ישתלם לה? אלי לילי מציעה הנחה של 23% על Zepbound
ענקית התרופות מנסה לעורר ביקושים לתרופת ההרזייה ומשיקה גרסה חדשה, ובמינון גבוה יותר, לתרופת ההרזייה Zepbound; מכירות התרופה ברבעון הרביעי אכזבו והסתכמו ב-1.91 מיליארד דולר לעומת הצפי שהיה ל-2.03 מיליארד דולר
תרופות ההרזייה של אלי לילי Eli Lilly and Co -0.41% , זפבאונד ומונג'רו תדלקו את הזינוק של המניה ב-2024 שנסגרה בפלוס 34%. עם זאת, בתקופה האחרונה הן מאכזבות. המכירות של מונג'רו ברבעון הרביעי של 2024 הסתכמו ב-3.53 מיליארד דולר ושל זפבאונד ב-1.91 מיליארד דולר, האנליסטים ציפו למכירות של 4.27 ו-2.03 מיליארד דולר בהתאמה. אלי לילי לא יושבת בחיבוק ידיים ומודיעה על הנחות לטיפולים שלה, בתקווה שזה מה שיחזיר את הצמיחה לביקושים של תרופות ההרזייה שלה.
לפי הודעת החברה,
המטופלים יוכלו לרכוש דרך אתר LillyDirect את בקבוקונים של זפבאונד במינונים של 7.5 מיליגרם ו-10 מיליגרם במחיר של 499 דולר לחודש. מדובר בהנחה של כמעט 23% מהמחיר הנדרש עבור עטי ההזרקה, שעומד על 650 דולר לחודש עבור חולים שמבוטחים אך ללא כיסוי לתרופה. בנסוף, המינון
של הבקבוקונים גבוה יותר מזה של העטים, שם המינונים נעים בין 2.5-5 מיליגרם.
הנחה נוספת על המינונים הנמוכים
כבר באוגוסט האחרון השיקה לילי בקבוקונים לשני המינונים הנמוכים ביותר של זפבאונד, כתחליף לעטי הזרקה. כעת, החברה הודיעה
גם על הורדת מחיר נוספת עבור החבילות הללו, עם הפחתה של כ-50 דולר לכל חודש טיפול. המחיר החדש דרך LillyDirect יעמוד על 349 דולר ו-499 דולר, בהתאם למינון.
לפי פטריק יונסון, נשיא חטיבת הבריאות הקרדיומטבולית בלילי, תחתיה נמצאות תרופות
ההרזייהף יותר מ-10% מהמטופלים החדשים בזפבאונד התחילו את הטיפול שלהם באמצעות בקבוקונים מאז הושקו.
- אלי לילי היא חברת הבריאות הראשונה שחצתה טריליון דולר, וזה לא במקרה
- נובו נורדיסק מתרסקת - התרופה מבית Wegovy לא בולמת את האלצהיימר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות מול נובו נורדיסק
המהלך של לילי מגיע על רקע רצונה להגדיל את הביקוש לתרופה, במיוחד לאור סימני האטה במכירות שגרמו ללחץ
מצד משקיעים. לילי מתחרה בעיקר מול חברת נובו נורדיסק הדנית בתחום תרופות ההרזייה, שמשווקת את תרופת ההרזיה הפופולרית שלה, ווג'ובי, במחיר של 650 דולר לחודש עבור מטופלים ללא כיסוי ביטוחי. בניגוד ללילי, נובו נורדיסק אינה מציעה את התרופה שלה בבקבוקונים.
עם זאת, גם לאחר ההפחתה האחרונה, המחיר החדש של לילי, 499 דולר לחודש, עדיין גבוה בהשוואה לגרסאות הגנריות שמוצעות בבתי מרקחת בארה"ב, במחירים שנעים בין 231 ל-330 דולר. עם זאת, בתי המרקחת המתמחים הללו קיבלו הוראה
להפסיק לשווק גרסאות אלו בחודשים הקרובים.
בשל המחסור בתרופות להרזיה, מטופלים רבים פנו לגרסאות המוזלות שהוכנו בבתי מרקחת ייעודיים, בעיקר כאלה של חברת Hims & Hers Hims & Hers Health אשר
יכלו למכור אותן בתפוצה רחבה כל עוד המקוריות נכללו ברשימת החוסרים של ה-FDA. אולם, בשבוע שעברהסירה ה-FDA הן את זפבאונד והן את ווג'ובי מרשימת החוסרים.
- המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
- אלפאבית מתחזקת, OpenAI נחלשת: המשקיעים משנים כיוון במרוץ ה־AI
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל...
לילי הדגישה כי מי שיבחרו לרכוש את בקבוקוני המינונים הגבוהים יידרשו לחדש את המרשם בתוך 45 יום ממועד הרכישה הראשונה, כדי לשמור על המחיר המוזל. מטופלים שלא יעמדו בתנאי הזה ייאלצו לשלם עד 699 דולר לחודש עבור חידוש המרשם. לדברי יונסון, הדרישה נועדה להבטיח
שהמטופלים עומדים בפרוטוקול הרפואי המאושר על ידי ה-FDA.
התחזית החזקה ל-2025
למכרות שמכירות תרופות ההרזייה אכזבו ברבעון האחרון של 2024, התחזית של אלי לילי לשנה הנוכחית הייתה חזקה. ל-2025 החברה צופה רווח מתואם בטווח של 22.5-24 דולר למניה. נקודת האמצע של התחזית, 23.25 דולר, עולה על ציפיות האנליסטים שעמדו על 22.76 דולר למניה. ההכנסות צפויות להסתכם בין 58-61 מיליארד דולר, האנליסטים מצפים ל-58.91 מיליארד דולר.
מנכ"ל החברה, דיוויד ריקס, אמר בכנס כי החברה עדיין בתחילת
הדרך עם תרופות ה-GLP-1 שלה. לדבריו, אמנם יש גבולות לביקוש לכל אינדיקציה רפואית בנפרד, אך תחום התרופות הללו צפוי להתרחב ולגדול משמעותית בשנים הבאות. "אנחנו רואים אופק צמיחה רחב מאוד", אמר ריקס. "יש לנו לפחות עשור של צמיחה קדימה, אבל היא לא תהיה בקו ישר כלפי
מעלה". אלי לילי נסחרת לפי שווי של 791.6 מיליארד דולר אחרי עלייה של 14.5% בשנה האחרונה.
- 1.אנונימי 25/02/2025 15:22הגב לתגובה זולא מבין איך ענקיות הפארמה האלה לא זיהו את הפוטנציאל הקיים באפיטומי ולא רכשו אותה עדיין לא חבל להכניס מוצר מצוין לסל הפיתרונות שלהם לבעיית ההשמנה בעולם
משקיעים עובדים AIשבוע של הורדת ריבית - האנליסטים נערכים לפתיחת המסחר בוול-סטריט
כולם סבורים שהפד' יוריד ריבית השאלה היא מה הסיבות למהלך הזה וגם איך יראה התוואי קדימה - 3 כלכלנים, 3 הסתכלויות; מלבד הריבית נקבל גם תוצאות כספיות מאורקל, אדובי, סינופסיס ואחרות - הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת פתיחת שבוע המסחר
"שבוע המסחר הקרוב צפוי להיות אחד המשמעותיים של הרבעון", תודו ששמעתם את זה לא מעט השנה, אבל גם הפעם כנראה שלהצהרה כזאת יש בסיס גדול על מה לשבת. גובה הריבית של הפד' זה נתון שמשפיע מאוד על השווקים, המשקיעים ממתינים עכשיו בדריכות לראות אם הפד' יעשה את הצעד שהשוק כבר תימחר כמעט לגמרי.
קשה לפרש את תמונת המצב במשק האמריקאי. הוא משדר אמביוולנטיות. מצד אחד יש רצף של נתונים שמרמזים על האטה. נתוני ה-ADP האחרונים הראו ירידה במספר המשרות, ממש צניחה במספר העובדים. גם מדדי ה-ISM בשירותים ובתעשייה מצביעים על התכווצות ברכיבי התעסוקה, מה שמראה שהמעסיקים מהססים יותר בגיוסים. גם נתוני הצריכה הריאלית מראים מגמה של התמתנות, וההוצאה הפרטית גדלה בקצב איטי יותר חודש אחר חודש.
אבל מהצד השני, יש נתונים שלא מתיישרים עם התמונה הזאת שכאילו משדרת
לנו שהכלכלה האמריקאית מאבדת גובה. התחום השירותי עדיין מתרחב, ורכיב הפעילות ב-ISM נשאר מעל 50, כלומר אין עדיין נסיגה בפעילות עצמה. מספר דורשי העבודה החדשים ירד לשפל של 191 אלף בלבד, רמה שבדרך כלל משויכת לשוק עבודה הדוק. האינפלציה, למרות הירידה בקצב, עדיין נעה
סביב 2.8 אחוז בליבה של ה-PCE, שזה רחוק ממצב שבו הפד' ירגיש דחיפות להפחית ריבית בגלל הלחץ של המחירים.
זה מה שגורם לאנליסטים לחלוק בהסתכלות שלהם על השוק, כולם עדיין סבורים שהפד' יוריד ריבית, אבל הסיבות שמאחורי הקלעים כמו גם התוואי קדימה - בכלל לא אחיד אצל כולם.
- אינטל עלתה 2.2%, נטפליקס איבדה 3%; המדדים נסגרו בעליות עד 0.3%
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; מניות הקוונטים זינקו, אינטל נפלה ב-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הלוח הכלכלי של השבוע: הפד', נתוני תעסוקה ואינדיקציות ראשוניות למצב הצרכן
ביום שלישי יתפרסמו נתוני ה-ADP השבועיים, אחרי ירידה של 13.5 אלף משרות בקריאה האחרונה. בהמשך אותו יום ייצאו נתוני ה-JOLTS, עם צפי ל-7.14 מיליון משרות פנויות, מספר שנשאר יציב יחסית בחודשים האחרונים.
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTהמניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.
בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.
ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.
האתגר הכפול
מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.
