איך טראמפ ישפיע על הסקטורים השונים והאם ה-SP 500 ייפול ל-4,500?
איזה סקטורים יפגינו חולשה תחת טראמפ, אילו יפגינו עוצמה, והאם ה-S&P 500 יכול ליפול מעל 20%?
הדאגה ממלחמות הסחר שפתח טראמפ מתפשטת ותופסת כבר כותרות ראשיות במדיה הפיננסית העולמית, לא רק בפינה שלנו. היום ניעזר במאמר שממפה את הסקטורים בארצות הברית החשופים ביותר לפגיעה. כך, בעוד שבדרך כלל אני משתמש במאמרים לאתר הזדמנויות לאור הנסיבות נשתמש היום במאמרים בשביל לבחון סיכונים על הגרפים ולהרחיב את המוכנות שלנו אליהם.
הסקטורים שיסבלו במיוחד מטראמפ
על פי המאמר, אלו הסקטורים/ענפים שיסבלו מאד ממדיניות טראמפ:
- יצרניות מכוניות. אין קרן סל לתעשיית הרכב בכללותה (הקרנות מתמקדות ברכבים חשמליים וטכנולוגיות מתקדמות) אז נסתכל על GM. הגרף תומך בדאגה. מגמת ירידה מתחת לממוצע ל-200 יום. שימו לב גם לחולשה בהשוואה ל-S&P500 שהחלה בסוף דצמבר. אתמול דווח על דחיה של חודש והחרגת הסקטור אבל כפי שתראו על הגרף של GM הירידה והחולשה החלה עוד מזמן. כהונת טראמפ תהיה רצופה בתהפוכות ומאד חשוב לנו יהיה לדבוק במסרים ארוכי הטווח של הגרפים בשביל להימנע ממסחר שחשוף לגחמות האלו.
- טראמפ: ״אתן לך כל שתבקשי״
- לקראת הפגישה עם שי: טראמפ צפוי לחתום על עסקאות מינרלים באסיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- חברות לבנית בתים. המאמר צודק, רואים על הגרף של ITB, קרן סל לענף, שבירה של רמת תמיכה, ירידה מתחת לממוצע ל-200 יום וחולשה בהשוואה ל-S&P500.
- אלקטרוניקה צרכנית. המאמר מציין את BBY כדוגמא. צנחה צניחה חדה ואפשר לראות בגרף שלה סוג של צעד קדימה לעומת שני הגרפים הקודמים.
- חדשות רעות לאנפייז - האם אלו חדשות טובות לסולאראדג'?
- זינקה 9,000% ב-3 שנים - האם הדוח הקרוב יעמוד בציפיות הגבוהות?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
- סקטור האנרגיה. הגרף של סקטור האנרגיה, כפי שהוא מיוצג על ידי XLE, מפגין דשדוש וחולשה מתמשכת בהשוואה ל-S&P500. מהלך מתחת ל-83 דולר יהיה סימן להתפתחות מגמת ירידה.
- קמעונאות. XLP מייצגת פחות או יותר את הסקטור. הגרף שלה קצת שונה מהגרפים הקודמים שכן היא מתחת לרמת התנגדות אבל גם ממנה לא נצפה לעליות בקרוב.
המשמעות של הרשימה הנ״ל היא גם הבנה יותר עמוקה של השוק ומגמותיו וגם הימנעות מהשקעה במניות הקשורות בסקטורים האלו אלא אם יש לנו סיבה נקודתית למניה מסוימת.
איזה סקטורים מפגינים עוצמה?
אנצל את ההזדמנות ואעדכן את רשימת הסקטורים החזקים. משמעות הרשימה הזו היא שמדובר בסקטורים בהם ניתן להשקיע במשקל גבוה ממשקלם ב-S&P500. הפחתת סקטורים חלשים והגדלת סקטורים חזקים היא דרך לשיפור תשואה ביחס לבנצ׳מרק.
- XLB. במבט טווח ארוך חלש ביחס ל-S&P500 אבל חזק מתחילת השנה. תמיכה משמעותית ב-85 דולר.
- XLRE. להבדיל מחברות הבניה, קרן הסל של הנדל״ן במצב טוב יחסית. מעל רמת תמיכה משמעותית ומעל ממוצע ל-200 יום, מצב טכני שהופך נדיר בימינו.
- XLV. אחד הלהיטים מזה זמן מה. פוטנציאל עליה ועוצמה בהשוואה לשוק.
