נטפליקס
צילום: יחצ
לקראת הדוחות

האם נטפליקס תפתיע שוב? המשקיעים ממתינים לדו"ח הרבעון השני

עם תמחור שיא ותחזיות גבוהות, כל החמצה עלולה לעלות ביוקר - מה חושבים האנליסטים, ומה מכפיל הרווח של החברה?

אביחי טדסה | (1)
נושאים בכתבה נטפליקס

נטפליקס Netflix, Inc 0.48%   תפרסם את תוצאות הרבעון השני שלה היום לאחר המסחר,ו-וול סטריט ממתינה בדריכות. המשקיעים מצפים שהחברה תמשיך את הרצף המרשים של שישה רבעונים עם צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, בתקווה שלא תראה סימני חולשה דווקא כשמנייתה נמצאת בשיא תמחור של שלוש שנים.


שישה רבעונים של צמיחה - והמניה עלתה 130%

אחרי האטה חדה בצמיחה בשנת 2022, נטפליקס שינתה כיוון והצליחה להחזיר את האמון בשוק. שני מהלכים מרכזיים עמדו מאחורי השינוי: האכיפה המחמירה על שיתוף סיסמאות והשקת מסלול מוזל עם פרסומות. השילוב הזה הוכיח את עצמו - והמניה זינקה בכ־130% מאז ינואר 2024, הרבה מעבר ל־28% שרשם מדד S&P 500 באותה תקופה.


כעת, האנליסטים מצפים לרווח של 7.08 דולר למניה על הכנסות של 11.1 מיליארד דולר - גידול של 16% לעומת השנה שעברה. אך דווקא ההצלחה הזו מציבה רף ציפיות גבוה במיוחד: המניה נסחרת לפי מכפיל של 44 על הרווחים הצפויים, קרוב לשיא של שלוש השנים האחרונות, כך שכל אכזבה עלולה לבוא לידי ביטוי במהירות במחיר המניה.


הפרסום הופך למנוע הצמיחה הבא

העתיד של נטפליקס תלוי לא רק במספר המנויים, אלא גם במהפכת הפרסום שהיא מנסה לבנות. לפי הערכות, המסלול הנתמך בפרסומות הניב ב-2024 הכנסות של 1.9 מיליארד דולר, וצפוי להכפיל את עצמו ל־3.9 מיליארד השנה. מעבר לכך שמדובר בנתח משמעותי, מדובר גם בפעילות רווחית יותר מהמסלולים הרגילים - והמגמה כבר ניכרת בשולי הרווח: ברבעון הראשון שיעור הרווח התפעולי עמד על 32%, והצפי לרבעון השני עומד על 33%. לפי חברת המחקר S&P Global, מערכת הפרסום של נטפליקס נמצאת עדיין בתחילת דרכה - ודווקא כאן עשויה להגיע ההפתעה הגדולה הבאה. גם העלאת מחירי המנויים במדינות שונות תורמת לשיפור בשורה התחתונה.


למרות שבשנים האחרונות נוספו לשוק שחקניות משמעותיות כמו דיסני, אפל, אמזון ופאראמונט, לנטפליקס נתח צפייה משמעותי, והיא ממשיכה להוביל כמעט את כל המתחרות - למעט יוטיוב של אלפאבית, ששולטת ב-12.8% מצפיית הווידאו בארה"ב לפי נילסן, לעומת 8.3% של נטפליקס. במילים אחרות, הקרב האמיתי של נטפליקס הוא לא מול דיסני או אפל, אלא מול יוטיוב - וייתכן שבעתיד גם מול טיקטוק, שעדיין לא נמדדת רשמית במונחי צפייה אך נוכחת באופן מובהק בהרגלי צריכת התוכן של הדור הצעיר.


מה חושבים האנליסטים?


אם בעבר מנוע הצמיחה המרכזי של נטפליקס היה גיוס מנויים, כעת החברה מתמקדת בהגדלת ההכנסה מכל משתמש. העלאות המחירים שבוצעו בינואר - כולל עלייה במסלול הבסיסי עם פרסומות מ־6.99 ל־7.99 דולר, נועדו להגדיל את הרווחיות, לצד חדירה עמוקה יותר לעולם הפרסום. בבנק ההשקעות Wedbush מעריכים כי ב־2025 עיקר הצמיחה תגיע מעליית מחירים, בעוד שהכנסות מפרסום יהפכו לזרם מרכזי יותר בשנה הבאה. לצורך כך, נטפליקס ממשיכה להרחיב את השותפויות בתחום ולשלב יותר תכנים בשידור חי. בנוסף, החברה השיקה לאחרונה פלטפורמת פרסום עצמאית בארה״ב - מהלך שצפוי לקבל תשומת לב מיוחדת בקרב המשקיעים, על רקע כוונתה להרחיב אותו לשווקים נוספים.


למרות העלייה המרשימה של מעל 40% במניית נטפליקס מתחילת 2025, ולמרות תמחור יחסית גבוה, מרבית האנליסטים שומרים על גישה חיובית. בנק אוף אמריקה קבע מחיר יעד של 1,490 דולר - הגבוה ביותר בוול סטריט כיום, ומשקף אפסייד של כ-19% מהמחיר הנוכחי. ב-Visible Alpha, ממוצע תחזיות האנליסטים עומד על 1,330 דולר למניה. עם זאת, יש גם קולות זהירים יותר: סיטיבנק, לדוגמה, שומר על המלצת "נייטרלי" עם מחיר יעד של 1,250 דולר, בדומה למחיר הסגירה אתמול. בסיטי מתמקדים ביכולת של נטפליקס לבסס את עצמה כפלטפורמת פרסום חזקה באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה, והעדכונים בנושא עשויים להכריע את הכיוון להמשך השנה.

קיראו עוד ב"גלובל"


דו"ח הרבעון השני של נטפליקס יהווה מבחן אמיתי לעתידה הקרוב של החברה: אם תעמוד בציפיות ואולי אף תפתיע לטובה, היא עשויה להמשיך את הריצה המרשימה. אך אם תופיע ולו חולשה קלה, המשקיעים לא יהססו להעניש אותה, במיוחד כשהשווי הנוכחי מגולם כבר במלואו. שווי השוק של נטפליקס עומד על 532 מיליארד דולר, מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-40% ובמהלך 12 החודשים האחרונים בכ-90%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנאליסת שלי אמר שהיא צריכה להיות שווה פי 2 (ל"ת)
    אנונימי 17/07/2025 19:27
    הגב לתגובה זו
גק מא עליבאבא
צילום: פייסבוק

עליבאבא זינקה ב-20% ולא רק בגלל הדוחות

החברה הסינית מכפילה את הכנסות הבינה המלאכותית ברבעון השמיני ברציפות, ומפתחת שבבים עצמאיים כדי לצמצם את התלות באנבידיה ובטכנולוגיה אמריקאית – מגמה שעשויה לשנות את מאזן הכוחות בשוק העולמי

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה עליבאבא סין

מניות עליבאבא Alibaba 2.63%  זינקו ביום שני ב־19% בבורסת הונג קונג – לא רק בזכות דוחות כספיים חיוביים, אלא גם בעקבות הודעה על פיתוח שבב בינה מלאכותית חדש. החברה הסינית מתכננת לייצר בעצמה מעבדים שיאפשרו לה להפחית את התלות בטכנולוגיה אמריקאית – מהלך שעשוי לשנות את מעמדה בתחרות הגלובלית בתחום הבינה המלאכותית.


עליבאבא פרסמה דיווחה בתוצאותיה על עלייה של 78% ברווח הנקי ברבעון השני. עם זאת, הנתון הבולט ביותר הוא הכפלת הכנסות הבינה המלאכותית לעומת השנה שעברה. זהו הרבעון השמיני ברציפות שבו החברה מדווחת על צמיחה תלת־ספרתית בתחום.


הצמיחה הזו מתרחשת בתנאים מאתגרים: ארה"ב מגבילה את הגישה של חברות סיניות לטכנולוגיות מתקדמות. הממשל האמריקאי חסם את האפשרות של עליבאבא לרכוש את שבבי אנבידיה המובילים, אך החברה הסינית מפתחת פתרונות חלופיים כדי להתמודד עם המגבלות.


השבב החדש

אסטרטגיית הפיתוח כוללת שבב בינה מלאכותית חדש, המיוצר בידי יצרן סיני ומיועד לטווח רחב יותר של שימושים לעומת קודמיו. השבב תוכנן לביצוע מגוון גדול של פעולות הסקה (inference) בתחום הבינה המלאכותית – מה שעשוי לצמצם את התלות של עליבאבא בטכנולוגיה זרה.


המהלך מתבצע על רקע הנחיות הממשלה הסינית לחברות הטכנולוגיה המקומיות לצמצם שימוש בשבב H20 של אנבידיה – המעבד המתקדם ביותר שהותר למכירה בסין. גם מכירתו הופסקה בתחילת השנה וחודשה באופן חלקי בלבד בחודש האחרון. כך נוצר תמריץ חזק לפיתוח פתרונות עצמאיים.


גוגל חיפוש
צילום: טוויטר

שופט פדרלי: גוגל לא צריכה למכור את כרום; מזנקת 8% במסחר המאוחר

החשש שהעיק על המניה זמן רב מתפוגג חלקית, כאשר השופט פסק כי על גוגל לחלוק מידע על המתחרות אך לא דרש ממנה למכור את הדפדפן הפופלרי ולא את מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד, והיא גם לא נדרשת להפסיק את התשלומים לאפל

גיא טל |

בשורות טובות לגוגל Alphabet -0.73%  שמסירה עול מסוים שרבץ על המניה בתקופה האחרונה. השופט הפדרלי עמית מאטה פסק כי גוגל לא נדרשת למכור את דפדפן האינטרנט שלה כרום, ולא להיפרד ממערכת ההפעלה לטלפונים סלולריים אנדרואיד. יחד עם זאת השופט פסק כי גוגל צריכה לחלוק מידע עם מתחרים כדי למתן את המונפול בתחום החיפוש, וכן היא לא תוכל לשלם לחברות אחרות כדי לקבל בלעדיות על החיפוש,  אך היא לא נדרשת להפסיק לשלם לחברות אחרות כדי לקבע את החיפוש של גוגל כברירת מחדל (כפי שהיא עושה עם מכשירי אפל). כלומר מנוע החיפוש יוכל להיות ברירת מחדל, אך לא יקבל בלעדיות. השופט נימק את ההחלטה בין השאר בכך שהבינה המלאכותית שינתה את מצב השוק. 

יחד עם זאת, גוגל גם הביעה חשש בעבר מנושא שיתוף הנתונים עם המתחרות. מנכ"ל החברה סאנדר פיצ'אי אמר באפריל כי שיתוף המידע עלול לאפשר למתחרים ל"הנדס לאחור" את הטכנולוגיה של גוגל, כלומר לחקות את האלגוריתם של גוגל. לכן, סביר להניח שגוגל תערער גם על החלק הזה בהחלטה, למרות ששאר ההחלטה בהחלט מיטיבה איתה. ערעור כזה עשוי להימשך שנים ארוכות. 

בעקבות התביעה כבר התחילו לזרום הצעות לגוגל לרכישת הדפדפן, בין השאר חברת הבינה המלאכותית פרפלקסיטי הציעה לגוגל מעל 30 מיליארד דולר על הדפדפן. כעת נראה שההצעות הללו לא רלוונטיות יותר. 

נראה שגם אפל Apple -1.04%  נהנית מההחלטה. אפל חולקת שותפות עם גוגל שמכיסה לאפל עשרות מיליארדי דולרים בשנה. על פי ההסכם ברירת המחדל של מנוע החיפוש במכשירי אפל הוא מנוע החיפוש של גוגל, ותמורת כך גוגל משלמת לאפל עשרות מיליארדי דולרים בשנה. 

מוקדם יותר גוגל קיבלה חדשות טובות נוספות בתחום הרגולטורי, הפעם מאירופה. כחלק מהמשא ומתן על הסכם סחר מול ארצות הברית האיחוד האירופי השהה את הקנס שהוטל על גוגל על ידי הרשות לתחרות האירופית, בעוד המשא ומתן על מכסים הנוגעים למכוניות אירופאיות נמשך. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס על פי מקורות אנונימיים הקרובים למשא ומתן המתנהל בין ארצות הברית והאיחוד האירופי. טראמפ איים בעבר במכסי תגובה על כל פעילות נגד חברות הביג טק מארצות הברית, וכך, בינתיים גוגל מרוויחה מהמצב.