חברת קורוויב (CoreWeave)חברת קורוויב (CoreWeave)

קורוויב מגייסת 1.5 מיליארד דולר באג"ח; המניה קופצת

חברת התשתיות לעולמות הבינה המלאכותית ממשיכה להאיץ את ההתרחבות - עם מימון חדש לרכישות, פריסת דאטה סנטרים וחיזוק האחיזה בשוק המתפתח; המניה זינקה במעל ל-220% מאז ההנפקה

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה CoreWeave

חברת קורוויב CoreWeave 7.47%  , אחת מהשחקניות הצומחות בתחום תשתיות המחשוב לבינה מלאכותית, יוצאת לגיוס חוב נוסף בהיקף של 1.5 מיליארד דולר, באמצעות הנפקת אג"ח בכירה לא מובטחת שתפוג בשנת 2031, התשואה הצפויה על האג"ח - המדורגת ברמת "זבל", תנוע בטווח של כ-9% שנתי. את ההנפקה מוביל בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן, והמחיר צפוי להתקבע מחר. המניה מגיבה בעליות של כ-3%.


הגיוס החדש נועד בחלקו למחזר חוב קיים, אך בעיקר לתמוך בצמיחה המואצת של החברה, שמבססת את מעמדה כתשתית קריטית לשחקנים בתחום ה-AI. רק בתחילת החודש הודיעה קורוויב על רכישת ענק של Core Scientific תמורת 9 מיליארד דולר - מהלך שמטרתו להבטיח שליטה ישירה בנכסי הדאטה-סנטר שבהם מתבצעים חישובי העומק הדרושים לאימון מודלים של בינה מלאכותית.


זוהי רכישה אסטרטגית לחברה שמבינה שהקרב האמיתי בתחום הוא לא רק על תוכנה - אלא על שליטה בתשתיות הפיזיות. בנוסף, בשבוע שעבר הודיעה החברה על השקעה צפויה של עד 6 מיליארד דולר בהקמת דאטה סנטר חדש בפנסילבניה, כחלק מהרחבה לאומית של יכולות העיבוד שלה.


אחרי גיוס של 2 מיליארד דולר - סיבוב נוסף, ריבית גבוהה


זוהי הפעם השנייה בתוך חודשים בודדים שבה קורוויב פונה לשוק האג"ח. בחודש מאי האחרון גייסה החברה 2 מיליארד דולר באמצעות אג"ח בדירוג דומה - מה שמעיד על תיאבון גבוה לגידול מהיר, גם במחיר של חוב יקר. ההנפקה הנוכחית מגיעה ברקע דרישה גוברת מצד שוק ההון למימון פרויקטי תשתית בתחומי AI, אך גם משקפת את עלות ההון הגבוהה יחסית עבור חברות בשלבי צמיחה.


למרות הריבית הגבוהה, נראה שקורוויב בונה על כך שההתרחבות המהירה תביא בעתיד ליתרון תחרותי מובהק, מול ענקיות כמו אמזון, מייקרוסופט וגוגל, שפועלות באותו מרחב. גיוס החוב החדש הוא עוד צעד במרוץ אל חזית התשתיות של עידן הבינה המלאכותית.


שווי השוק של החברה עומד על כ-61.2 מיליארד דולר, מניית החברה זינקה במעל ל-220% מאז ההנפקה בסוף חודש מרץ האחרון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
B2 (X)B2 (X)

10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?

מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות 

הדס ברטל |

הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.   

הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.   

הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה

הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה

המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר. 

יהלומן, נוצר באמצעות AIיהלומן, נוצר באמצעות AI

איך השוד בלובר מחזיר לשוק היהלומים את הברק?