רשימת העוצמה מצומצמת למדי. יכולתי לכלול בה עוד סקטור או שניים אבל נראה לי שהם עומדים בפני בלימה (XLP הוא אחד מהם) אז השארתי אותם בחוץ.
טבע-שברה למטה ולא מייצגת את הסקטור
בהקשר של סקטור הבריאות, התבקשתי לעדכן את הניתוח הטכני של טבע. לצערי, שלא כמו הסקטור ומחשבות טכניות שהיו לי לגביה, היא שברה למטה את רמת התמיכה ואת הממוצע ל-200 יום וקרש ההצלה עכשיו הוא תיקון 50% של פיבונאצ׳י. בשביל שנכיר בו נרצה לראות את המניה עולה מעל 16.5 דולר בתור התחלה. ירידה מתחת ל-15.4 תסמן את 13.7 כיעד הבא, שער שיכול להיות הזדמנות קניה אם נפגוש אותו.
4500 ל-S&P500 זו גם אפשרות?
פרסום ב-Market Watch ציין תחזית דובית במיוחד שדברה על יעד של 4500 ל-S&P500. רוב התחזיות לשוק, על פי האתר, נותרו חיוביות (או לפחות לא עודכנו מסוף דצמבר. ז.ס). חשבתי לראות איך המספר הזה מסתדר מהבחינה הטכנית כחלק מהרחבת תודעת הסיכונים שלנו. כמובן שרעיונית כל מספר אפשרי.
נתחיל קודם עם המסחר החיובי אתמול. כפי שתראו מהגרף בתצורה שהוצג כאן ביום שני, אזור התמיכה שמסומן בעיגול עבד. זה שילוב של ממוצע ל-200 יום וקו תמיכה אופקי. השיא של אתמול הוא רמת ההתנגדות-מבחן להיום: 5860. מהלך מעל הרמה הזו ירחיב את ההפוגה החיובית אל אזור ה-5940. מבנה הגרף מרגיע קצת לטווח הקצר אבל לא לטווח הארוך.
התרשים ארוך הטווח מראה שתיקון משמעותי של ה-S&P500 יכול, בדרגת התיקון העמוקה ביותר שלו, להגיע לאזור 4530-4800. זהו לא תרחיש מופרך בעולם התיקונים. לפני כן יש לנו את מדרגות התיקון הבאות:
- הממוצע ל-200 יום: אזור ה-5750. בלם את הירידה האחרונה. שבירה תהיה סימן שלילי משמעותי. ממוצע נע הוא דינאמי לכן אם תהיה חציה נעקוב ביחד.
- 5180: זהו היעד לתיקון ״קל״. מהלך מתחת ל-5750 יסמן את הרמה הזו כיעד הבא ואז כבר יהיה מאוד לא נעים בשווקים.
- 4530-4800: זהו כאמור היעד לתיקון משמעותי. מדובר ביעד רחב שגם סביב מה שמתרחש סביבו מצטרך לעקוב מקרוב.
משמעויות:
- הירידות האחרונות, הגם שהן הפתיעו את מי שהיה אופטימי על טראמפ (אנחנו לא היינו אופטימיים), עדיין יכולות להיחשב על ידי מאמיני ״ה – S&P500 לנצח״ כזעזוע קל שהשוק יכול להכיל כפי שהכיל זעזועים אחרים. הן קצת ערערו אמון אבל לא גרמו לפאניקה ענקית. מהלך מתחת ל – 5750 ישנה את התמונה. תזכרו שפחד הוא מפלצת ובסוף היא משתלטת על כולם.
- כל שבירה של רמת מבחן שציינתי היא לא הזדמנות קניה בטווח המיידי. יש להמתין לרמת המבחן הבאה ולראות מה קורה.
- התרחיש של שוק קשוח, לא עולה, תנודתי עם סיכוני ירידה התממש. גם אם אתם בצד של ה ״S&P500 לנצח״ תנו לעובדות שמוצגות כאן שבוע אחר שבוע ולעובדה שאין כמעט סקטורים חזקים להנחות אתכם.ן בניהול הסיכונים. משקיעים מתוחכמים יכולים לכתוב אופציות CALL מחוץ לכסף ולקנות תמורתן אופציות PUT להגנה כנגד התיק.
כותב המאמר הוא זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון
מנטלי. *אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד. הכותב עשוי להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 14.אנונימי 08/03/2025 22:28הגב לתגובה זוהסנופי חצה את 5750 כלפי מטה והגיע למחיר 5666 ואז חזר לעלות בסיום המסחר מעל 5750.. האם זאת עדיין נחשבת שבירה שתגרום למדד לנגחע ל 5430
- 13.ברור שיפול 08/03/2025 07:20הגב לתגובה זוומי שרוצה להציל את הפנסיה שלו וקרנות ההשתלמות שיעבור למסלול השקעה ללא מניות.עד סוף 2025 המניות יאבדו עוד כ 40 אחוז.
- לרון 11/03/2025 18:05הגב לתגובה זו2026
- 12.אנונימי 06/03/2025 23:01הגב לתגובה זוצריך לרכוש הגנות רחוקות מהכסף ורחוקות בזמן. השחקנים בשוק קבעו שהם באו לשחוט. השוק רואה רק שחור השקעות של מפעלים בארהב יצירת מקומות עבודה... כלום לא משפיע מוכרים בלבד
- 11.דוד 06/03/2025 20:28הגב לתגובה זונולת באה בהפתעהלא לפי ממוצע כזה או אחרכולם יכולים למכור באין מפריעכאילו כלוםהיום המחשבים מסדרים את הכל
- 10.כל הכבוד זיו סגל. 5750 נשבר.. נראה מה יהייה (ל"ת)מאיר 06/03/2025 20:13הגב לתגובה זו
- זיומה אתה יודע כתוב בכל העולם אז כולם יפסידו (ל"ת)יוסי 07/03/2025 09:28הגב לתגובה זו
- 9.הפתעה 06/03/2025 19:44הגב לתגובה זואמריקה תהיה גדולהאבל המשקיעים יהיו מסכנים מאד
- 8.אנונימי 06/03/2025 19:20הגב לתגובה זוהטיפש המגודל והזקן שלא מבין כלום בכלכלה כושל גם בעסקיו מרסק את העסק עם ההימורים שלו ומלחמת כל בכל.
- 7.נשיא שבסוף יביא את ארצות הברית לקריסה בגלל גאוותנות וגישה הזוייה (ל"ת)אנונימי 06/03/2025 19:07הגב לתגובה זו
- 6.אנונימי 06/03/2025 17:45הגב לתגובה זוחוץ ממה שאנו חובים בימים האחרוניםיש מצב שזה טוב שאי טל יצאה מי הsp500לא יוכלו למשוך אותה למטה
- 5.לרון 06/03/2025 17:39הגב לתגובה זועשיתי 20%וכשנבחר ברחתי!כן גם אני יודע לברוחכשצריך! במקרה טראמפ היה ברור שכך יקרהגם במקרה טסלה שמכרתי תהיה מאוד תנודתית גם זה ברור! קניתי מרצדס עשיתי כבר 30%לא המלצות! ממרצדס לא ברחתי למרות העליה! זו מניית ערךתרד נוסיף! סליחה אוסיף! לא המלצות
- 4.לרון 06/03/2025 16:49הגב לתגובה זות.סל לאנשים סולידיים אשר ברגע שיורד 10% התעודה נמכרת! היזהרו מגידורגידורסיכון מוגבר!!!
- 3.לרון 06/03/2025 16:46הגב לתגובה זוCLSHARKKOPEP יציבות יחסיתלא המלצה! אני קונה היום SHARK מוכר אלקטרה צריכה לא המלצות
- 2.הכל נשען על מאמר. איזה מאמר לינק משהו (ל"ת)אביגדורי 06/03/2025 16:27הגב לתגובה זו
- 1.אנונימיסבא אליעזר 06/03/2025 16:26הגב לתגובה זוזה בגלל מנהלי חברה אפסים שלא יודעים לתגמל בעלי מניות. מקווה שלא אקפוץ מהחלון
- לרון 06/03/2025 17:34הגב לתגובה זוהחוב בטבע גבוהזו הבעייה! ואם תעלה כמו שעלתה מוכרים!
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
ענקית התעופה האמריקאית דיווחה על הפסד רבעוני של 7.14 דולר למניה למרות עלייה של 30% בהכנסות ל-23.3 מיליארד דולר; ההפסדים נובעים מחיוב חריג של 4.9 מיליארד דולר בתוכנית המטוס 777X, שתתעכב עד 2027
חברת בואינג The Boeing Co -3.36% פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2025, והציגה הפסד של 7.14 דולר למניה על רקע עיכובים חוזרים והפסדים בתוכנית הדגל של המטוס רחב-הגוף 777X. הכנסות הסתכמו ב-23.3 מיליארד דולר ופספסו את התחזיות, שעמדו על 22.6 מיליארד דולר. למרות הנתונים החלשים, מניית בואינג עלתה קלות במהלך המסחר המוקדם, אם כי תיקנה לירידות לאחר מכן. הסיבה לעלייה היתה התמקדמות המשקיעים בעלייה בהיקף המסירות ובהתייצבות בייצור מטוסי הנוסעים המסחריים.
על פי החברה, ההפסדים הושפעו בעיקר מחיוב חד פעמי של 4.9 מיליארד דולר הקשור לתוכנית ה-777X, שגם הוא היה גבוה מתחזיות האנליסטים. המטוס, שההכרזה הרשמית עליו הגיע כבר ב-2013, סובל מסדרה ארוכה של עיכובים בתהליך האישור הרגולטורי, שעלולים
לדחות את מועד המסירות המסחריות שלו לשנת 2027.
עלייה חדה בהכנסות אך גם בהפסדים
ההכנסות של בואינג עלו בכ-30% בהשוואה לשנה שעברה, בזכות גידול ניכר במסירות המטוסים. במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, סיפקה החברה 440 מטוסים מסחריים וקיבלה 821 הזמנות חדשות. ברבעון השלישי לבדו נמסרו 160 מטוסים, לעומת 116 בתקופה המקבילה ב-2024. עם זאת, הרווחיות נפגעה משורה של גורמים: עלויות נוספות הקשורות לפיתוח ה-777X, ירידה בתשלומי מקדמה מלקוחות עקב דחיית המסירות, והמשך פיקוח הדוק מצד רשות התעופה האמריקאית (FAA) בעקבות פרשת 737 MAX. בואינג ציינה בהודעתה כי ייצור מטוסי ה-737 MAX התייצב בקצב של 38 יחידות בחודש, ובאוקטובר סיכמה עם ה-FAA על העלאת הקצב ל-42 מטוסים בחודש. צבר ההזמנות הכולל של החברה צמח ל-636 מיליארד דולר, וכולל יותר מ־5,900 מטוסים מסחריים. רק לפני כחודש, לאחר פגישת טראמפ וארדואן, הודיעה טורקיש איירליינס כי חתמה על עסקת ענק לרכישת 225 מטוסים מבואינג
עיכובים שממשיכים לעלות ביוקר
תוכנית ה-777X, שטיסת הבכורה שלה התקיימה ב-2020, נחשבת לפרויקט היוקרתי של בואינג בעשור האחרון, אך גם לאחד
היקרים והמאתגרים ביותר. המטוס, המסוגל לשאת מעל 400 נוסעים, נועד להתחרות ישירות בדגם A350 של איירבוס. מנכ"ל בואינג, קלי אורטברג, הזהיר כבר בחודש ספטמבר כי תהליך האישור “נמשך יותר מהצפוי” וגורם לעלויות נוספות. לפי ההערכות, החברה ספגה הפסדים מצטברים של למעלה
מ-10 מיליארד דולר במהלך שנות הפיתוח האחרונות. “העיכוב מביא לעלויות נוספות ולחוסר בתשלומי לקוחות לפני המסירה,” כתב האנליסט רוב סטאלרד מחברת Vertical Research . “לכן גובה החיוב הנוכחי, שנע בין 2.5 ל-4 מיליארד דולר, אינו מפתיע את השוק.”
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות ההפסדים, המניה נותרה יציבה ואף רשמה עלייה קלה. מתחילת השנה עלתה מניית בואינג בכ־25%, לעומת עליות של 15% במדד S&P500 ו־11% במדד הדאו ג'ונס. המשקיעים רואים בסימנים לשיפור תפעולי ובגידול בהכנסות עדות להתאוששות מתמשכת, גם אם הדרך לרווחיות עוד ארוכה. בואינג מציינת כי תמשיך להשקיע בשיפור איכות הייצור, בתיאום עם הרגולטורים ובתמיכה בלקוחותיה ברחבי העולם. החברה הדגישה כי "האתגרים ב-777X אינם משנים את מחויבותנו לבטיחות, לחדשנות ולביצוע ארוך טווח".
