
אדובי בתוצאות טובות ומעלה תחזית - אבל זה לא מספיק
האם אדובי במכפיל רווח של 19-20 מעניינת?
אדובי מציגה תוצאות חזקות ומעלה תחזית: הבינה המלאכותית ממשיכה להזרים ביקושים – אבל המשקיעים נשארים זהירים כשהמניה יורדת בטרום ב-1.5%, כנראה שבעיקר כי השוק יורד על רקע התקיפה הישראלית באיראן.
הכנסות החברה עקפו את התחזיות לרבעון השני של 2025; התחזית השנתית הועלתה. הכנסות החברה הסתכמו ב־5.87 מיליארד דולר, לעומת תחזית אנליסטים של 5.8 מיליארד, והרווח למניה הגיע ל־5.06 דולר – גבוה במעט מהתחזית שעמדה על 4.97 דולר. אבל למרות התוצאות החיוביות, המניה נותרה כמעט ללא שינוי במסחר המאוחר.
אומנם מדובר בשיפור משמעותי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז הרוויחה אדובי 4.48 דולר למניה והכניסה 5.31 מיליארד דולר – אך השוק כנראה כבר מצפה ממנה ליותר. אחרי הכול, מדובר באחת מחברות התוכנה הגדולות בעולם. אדובי נסחרת במכפיל עתידי של 19-20 בלבד – הרחק מהממוצע ההיסטורי שלה, שעמד על מעל 30. עם זאת, בעבר היא צמחה בשיעור גבוה יותר מה שאולי מצדיק מכפילי רווח גבוהים יותר. מתחילת השנה המניה ירדה בכ-7%. .
התחזית לשנת 2025 עלתה
בהתאם לתוצאות החיוביות, אדובי מעלה גם את התחזית השנתית שלה: החברה צופה כעת רווח נקי של 20.50–20.70 דולר למניה לשנה כולה, לעומת תחזית קודמת של 20.20–20.50 דולר. גם תחזית ההכנסות עלתה במעט – כעת היא עומדת על טווח של 23.5–23.6 מיליארד דולר, לעומת 23.3–23.6 בתחזית הקודמת. בשוק חיכו לראות האם הגידול בהשקעות בבינה מלאכותית באמת מתורגם להכנסות, ונראה שהתשובה היא "כן, אבל בזהירות".
באופן טבעי, הדוחות האחרונים מבהירים שההשקעה הכבדה של אדובי בטכנולוגיות בינה מלאכותית, ובעיקר בכלים היצירתיים של Firefly (ליצירת תמונות ווידאו), מתחילה להניב תוצאות. מאז פברואר השיקה החברה את Firefly Video Model, עדכנה את Creative Cloud והעלתה מחירים – בטענה שהשירותים החדשים מצדיקים זאת. השוק חוש מתחרות AI רחבה כשהיקף ואיכות הכלים האלו שמתחרים באדובי הולך ועולה.
אדובי אומנם אחת הראשונות שזיהתה את מגמת ה־AI היצירתי, אך כיום כבר קשה להתבלט בשוק עמוס בשחקנים חזקים. צ'אטGPT של OpenAI, כלי יצירת התמונה של Canva, ו־Veo 3 מבית גוגל – כולם נכנסו עמוק לשוק שבו אדובי שלטה בעבר כמעט לבד. במילים אחרות: אדובי לא רק צריכה לצמוח – אלא להוכיח שהיא יכולה להוביל את התחום גם כשהיא כבר לא היחידה בזירה.
שוק ההון, כידוע, לא מסתפק בתוצאות חיוביות – הוא מחפש סיפור. והסיפור של אדובי ב־2025 הוא קצת מורכב: מצד אחד, החברה רווחית, חדשנית, מגיבה מהר למגמות, ומצליחה לשמור על רלוונטיות. מצד שני – הביצועים של המניה מראים שהמשקיעים עדיין לא מאמינים שמדובר בפריצה דרך מסחרית של ממש בתחום ה־AI.
- עובדי OpenAI הם המולטי מיליונרים החדשים
- רוח גבית לטסלה: הממשל מקל על רגולציה לרכבים אוטונומיים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
המכפיל נמוך, המומנטום שלילי
אדובי נסחרת כעת לפי מכפיל רווח של 19.1 על הרווחים הצפויים לשנה הקרובה – נמוך באופן משמעותי מהממוצע שלה בחמש השנים האחרונות (31.3). זה מצביע על כך שהשוק לא מצפה לצמיחה גבוהה ומתמחר את הסיכון שבתחרות הגדלה.
מי שמאמין באדובי לטווח הארוך, יכול לראות בכך נקודת כניסה מעניינת. החברה נחשבת ליציבה, בעלת תזרים חזק, ושולטת במערכות הקריאייטיב שמשמשות מיליוני משתמשים בעולם. עם זאת, שוק הטכנולוגיה כבר הוכיח שגם חברות ותיקות צריכות להמציא את עצמן מחדש כל הזמן – והקרב על תחום ה־AI היצירתי רק מתחיל.