בתוך 7 דקות בלבד, בלב פריז, נגנבו תכשיטים בשווי 88 מיליון אירו; העולם קיבל תזכורת  שיהלומים אמיתיים אי-אפשר לייצר במעבדה - יש להם סיפור, נדירות ומשמעות ששום טכנולוגיה לא תצליח לשחזר - על תמונת המצב בשוק היהלומים ומה קורה בישראל?
מנדי הניג |

שבע הדקות האלה בפריז ייכנסו לפנתיאון של סיפורי הפשעים המפורסמים וישמשו כנראה גם כבסיס לסדרות בנטפליקס. ב-9:30 בבוקר, כשעיר האורות עוד הייתה מנומנמת, קבוצה מאורגנת של פורצים לבושים בסרבלי אבטחה צהובים נערכה באחת מפינותיו של מוזיאון הלובר, המוזיאון המפורסם בעולם. ליד אזור הכניסה לגלריית אפולון פעל באותה עת אתר בנייה, ככה שאיש מהעוברים והשבים לא חשד באנשים שנראו כחלק מצוות תחזוקה - שוד הלובר: שני חשודים נעצרו בפריז בחשד לגניבת תכשיטי הכתר.

הם הגיעו על גבי שני קטנועים מצדו הדרומי של המוזיאון, סמוך לנהר הסן, כשהם מצוידים במסורי שרשרת קטנים, דיסק חיתוך נטען וכלי עבודה נוספים. הם טיפסו במהירות על סולם הידראולי שהותקן על משאית קטנה (המשמש בדרך כלל להעברת רהיטים בפריז) עד למרפסת בקומה השנייה, ליד גלריית אפולון, שבה מוצגים תכשיטי הכתר הצרפתי. חתכו את אחד מחלונות הזכוכית, חדרו פנימה, וניצלו את הדקות הספורות עד להגעת המאבטחים כדי לנפץ שתי ויטרינות משוריינות ולשדוד תשעה פריטים יקרי-ערך - בהם טיארה, שרשרת ואבני ספיר ויהלום ששימשו את המלכות מארי אמילי ואורטנס.

במהלך השוד הופעלו אזעקות, אבל הפורצים איימו על המאבטחים באמצעות כלי העבודה שבידיהם והצליחו להימלט חזרה באותו מסלול דרך הסולם החשמלי אל הרחוב, שם המתינו שניים נוספים על הקטנועים. לפני שנעלמו לכיוון כביש A6 ניסו להצית את סל המנוף כדי להשמיד ראיות, אבל אחד מעובדי המוזיאון מנע זאת ברגע האחרון. כל המבצע ארך לא יותר משבע דקות. השווי הכולל של השלל: כ-88 מיליון אירו.

הפורצים לא חיפשו רק יהלומים. הם חיפשו את הערך שמאחוריהם, הם חיפשו את הסיפור. בפריצות מהסוג הזה, ברוב המקרים הגנבים ממיסים את המתכות, מפרקים את האבנים ומוכרים אותן בשוק השחור כדי לטשטש עקבות. אבל במקרה הזה, כנראה שזה לא המקרה.

הפריטים שנגנבו הן מאוד ייחודיים ואפשר לזהות אותם בקלות, מתועדים היטב ומוגנים ברשימות של בתי מכירות ומוזיאונים. כמובן שכל ניסיון לפרק אותם יהרוס את הערך האמיתי שלהם ובמובן מסוים, זה גם לב הסיפור שלנו. בזמן שתעשיית היהלומים מתמודדת עם עודף היצע ועם "אבנים סינתטיות שמיוצרות בלחיצת כפתור", השוד בלובר מזכיר לעולם שהיהלום האמיתי לא שווה רק בגלל הברק שלו אלא בגלל המשמעות שנצרבה בו לאורך מאות שנים. עד כמה שזה נשמע מפתיע, דווקא פשע כזה מצליח להחזיר ליהלום קצת מהמעמד ומהמיתוג שנבנו סביבו לאורך העשורים האחרונים אותם שלוש מילים שהפכו לסלוגן של תעשייה שלמה: “יהלומים הם לנצח.”