דוחות

תרמו פישר הכתה את התחזיות בשורה העליונה

החברה דיווחה על הכנסות גבוהות מהתחזית לרבעון הראשון של השנה, בעקבות ביקוש מתמשך למוצרים ושירותיה בתחום המחקר הקליני

רן קידר |
נושאים בכתבה תרמו פישר

תרמו פישר TMO היא חברה אמריקאית בסקטור הבריאות, המספקת כלים, תוכנה, שירותים וערכות בדיקה אבחנתית לחברות תרופות, אוניברסיטאות, בתי חולים, מעבדות ממשלתיות וחברות ביו-טק בתחילת דרכן. היא פועלת תחת כמה מותגים וההיצע שלה מגוון. החברה דיווחה על רווח של 5.15 דולר למניה ועמדה בתחזית. גם מבחינת מכירות, הכנסות החברה עמדו על 10.36 מיליארד דולר ועלו על התחזית של 10.23 מיליארד. החברה דיווחה על צמיחה אורגנית של 1% במכירות. מתוך המכירות, סקטור מוצרי המעבדה, שאחראי על יותר מ-50% מהמכירות, עמד על 5.64 מיליארד דולר, ועמד בתחזיות. ההכנסות של מחלקת האבחון, שהיא ההתמחות של החברה, עלו ב-3.5%, לכדי 1.15 מיליארד דולר.


המנכ"ל, מארק קספר, אמר כי החברה "הפגינה ביצועים טובים ברבעון הראשון, למרות סביבה של אי-ודאות במקרו-כלכלה". בשנתיים האחרונות, יצרני התרופות ראו מגמת ירידה בכמות ההזמנות בעקבות צמצום בהוצאות של לקוחות הביו-טק. ולמרות שמשבר המימון של סקטור הביו-טק היה צפוי להסתיים השנה, הוא עלול להתמשך בעקבות אי-הוודאות שבמדיניות ממשל טראמפ. בנוסף, אמר קספר: "במהלך הרבעון, החברה חתמה על הסכם רכישה של חטיבת הטיהור והסינון של סולבנטום תמורת 4.1 מיליארד דולר, ביצעה רכישה עצמית של מניות בשווי של 2 מיליארד דולר והגדילה את הדיבידנד ב-10%".


הצפי של החברה הוא שהרכישה של חטיבת הטיהור והסינון תעלה את ההכנסות ב-125 מיליון דולר בשנה ותסייע בהפחתת עלויות בעקבות הסינרגיה הצפויה. בנוסף, החברה מאמינה שהחדשנות ופריצת הדרך שלה תעמיד אותה בראש הסקטור, כשהמוצרים שלה כבר מיישמים טכנולוגיית בינה מלאכותית ואופטיקה מוגברת שמובילה לתוצאות שלא היו זמינות בעבר.


בנוסף, החברה השיקה בשבוע שעבר מרכז לחדשנות ושיתופי פעולה שמהווה פוטנציאל לצמיחה. "המרכז מאפשר גישה למומחיות שלנו ולמגוון רחב של מכשור, ציוד מעבדה ופתרונות אנליטיים ומאפשר ללקוחות שלנו להתגבר על קשיים בייצור ולהאיץ את המסלול שלהם לעבר מוצר מסחרי", אמרה בטי וו, סמנכ"לית החברה, בפתיחת המרכז.


על-פי האנליסטים, העמידה בתחזיות היא סימן חיובי, אבל המפתח לביצועי המניה הם התחזיות לעתיד. תרמו פישר מסרה שהיא תספק תחזית מעודכנת ל-2025 במהלך הדיווח שלה היום. הצפי הוא רווח של 5.56 דולר למניה ו-10.78 מיליארד דולר בהכנסות ברבעון הקרוב.


אם נסתכל על חברות מובילות אחרות בסקטור, דנאהר הכתה את התחזיות ב-2.7% ומדטרוניק דיווחה על עלייה בהכנסות של 9.3% והכתה את התחזית ב-6%.

קיראו עוד ב"גלובל"





הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טראמפ פאוול
צילום: טוויטר

פרוטוקול הפד׳: האינפלציה במוקד, שוק העבודה מציג סימני חולשה

רוב חברי הוועדה רואים באינפלציה את האיום העיקרי ומעדיפים להשאיר את הריבית ללא שינוי, בעוד מיעוט מצביע על היחלשות התעסוקה וקורא להפחתה. טראמפ מוסיף לחץ פוליטי, והישיבה הקרובה בספטמבר עשויה להיות גורלית לכיוון המדיניות

אדיר בן עמי |

המכסים שהטיל הנשיא טראמפ מאיימים להאיץ את האינפלציה, בעוד ששוק העבודה מראה סימנים ראשונים של היחלשות. פרוטוקולי הישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח חושפים מחלוקות פנימיות בנוגע לדרך הנכונה להתמודד עם המציאות הכלכלית החדשה.


מרבית חברי הוועדה סבורים כי האיום האינפלציוני גובר על הסיכונים הנובעים מהתמתנות שוק העבודה. כך עולה מהפרוטוקולים של הדיון שהתקיים ב־29–30 ביולי. עם זאת, חלק מהחברים הציגו גישה שונה, מה שמעיד על מחלוקות מהותיות סביב שולחן הדיונים. בסופו של דבר, הוועדה הותירה את הריבית ללא שינוי בטווח של 4.25%–4.5%. שניים מחברי הוועדה – כריסטופר וולר ומישל באומן – התנגדו להחלטה והעדיפו להפחית את הריבית ברבע אחוז. התנגדותם משקפת חשש גובר מפני היחלשות שוק העבודה, גם אם מדובר בעמדת מיעוט.


מקור הדאגה העיקרי

המכסים שהטיל טראמפ מהווים את מקור הדאגה העיקרי. השאלה שמעסיקה את חברי הוועדה היא האם מדובר בהשפעה זמנית על המחירים או בתהליך שיביא לעלייה מתמשכת באינפלציה. אחד הציטוטים מהפרוטוקולים מבהיר: "כמה משתתפים הדגישו כי האינפלציה חרגה מיעד ה־2% במשך פרק זמן ממושך."


הניסיון מהעבר מלמד כי כאשר האינפלציה מתבססת לאורך זמן, הציבור מפתח ציפיות לעליות מחירים נוספות – מה שהופך את הבעיה לקשה בהרבה לפתרון. זו הסיבה שבפד נוקטים גישה זהירה, גם אם עדיין לא ברור עד כמה המכסים ישפיעו בפועל על רמת המחירים. בפועל, ההשפעה לא צפויה להופיע באופן מיידי. מחירי המוצרים והשירותים יתייקרו בהדרגה ככל שהיבואנים יעבירו את העלויות לצרכנים. המשמעות היא שהשפעת המכסים צפויה להתעצם בחודשים הקרובים.


נתוני האינפלציה האחרונים תומכים בחששות הללו: מדד מחירי הסיטונאות רשם את העלייה החדה ביותר בשלוש השנים האחרונות – אינדיקציה ברורה לכך שחברות כבר החלו לגלגל את העלויות לציבור. נתון זה חיזק את העמדה הזהירה של הפד. במקביל, שוק העבודה מציג תמונה פחות מעודדת. קצב הגידול במספר המשרות היה הנמוך ביותר מאז פרוץ מגפת הקורונה, ושיעור האבטלה עלה ל־4.2%. אלו הנתונים שהובילו שניים מחברי הפד להעדיף הפחתת ריבית.


מאנדיי מנכליםמאנדיי מנכלים

מאנדיי מפסידה ל-AI של גוגל ומקבלת הורדת תחזית מ-BofA

בנק אוף אמריקה חתך את ההמלצה על המניה בעקבות ירידה חדה בתנועת המשתמשים דרך גוגל – עם אצבע מאשימה כלפי AI Overviews

רן קידר |
נושאים בכתבה מאנדיי גוגל AI

בנק אוף אמריקה מפרסם היום ניתוח שמציג כיצד מאנדיי monday.com -1.23%  חווה ירידה משמעותית בתנועת המשתמשים האורגנית, מה שפוגע ישירות באחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלה, ערוץ ה־Self-Serve. ההמלצה על מניית החברה הורדה מ"קנייה" ל"נייטרלי", ותחזית מחיר היעד עודכנה כלפי מטה ל-205 דולר, ירידה של כ-15% מהתחזית הקודמת. 

עיקר הבעיה מגיע מכיוון מנוע החיפוש של גוגל Alphabet 0.25%  , ובעיקר מהרחבת תצוגות סקירת ה-AI, פיצ'ר שמציף תשובות אוטומטיות בראש תוצאות החיפוש ומקטין את כמות ההקלקות על קישורים חיצוניים. בפועל, מדובר בפגיעה בתנועה האורגנית, שעליה נשען ערוץ רכישת הלקוחות העצמאי של מאנדיי. לפי ניתוח של Similarweb, מספר הביקורים באתר מאנדיי דרך תוצאות חיפוש אורגניות ירד ביולי האחרון בשיעור חד של 25% לעומת יולי הקודם. ברבעון השני כולו הירידה הממוצעת עמדה על 23.5%. אמנם נרשמה התאוששות קלה בכמות הביקורים ברצף חודשי (כלומר ביוני 2025 נרשמה יותר תנועה מאשר במאי 2025, וכך גם ביולי), אך הירידה השנתית נמשכת ואף מחריפה.

המוסדיים נמנעו מהשקעה במאנדיי - הם חסכו הפסד כבד אתמול, אבל פספסו רווח ענק בשנה שעברה

מעבר למודל יקר יותר 

המכה שמאנדיי סופגת אינה רק תיאורטית. בבנק אוף אמריקה מעריכים כי המשך מגמה כזו עלול להביא לירידה של 5.2% ב-ARR חדש בערוץ ה־Self-Serve במהלך 2026. לצורך ההשוואה, ב-2024 הערוץ הזה הציג צמיחה של כמעט 30%. בנוסף, הערוץ הזה היה אחראי לכ-38% מהכנסות חדשות באותה שנה, לעומת יותר מ-70% רק חמש שנים קודם לכן – ירידה שמשקפת את המעבר של החברה לכיוון שיווק מכירות ישיר ואנטרפרייז, אך עדיין מציבה את הערוץ העצמאי כנדבך מהותי. 

לאור הירידה בתנועה האורגנית, החברה נאלצת להשקיע יותר בפרסום ממומן כדי לפצות על הפער. ההוצאה על קמפיינים ממומנים (PPC) בגוגל זינקה ביולי בכ-46% לעומת ממוצע הרבעון הקודם, והעלות לקליק (CPC) עלתה בכ-30%. בפועל, עלות רכישת לקוח בערוץ ה־Self-Serve הופכת ליקרה יותר, מה שפוגע ביעילות השיווקית של החברה ובשולי הרווח.