
ליפט מזנקת ב-21% - הודיעה על תוכנית רכישת מניות ב-750 מיליון דולר
החברה דיווחה על הכנסות של 1.45 מיליארד דולר, מעט מתחת לצפי הכנסות של 1.47 מיליארד דולר, בנוסף הציגה מעבר לרווח של 0.01 דולר למניה, כאשר צפי האנליסטים היה להפסד של 0.02 - המשקיעים מרוצים מתוכנית רכישת המניות
ליפט רושמת עלייה חדה של 20% לאחר שהחברה פרסמה תוצאות רבעוניות מפתיעות והודיעה על תוכנית רכישת מניות בהיקף של 750 מיליון דולר. למרות שהכנסות החברה ברבעון הראשון עמדו על 1.45 מיליארד דולר - מעט מתחת לצפי של 1.47 מיליארד דולר - החברה הציגה רווח של סנט
למניה, בניגוד להפסד של שני סנט שציפו האנליסטים. השילוב בין תוצאות חיוביות לתוכנית הרכישה עורר אופטימיות בקרב המשקיעים. בנוסף, ליפט פרסמה תחזית חזקה לרבעון השני, עם צפי להזמנות ברוטו (Gross Bookings) בטווח של 4.41 עד 4.57 מיליארד דולר - מעל תחזיות השוק שעמדו
על 4.48 מיליארד דולר.
תוכנית רכישת המניות שיזמה ליפט הוגדלה מ-500 מיליון דולר ל-750 מיליון דולר, כאשר החברה מתכננת להשתמש ב-500 מיליון דולר מתוכה במהלך השנה הקרובה. המהלך התקבל בחיוב על ידי השוק, במיוחד לאור דבריו של מנכ"ל החברה,
דייוויד רישר, שציין כי הביקוש לשירותי החברה נותר גבוה: "הצוות שלנו חזק מאי פעם, והביקוש מצד הצרכנים נותר בעינו".
בנוסף, ליפט דיווחה על צמיחה של 13% בהזמנות הגולמיות (Gross Bookings) לרמה של 4.16 מיליארד דולר - מעט מעל הצפי של 4.15
מיליארד דולר. מספר הנסיעות ברבעון צמח ב-16% והסתכם ב-218.4 מיליון, תוך עקיפת תחזית האנליסטים שעמדה על 215.1 מיליון. מדובר ברבעון ה-16 ברציפות בו החברה מציגה צמיחה בהזמנות. הדו"חות גם הצביעו על מעבר לרווחיות עם רווח נקי של 2.57 מיליון דולר (סנט אחד למניה),
זאת בהשוואה להפסד של 31.54 מיליון דולר (8 סנט למניה) בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות צמחו ב-14% לעומת השנה הקודמת.
בעקבות ההכרזות, הודיע משקיע האקטיביסט Engine Capital כי יפסיק את הקמפיין שלו נגד ליפט ויחזור בו מההצעות למנות דירקטורים
חדשים. "לאחר שיחות פרודוקטיביות, הדירקטוריון נקט בצעד חשוב עם התחייבות לרכישת מניות משמעותית ברבעונים הקרובים", אמר מייסד ומנהל התיק, ארנו אג'דלר. גם בגזרת האנליסטים נרשמה אופטימיות מחודשת. גולדמן זאקס העלו את דירוג המניה מ"ניטרלי" ל"קנייה" בעקבות הצמיחה בהיקף
הנסיעות וההזמנות. לדבריהם, הביצועים החזקים של ליפט מצביעים על יישום מוצלח בסביבה תחרותית יציבה, במיוחד לאור הירידה במניית המתחרה אובר בעקבות תוצאות מעורבות שפורסמו מוקדם יותר השבוע.
- ליפט מזנקת ב-30% אחרי הדוחות ומקפיצה את מובילאיי ב-8%
- מובילאיי וליפט בשיתוף פעולה בתחום הרכבים האוטונומיים
למרות האיומים הכלכליים והחששות מפני האטה בצריכה,
מנכ"ל ליפט נותר אופטימי: "אנו לא רואים שום דבר שצריך להדאיג כרגע. הצרכנים ממשיכים להראות ביקוש גבוה, ואנחנו ערוכים להתמודד עם כל תרחיש". השוק מגיב בחיוב להצהרות החברה, בעיקר על רקע השיפור ברווחיות ותוכנית רכישת המניות המרשימה. הציפייה להמשך צמיחה מבוססת על
חיזוק השותפויות עם סוחרים ועל צמיחה מתמשכת בהזמנות, גם על רקע חוסר ודאות כלכלי.
שווי השוק של ליפט עומד על 6.67 מיליארד דולר, מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-23%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ירדה ב-8%.
לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים, נערכה שיחת משקיעים בה הנהלת ליפט, בראשות המנכ"ל ג'ון דיוויד רישר ומנהלת הכספים ארין ברואר, השיבו לשאלות על האסטרטגיה העסקית, תוכניות ההתרחבות והאתגרים העומדים בפני החברה.
האם תוכלו להתייחס
למצב המחירים הנוכחי ולעדכונים בנוגע לשיקולי ביטוח?
ארין ברואר, סמנכ"לית כספים: "המחירים הממוצעים ברבעון הראשון היו נמוכים מאלו שנרשמו ברבעון הרביעי, אך עלו במעט בהשוואה שנתית. האסטרטגיה שלנו נותרה תחרותית ואמינה." דיוויד רישר, המנכ"ל: "המדיניות
שלנו מתמקדת בשמירה על מחירים תחרותיים ואמינות גבוהה". בנוגע לביטוח, ברואר ציינה כי החברה ממשיכה לפתח פתרונות לשיפור בטיחות הפלטפורמה, אך אין עדכונים משמעותיים שמשפיעים על התחזיות.
- מניית פלנטיר בסימן שאלה: מה אומרים האנליסטים על השווי?
- מניית טסלה מטפסת לרמת מחיר שלא נראתה מאז פברואר: האם האופטימיות מוצדקת?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
כיצד ליפט ממקמת
את עצמה מבחינת נגישות ומחירים, ומה בנוגע להתרחבות בינלאומית?
דיוויד רישר, המנכ"ל: "ליפט מתמקדת בהצעת מחירים תחרותיים ושירותים חדשניים כמו Price Lock, שמבטיחים יציבות בעלויות ללקוחות. בתחום ההתרחבות הבינלאומית, אנחנו רואים צמיחה בקנדה, ורכשנו
את FREENOW על מנת להיכנס לשוק האירופי. המיקוד הנוכחי הוא בשיפור תפעולי בשווקים קיימים, ולא בהתרחבות מיידית לשווקים חדשים".
מהי עמדת ליפט בנוגע לכלי רכב אוטונומיים (AV) ושיתופי פעולה כמו עם May Mobility?
דיוויד רישר, המנכ"ל: "אנחנו נלהבים מהאפשרויות שטכנולוגיית AV מביאה איתה. שיתופי הפעולה הללו מספקים מקור היצע חדש ומרחיבים את תיק השירותים שלנו. השותפות עם May Mobility תתחיל באטלנטה, עם תכניות להתרחבות בטקסס בהמשך. החזון שלנו הוא להפוך את ליפט לפלטפורמה
המועדפת על ספקי AV למוניטיזציה של הנכסים שלהם".
כיצד ליפט מתכננת למנף את יוזמות המדיה והפרסום שלה?
דיוויד רישר, מנכ"ל: "אנחנו במסלול להגיע
לשיעור רווח שנתי של 100 מיליון דולר מהיוזמות הפרסומיות שלנו עד סוף השנה. אנו מרחיבים את פורמטי המודעות ובוחנים אפשרויות של נסיעות ממומנות שיכולות להביא תנועה רגלית לקמעונאים. המטרה היא לבנות פלטפורמת פרסום חזקה עם שותפויות מותג איכותיות."
כיצד ישפיע סיום השותפות עם דלתא על הצמיחה של ליפט?
ארין ברואר, סמנכ"לית כספים: "השותפות עם דלתא הסתיימה באפריל, והשפעתה תתברר לאורך זמן. אנו מעריכים שהפסקת השותפות תפחית את מספר הנסיעות בכ-1% ואת
ההזמנות הגולמיות (Gross Bookings) בכ-2%. כדי לצמצם את הפגיעה, אנו מתמקדים בשימור לקוחות ובשמירה על תחרותיות".