פייבר עקפה את הציפיות

פייבר עקפה את הציפיות עם הכנסות של 108.6 מ' דולר ורווח מתואם של 0.69 דולר למניה; מספר הלקוחות הפעילים ירד ב־10.9%, אבל מגזר השירותים זינק ב־83.8%; החברה אישררה את התחזית השנתית

מנדי הניג |

הבינה המלאכותית נתפסת כאיום על שוק הפרילנסרים, ובצדק. הרי אם הלקוח יכול בעצמו לכתוב את התוכן, לעצב את הלוגו ואפילו גם לנתח מידע על ידי הצ׳אט אז שבכלל יקח שירותים של אנשים אחרים? אפשר כבר לראות איך ה-AI נוגס בהיקף הפעילות של פייבר אבל עדיין פוגע משמעותית בשורה התחתונה.

הנתונים של פייבר לרבעון השני מראים ירידה של 10.9% במספר הלקוחות הפעילים, שהסתכם על 3.4 מיליון נכון לסוף יוני. אבל עם זאת, הירידה בכמות המשתמשים עדיין לא פגעה בתוצאות הכספיות של החברה. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב־108.6 מיליון דולר, עלייה של 14.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. פייבר גם עקפה את תחזיות האנליסטים והציגה רווח מתואם למניה של 0.69 דולר - גבוה ב־2 סנט מתחזיות האנליסטים שעמדו על 0.67 דולר. גם בשורה העליונה פייבר עקפה את התחזיות, עם הכנסות של 108.6 מיליון דולר לעומת צפי של 107.7 מיליון דולר. 

למרות הנתונים החיוביים יחסית, מניית החברה נסחרת בירידה של כ-12% בחודש האחרון ומתחילת השנה היא השיגה תשואה שלילית של 21%, עם זאת בהסכלות על 12 החודשים האחרונים המניה נסחרת בעליות של כ-12% ולפי שווי שוק של כ-898 מיליון דולר.

האנליסטים צופים כי פייבר תסכם את 2025 עם רווח שנתי מתואם של 2.63 דולר למניה והכנסות של כ-434 מיליון דולר את היעד הזה גם אישררה החברה כשהיא סיפקה תחזית לרווח שנתי בטווח של 425–438 מיליון דולר. תחזית ה-EBITDA המתואם השנתי עומדת על 84–90 מיליון דולר.


עיקרי התוצאות הכספיות לרבעון השני

ההכנסות ברבעון השני של 2025 הסתכמו ב־108.6 מיליון דולר, בהשוואה ל־ 94.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2024, עלייה של 14.8% משנה לשנה.

הכנסות מהמרקטפלייס ברבעון השני של 2025 הסתכמו ב־74.7 מיליון דולר, בהשוואה ל- 76.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2024, ירידה של 2.0% משנה לשנה. 

מספר הלקוחות הפעילים השנתי נכון ל־30 ביוני 2025 עמד על 3.4 מיליון, לעומת 3.8 מיליון ב־30 ביוני 2024, ירידה של 10.9% משנה לשנה. 

ההוצאה השנתית פר לקוח (Annual spend per buyer) נכון ל־30 ביוני 2025 עמדה על 318 דולר, לעומת 290 דולר ב־30 ביוני 2024, עלייה של 9.8% משנה לשנה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

שיעור נתח המרקטפלייס לתקופה של 12 חודשים שהסתיימה ב־30 ביוני 2025 עמד על 27.6% – בדומה לשיעור המקביל בשנת 2024.  

הכנסות משירותים ברבעון השני של 2025 הסתכמו ב־34.0 מיליון דולר, לעומת 18.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2024, עלייה של 83.8% משנה לשנה. 

שיעור הרווח הגולמי על בסיס GAAP ברבעון השני של 2025 עמד על 81.2%, ירידה של 190 נקודות בסיס לעומת 83.1% ברבעון השני של 2024. שיעור הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP ברבעון השני של 2025 עמד על 84.5%, עלייה של 10 נקודות בסיס לעומת 84.4% ברבעון השני של 2024. הרווח הנקי על בסיס GAAP ברבעון השני של 2025 הסתכם ב־3.2 מיליון דולר, או 0.09 דולר רווח נקי בסיסי ורווח נקי מדולל למניה, לעומת רווח של 3.3 מיליון דולר, או 0.09 דולר רווח נקי בסיסי למניה, ו-0.08 דולר רווח נקי מדולל למניה ברבעון השני של 2024. 

הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP ברבעון השני של 2025 הסתכם ב־27.4 מיליון דולר, או 0.75 דולר רווח נקי בסיסי למניה, ו־0.69 דולר רווח נקי מדולל למניה, בהשוואה ל־23.8 מיליון דולר, או 0.63 דולר רווח נקי בסיסי ו־0.58 דולר רווח נקי מדולל למניה ברבעון השני של 2024. 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני של 2025 הסתכם ב־25.2 מיליון דולר, בהשוואה ל־21.0 מיליון דולר ברבעון השני של 2024, עלייה של 20.2% משנה לשנה. 

תזרים מזומנים חופשי (Free cash flow) ברבעון השני של 2025 הסתכם ב־25.0 מיליון דולר, לעומת 20.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2024, עלייה של 21.1% משנה לשנה. 

ה־EBITDA המתואם ברבעון השני של 2025 הסתכם ב־21.4 מיליון דולר, לעומת 17.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2024. שיעור ה־EBITDA המתואם עמד על 19.7% ברבעון השני של 2025, לעומת 18.9% ברבעון השני של 2024 – שיפור של 80 נקודות בסיס משנה לשנה.  


מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל פייבר התייחס לתוצאות: "הבינה המלאכותית ממשיכה להיות מנוע משמעותי בכל תחום שבו אנו פועלים- מהתרחבות מואצת של קטלוג השירותים מבוססי AI שלנו, דרך יצירת חוויות לקוח טרנספורמטיביות, ועד אוטומציה של תהליכי עבודה בתוך פייבר עצמה. לצד המאמצים המתמשכים שלנו לחדור לחברות גדולות, אנו מזהים מגמות צמיחה מעודדות בוורטיקלים מרכזיים ובעסקאות בעלות ערך גבוה. ככל שהבינה המלאכותית ממשיכה לעצב מחדש את שיטות העבודה, הפרילנסרים שלנו ממלאים תפקיד מכריע בסיוע ללקוחות לנווט בנוף הטכנולוגי המשתנה במהירות, ולהפוך את כלי ה-AI לבעלי השפעה עסקית ממשית. פייבר ממוקמת בעמדה ייחודית בצומת שבין האדם לבינה המלאכותית, מה שהופך אותנו לפלטפורמה מובילה במומחיות בשירותי AI." 

עופר כץ, נשיא וסמנכ"ל הכספים של פייבר מסר: "הצגנו תוצאות חזקות ברבעון השני, תוך שמירה על גישה מאוזנת בין צמיחה לרווחיות. הצמיחה והחדשנות נותרות בראש סדר העדיפויות שלנו, במיוחד בתקופה שבה הבינה המלאכותית פותחת הזדמנויות חדשות כמעט בכל תחום. במקביל, אנו מחויבים ובטוחים ביכולתנו לעמוד ביעדים לטווח הארוך שהצבנו ל-Adjusted EBITDA ולתזרים המזומנים החופשי. התחזית המעודכנת שלנו משקפת את האמון שלנו ביכולת הביצוע, לצד מודעות מתמדת לשינויים בסביבה המאקרו-כלכלית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה