נטפליקס
צילום: יחצ
לקראת הדוחות

האם נטפליקס תפתיע שוב? המשקיעים ממתינים לדו"ח הרבעון השני

עם תמחור שיא ותחזיות גבוהות, כל החמצה עלולה לעלות ביוקר - מה חושבים האנליסטים, ומה מכפיל הרווח של החברה?

אביחי טדסה | (1)
נושאים בכתבה נטפליקס

נטפליקס Netflix, Inc -3.64%   תפרסם את תוצאות הרבעון השני שלה היום לאחר המסחר,ו-וול סטריט ממתינה בדריכות. המשקיעים מצפים שהחברה תמשיך את הרצף המרשים של שישה רבעונים עם צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, בתקווה שלא תראה סימני חולשה דווקא כשמנייתה נמצאת בשיא תמחור של שלוש שנים.


שישה רבעונים של צמיחה - והמניה עלתה 130%

אחרי האטה חדה בצמיחה בשנת 2022, נטפליקס שינתה כיוון והצליחה להחזיר את האמון בשוק. שני מהלכים מרכזיים עמדו מאחורי השינוי: האכיפה המחמירה על שיתוף סיסמאות והשקת מסלול מוזל עם פרסומות. השילוב הזה הוכיח את עצמו - והמניה זינקה בכ־130% מאז ינואר 2024, הרבה מעבר ל־28% שרשם מדד S&P 500 באותה תקופה.


כעת, האנליסטים מצפים לרווח של 7.08 דולר למניה על הכנסות של 11.1 מיליארד דולר - גידול של 16% לעומת השנה שעברה. אך דווקא ההצלחה הזו מציבה רף ציפיות גבוה במיוחד: המניה נסחרת לפי מכפיל של 44 על הרווחים הצפויים, קרוב לשיא של שלוש השנים האחרונות, כך שכל אכזבה עלולה לבוא לידי ביטוי במהירות במחיר המניה.


הפרסום הופך למנוע הצמיחה הבא

העתיד של נטפליקס תלוי לא רק במספר המנויים, אלא גם במהפכת הפרסום שהיא מנסה לבנות. לפי הערכות, המסלול הנתמך בפרסומות הניב ב-2024 הכנסות של 1.9 מיליארד דולר, וצפוי להכפיל את עצמו ל־3.9 מיליארד השנה. מעבר לכך שמדובר בנתח משמעותי, מדובר גם בפעילות רווחית יותר מהמסלולים הרגילים - והמגמה כבר ניכרת בשולי הרווח: ברבעון הראשון שיעור הרווח התפעולי עמד על 32%, והצפי לרבעון השני עומד על 33%. לפי חברת המחקר S&P Global, מערכת הפרסום של נטפליקס נמצאת עדיין בתחילת דרכה - ודווקא כאן עשויה להגיע ההפתעה הגדולה הבאה. גם העלאת מחירי המנויים במדינות שונות תורמת לשיפור בשורה התחתונה.


למרות שבשנים האחרונות נוספו לשוק שחקניות משמעותיות כמו דיסני, אפל, אמזון ופאראמונט, לנטפליקס נתח צפייה משמעותי, והיא ממשיכה להוביל כמעט את כל המתחרות - למעט יוטיוב של אלפאבית, ששולטת ב-12.8% מצפיית הווידאו בארה"ב לפי נילסן, לעומת 8.3% של נטפליקס. במילים אחרות, הקרב האמיתי של נטפליקס הוא לא מול דיסני או אפל, אלא מול יוטיוב - וייתכן שבעתיד גם מול טיקטוק, שעדיין לא נמדדת רשמית במונחי צפייה אך נוכחת באופן מובהק בהרגלי צריכת התוכן של הדור הצעיר.


מה חושבים האנליסטים?


אם בעבר מנוע הצמיחה המרכזי של נטפליקס היה גיוס מנויים, כעת החברה מתמקדת בהגדלת ההכנסה מכל משתמש. העלאות המחירים שבוצעו בינואר - כולל עלייה במסלול הבסיסי עם פרסומות מ־6.99 ל־7.99 דולר, נועדו להגדיל את הרווחיות, לצד חדירה עמוקה יותר לעולם הפרסום. בבנק ההשקעות Wedbush מעריכים כי ב־2025 עיקר הצמיחה תגיע מעליית מחירים, בעוד שהכנסות מפרסום יהפכו לזרם מרכזי יותר בשנה הבאה. לצורך כך, נטפליקס ממשיכה להרחיב את השותפויות בתחום ולשלב יותר תכנים בשידור חי. בנוסף, החברה השיקה לאחרונה פלטפורמת פרסום עצמאית בארה״ב - מהלך שצפוי לקבל תשומת לב מיוחדת בקרב המשקיעים, על רקע כוונתה להרחיב אותו לשווקים נוספים.


למרות העלייה המרשימה של מעל 40% במניית נטפליקס מתחילת 2025, ולמרות תמחור יחסית גבוה, מרבית האנליסטים שומרים על גישה חיובית. בנק אוף אמריקה קבע מחיר יעד של 1,490 דולר - הגבוה ביותר בוול סטריט כיום, ומשקף אפסייד של כ-19% מהמחיר הנוכחי. ב-Visible Alpha, ממוצע תחזיות האנליסטים עומד על 1,330 דולר למניה. עם זאת, יש גם קולות זהירים יותר: סיטיבנק, לדוגמה, שומר על המלצת "נייטרלי" עם מחיר יעד של 1,250 דולר, בדומה למחיר הסגירה אתמול. בסיטי מתמקדים ביכולת של נטפליקס לבסס את עצמה כפלטפורמת פרסום חזקה באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה, והעדכונים בנושא עשויים להכריע את הכיוון להמשך השנה.

קיראו עוד ב"גלובל"


דו"ח הרבעון השני של נטפליקס יהווה מבחן אמיתי לעתידה הקרוב של החברה: אם תעמוד בציפיות ואולי אף תפתיע לטובה, היא עשויה להמשיך את הריצה המרשימה. אך אם תופיע ולו חולשה קלה, המשקיעים לא יהססו להעניש אותה, במיוחד כשהשווי הנוכחי מגולם כבר במלואו. שווי השוק של נטפליקס עומד על 532 מיליארד דולר, מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-40% ובמהלך 12 החודשים האחרונים בכ-90%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנאליסת שלי אמר שהיא צריכה להיות שווה פי 2 (ל"ת)
    אנונימי 17/07/2025 19:27
    הגב לתגובה זו
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.


1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

ענקיות הטכנולוגיהענקיות הטכנולוגיה

ענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה

מיקרוסופט, גוגל ואמזון השקיעו מעל 600 מיליארד דולר בתשתיות בינה מלאכותית ונאלצות לגייס חוב כשקופות המזומנים מתכווצות - בעוד וורן באפט מצמצם את ההחזקה באפל ולראשונה רוכש מניות  אלפאבית ב-4.3 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

ענף הטכנולוגיה נכנס לשלב חדש. שנים דיברו על חברות הענק כעסקים שמייצרים עוד הכנסה כמעט בלי להגדיל עלויות. אבל המציאות של הבינה המלאכותית דוחפת אותן לטריטוריה אחרת לגמרי. היום הן נראות הרבה יותר כמו תעשיות כבדות שזקוקות להון עצום כדי להמשיך לרוץ. במרכז המגמה עומדות מיקרוסופט Microsoft Corp 1.37%  , גוגל Alphabet -0.78%  ואמזוןAmazon.com Inc. -1.22%  . שלושתן פתחו את הכיס בהיקפים שלא נראו בענף. תשתיות AI, חוות שרתים, חוזי ענן ארוכי טווח וציוד מחשוב מתקדם. בתוך תקופה קצרה הן השקיעו מעל 600 מיליארד דולר, והמספרים ממשיכים לעלות.


מה שמרתק הוא שהחברות האלו יכלו להרשות לעצמן את ההשקעה. הן נכנסו לעידן הבינה המלאכותית כמעט ללא חוב, עם הרבה מזומן ותזרים חזק. הן נהנו מרווחי עתק של השנים האחרונות, שלא קשורים דווקא ל־AI. עכשיו התחושה היא שהן משתמשות בכסף כדי לשמור על ההובלה. עם זאת, משהו חורק. רואים את זה בשקט במאזנים. כריות המזומנים מתכווצות. מיקרוסופט, שבעבר כמעט מחצית מנכסיה היו במזומן ובהשקעות קצרות טווח, נמצאת היום בפחות מחמישית. אצל אמזון וגוגל הסיפור דומה. הנכסים גדלים, אבל המזומן לא עומד בקצב.

זה לא מסתיים שם. התזרים של גוגל ואמזון חלש יותר לעומת השנה הקודמת. גם אצל מיקרוסופט התמונה פחות יפה כשמכניסים לחישוב התחייבויות לעלויות תשתית שמופיעות מחוץ לדוח. במילים פשוטות, גם ענקיות כאלה מתחילות להרגיש את העומס.

האנליסטים כבר מצפים לעלייה דרמטית נוספת בהוצאות בשנה הבאה. מיקרוסופט צפויה להוציא כ־159 מיליארד דולר, אמזון כ־145 מיליארד וגוגל תתקרב ל־112 מיליארד. בתוך ארבע שנים מדובר כבר על טריליון דולר. רובו על AI. בינתיים ההכנסות עדיין מחזיקות את המערכת, כאשר שלושתן גדלות בקצב שמאפשר להן להמשיך להשקיע. אבל זה לא יהיה מספיק לאורך זמן. ברגע שההוצאות הופכות למפלצת, חברות חייבות לגייס חוב. מטא כבר עשתה זאת כשגייסה 30 מיליארד דולר. אורקל הוציאה 18 מיליארד נוספים, רק כדי לעמוד בדרישות התשתית.


השינוי לענף עתיר הון

הענף שהיה מזוהה עם צמיחה כמעט אינסופית והוצאות יציבות הופך לענף עתיר הון. כל החלטה אסטרטגית הופכת להימור על מיליארדים. כל עיכוב בביקושים או טכנולוגיה שנזנחת עלולים להפוך השקעה יקרה לנטל. זה משפיע גם על הדרך שבה משקיעים מסתכלים על חברות טכנולוגיה. פחות תשומת לב לכמות המשתמשים בשירות מסוים ויותר לביצועים של מערכות AI. יותר עניין בהתחייבויות עתידיות ובהסכמי ענן, ופחות במשפטים כלליים על חדשנות.