נטפליקס
צילום: יחצ
לקראת הדוחות

האם נטפליקס תפתיע שוב? המשקיעים ממתינים לדו"ח הרבעון השני

עם תמחור שיא ותחזיות גבוהות, כל החמצה עלולה לעלות ביוקר - מה חושבים האנליסטים, ומה מכפיל הרווח של החברה?

אביחי טדסה | (1)
נושאים בכתבה נטפליקס

נטפליקס Netflix, Inc 1.91%   תפרסם את תוצאות הרבעון השני שלה היום לאחר המסחר,ו-וול סטריט ממתינה בדריכות. המשקיעים מצפים שהחברה תמשיך את הרצף המרשים של שישה רבעונים עם צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, בתקווה שלא תראה סימני חולשה דווקא כשמנייתה נמצאת בשיא תמחור של שלוש שנים.


שישה רבעונים של צמיחה - והמניה עלתה 130%

אחרי האטה חדה בצמיחה בשנת 2022, נטפליקס שינתה כיוון והצליחה להחזיר את האמון בשוק. שני מהלכים מרכזיים עמדו מאחורי השינוי: האכיפה המחמירה על שיתוף סיסמאות והשקת מסלול מוזל עם פרסומות. השילוב הזה הוכיח את עצמו - והמניה זינקה בכ־130% מאז ינואר 2024, הרבה מעבר ל־28% שרשם מדד S&P 500 באותה תקופה.


כעת, האנליסטים מצפים לרווח של 7.08 דולר למניה על הכנסות של 11.1 מיליארד דולר - גידול של 16% לעומת השנה שעברה. אך דווקא ההצלחה הזו מציבה רף ציפיות גבוה במיוחד: המניה נסחרת לפי מכפיל של 44 על הרווחים הצפויים, קרוב לשיא של שלוש השנים האחרונות, כך שכל אכזבה עלולה לבוא לידי ביטוי במהירות במחיר המניה.


הפרסום הופך למנוע הצמיחה הבא

העתיד של נטפליקס תלוי לא רק במספר המנויים, אלא גם במהפכת הפרסום שהיא מנסה לבנות. לפי הערכות, המסלול הנתמך בפרסומות הניב ב-2024 הכנסות של 1.9 מיליארד דולר, וצפוי להכפיל את עצמו ל־3.9 מיליארד השנה. מעבר לכך שמדובר בנתח משמעותי, מדובר גם בפעילות רווחית יותר מהמסלולים הרגילים - והמגמה כבר ניכרת בשולי הרווח: ברבעון הראשון שיעור הרווח התפעולי עמד על 32%, והצפי לרבעון השני עומד על 33%. לפי חברת המחקר S&P Global, מערכת הפרסום של נטפליקס נמצאת עדיין בתחילת דרכה - ודווקא כאן עשויה להגיע ההפתעה הגדולה הבאה. גם העלאת מחירי המנויים במדינות שונות תורמת לשיפור בשורה התחתונה.


למרות שבשנים האחרונות נוספו לשוק שחקניות משמעותיות כמו דיסני, אפל, אמזון ופאראמונט, לנטפליקס נתח צפייה משמעותי, והיא ממשיכה להוביל כמעט את כל המתחרות - למעט יוטיוב של אלפאבית, ששולטת ב-12.8% מצפיית הווידאו בארה"ב לפי נילסן, לעומת 8.3% של נטפליקס. במילים אחרות, הקרב האמיתי של נטפליקס הוא לא מול דיסני או אפל, אלא מול יוטיוב - וייתכן שבעתיד גם מול טיקטוק, שעדיין לא נמדדת רשמית במונחי צפייה אך נוכחת באופן מובהק בהרגלי צריכת התוכן של הדור הצעיר.


מה חושבים האנליסטים?


אם בעבר מנוע הצמיחה המרכזי של נטפליקס היה גיוס מנויים, כעת החברה מתמקדת בהגדלת ההכנסה מכל משתמש. העלאות המחירים שבוצעו בינואר - כולל עלייה במסלול הבסיסי עם פרסומות מ־6.99 ל־7.99 דולר, נועדו להגדיל את הרווחיות, לצד חדירה עמוקה יותר לעולם הפרסום. בבנק ההשקעות Wedbush מעריכים כי ב־2025 עיקר הצמיחה תגיע מעליית מחירים, בעוד שהכנסות מפרסום יהפכו לזרם מרכזי יותר בשנה הבאה. לצורך כך, נטפליקס ממשיכה להרחיב את השותפויות בתחום ולשלב יותר תכנים בשידור חי. בנוסף, החברה השיקה לאחרונה פלטפורמת פרסום עצמאית בארה״ב - מהלך שצפוי לקבל תשומת לב מיוחדת בקרב המשקיעים, על רקע כוונתה להרחיב אותו לשווקים נוספים.


למרות העלייה המרשימה של מעל 40% במניית נטפליקס מתחילת 2025, ולמרות תמחור יחסית גבוה, מרבית האנליסטים שומרים על גישה חיובית. בנק אוף אמריקה קבע מחיר יעד של 1,490 דולר - הגבוה ביותר בוול סטריט כיום, ומשקף אפסייד של כ-19% מהמחיר הנוכחי. ב-Visible Alpha, ממוצע תחזיות האנליסטים עומד על 1,330 דולר למניה. עם זאת, יש גם קולות זהירים יותר: סיטיבנק, לדוגמה, שומר על המלצת "נייטרלי" עם מחיר יעד של 1,250 דולר, בדומה למחיר הסגירה אתמול. בסיטי מתמקדים ביכולת של נטפליקס לבסס את עצמה כפלטפורמת פרסום חזקה באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה, והעדכונים בנושא עשויים להכריע את הכיוון להמשך השנה.

קיראו עוד ב"גלובל"


דו"ח הרבעון השני של נטפליקס יהווה מבחן אמיתי לעתידה הקרוב של החברה: אם תעמוד בציפיות ואולי אף תפתיע לטובה, היא עשויה להמשיך את הריצה המרשימה. אך אם תופיע ולו חולשה קלה, המשקיעים לא יהססו להעניש אותה, במיוחד כשהשווי הנוכחי מגולם כבר במלואו. שווי השוק של נטפליקס עומד על 532 מיליארד דולר, מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-40% ובמהלך 12 החודשים האחרונים בכ-90%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנאליסת שלי אמר שהיא צריכה להיות שווה פי 2 (ל"ת)
    אנונימי 17/07/2025 19:27
    הגב לתגובה זו